עד פופ ארט

השחיין של רונה פרלמן

פופ ארט הוא קודם כל שבירת מוסכמות. עם כל הכבוד לאקספרסיוניזם, בא לשכונה בחור חדש והוא עושה מה שבא לו עם התרבות האורבנית המודרנית. הזמנים היו שנות ה-50 בארה"ב ושנות ה-60 בבריטניה, ותנועה אמנותית חדשה עלתה ופרחה על חשבון הבנאליות הממוסדת. אנחנו מכירים בעיקר את עבודות האמנות אבל התנועה כללה גם מוזיקה, קולנוע ואופנה. אמני הפופ ארט, שהבולטים בהם היו אנדי וורהול, ג'ספר ג'ונס ורוי ליכטנשטיין, בחנו את ההשפעה ההדדית של תחומי תרבות זה על זה.

ועכשיו, בישראל 2017, באים 30 אמנים צעירים ממדיות שונות (ציור, גרפיקה, פיסול, עיצוב אופנה) ומציגים את הגרסה הצבעונית הבועטת שלהם ב-"Tubi 60 POP ART" – תערוכה צבעונית המתקיימת זאת השנה השנייה בחלל התערוכות ברביעיית פלורנטין.

הפלמינגו של יאשה סופר

התערוכה, שתתחיל מחרתיים ותוצג עד ה-25.5.17 כוללת עבודות בהשראת סגנון הפופ ארט, בצבעים בוהקים ועזים כיאה לעונת הקיץ המתקרבת. היצירות עומדות למכירה, והחלק המשמח הוא שהכניסה חופשית וכל ההכנסות הולכות ישירות לאמנים.

מבין העבודות שראיתי חיבבתי מאוד את הפלמינגו של יאשה סופר – מאייר, יליד 1979 ובוגר המחלקה לאנימציה בבצלאל. הייתי שמחה לתלות את הציור הזה בסביבת המחיה שלי, ויש לי השערה שהוא היה מצליח להעלות חיוך על פניי יותר מפעם אחת.

השחיין של רונה פרלמן לא מזכיר לי בכלל פופ ארט למעט העובדה שהוא בצבעים חזקים, אבל כן יש בו תנועה שגורמת לך להיעצר. פרלמן, ילידת 1988, היא בעלת תואר ראשון מהמדרשה לאמנות וחוץ מהיותה אמנית היא גם מורה ומנהלת גלריה רו-ארט. "אני אוהבת לחקור חומרים שונים, ולגלות דרכים לא קונבנציונליות לצייר", סיפרה פעם, "אך בסופו של דבר תמיד חוזרת לציור ייצרי ובשרני בשמן". בשרני זו מילה טובה. ותוספת צבע יכולה רק להועיל לחיים האלה. אז מה אם הפופ ארט מקבל פה פרשנות רחבה מדי.

פתיחת התערוכה: יום חמישי 18.5 בשעות 19:00-23:00. שעות הפתיחה בהמשך – א'-ה' 17:00 עד 22:00 / ו' 11:00-15:00 / שבת 12:00-22:00

גיא לוי,a woman playing on oud – oil on canvas, 2017

הליצן ה"עסוק" של חן עדי

Alef שולח רגל ורודה

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • Kmo Menifa  On 16 במאי 2017 at 0:54

    השחיין נהדר בעיני, תמונה אינטליגנטית. והליצן נפלא. אני אוהבת כשיצירה מחייכת אותי.

    • galithatan  On 16 במאי 2017 at 8:26

      השחיין אכן נהדר. ועל הליצן אני עדיין לא סגורה, אבל כן, הוא גורם לחיוך 🙂

  • תרצה הכטר  On 16 במאי 2017 at 10:00

    תודה גלית. סוף סוף משהו שנמצא לא רחוק מהבית. אהבתי את הפלמינגו ובכלל את הצבעים העזים והנועזים.

    • galithatan  On 16 במאי 2017 at 10:07

      יש משהו בפלמינגו הזה שמביא שמחה. וכן, אני אשתדל להתעסק קצת יותר בתל אביב בזמן הקרוב 🙂

  • עדה ק  On 16 במאי 2017 at 14:41

    גם אני אוהבת את הפלמינגוז 🙂

  • שלומית לוי  On 17 במאי 2017 at 14:25

    השחיין!! מנסה לדחוס את התערוכה המעניינת ליום שלי. תודה.

להשאיר תגובה

