דלת הקסמים

20160713_152432

נווה צדק, תל אביב. יולי 2016

בשיטוט בוקר באינסטגרם, שלשם שינוי לא כלל את האנשים שאני עוקבת אחריהם באופן קבוע, צצה אצלי תובנה: לא פחות ואולי אפילו יותר ממה שאני נהנית מתמונות של חתולים, אני נהנית מתמונות של דלתות מעוצבות, רחובות צרים וסמטאות עתיקות. בעצם, מה ש"עושה לי את זה" אלה הפינות האסתטיות של החיים.

למה דווקא דלתות עושות לי כל כך שמח, באופן ששום מכונת קפה – צבעונית ככל שתהיה – לא תצליח? מה מותר הדלתות על פני תכשיטים, תיקים או שמלות? שלא לדבר על החתולים.

אולי זה בגלל שהן מקשרות בין הפנים לחוץ, ומציעות חוויה שהיא מעבר לדבר עצמו. מאחוריהן יכולים להסתתר סיפורים מרתקים, ומקדימה מישהו השקיע במו ידיו לייצר פינה שתשמח את הרבים לא פחות ממה שתשמח אותו. ובכלל, בעולם שהולך לכיוון קר, מנוכר ואגואיסטי, זוהי פינה חמה, תרתי משמע.

וגם – אי אפשר לחיות לנצח בתוך נופי טבע פראיים (עם אוהלים ומערות אני שומרת על יחסים רחוקים, ועם שקי שינה אני גמרתי), אלא אם אתה בגיאורגיה (עוד משהו שלמדתי מהאינסטגרם). אז מה שנותר הוא למצוא בתוך העירוניות, שמאפיינת הן את חיי ואת רוב הנסיעות שלי לחו"ל, את הנקודות שמרחיבות את הנפש. ואם זה בוקר יום שישי, ואם מישהו מצא אותן בשבילך, ואם מספיק מבט בשביל להעלות זכרונות ומחשבות – סימן שהדלת הנכונה נפתחה.

דלת בשכונת זורנברג, אנטוורפן. ספטמבר 2015

דלת בשכונת זורנברג, אנטוורפן. ספטמבר 2015

דלת פריזאית מפורזלת. אפריל 2016

דלת פריזאית מפורזלת. אפריל 2016

פונשל, מדיירה. מאי 2014

פונשל, מדיירה. מאי 2014

פונשל, מדיירה. מאי 2014

פונשל, מדיירה. מאי 2014

פונשל, מדיירה. מאי 2014

פונשל, מדיירה. מאי 2014

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • עדה ק  On 30 ביולי 2016 at 11:05

    מסכימה אתך שדלת מציעה איזה מסתורין מאחוריה, ומכאן חלק מקסמה. וגם לחלונות יש קסם, אולי אפילו יותר מאשר לדלתות – כי הם מאפשרים גם את ההצצה, ולוּ רק חלקית.

    • galithatan  On 30 ביולי 2016 at 12:23

      הצצה דרך חלון היא פלישה בעיניי… בעוד שדלת, אם היא נפתחת, זה לרוב כדי להכניס אותך פנימה…

      • עדה ק  On 30 ביולי 2016 at 13:14

        אבל חלונות הם דו כיווניים: הצצה מן החלון החוצה – גם היא פלישה?

  • שלומית לוי  On 31 ביולי 2016 at 12:43

    גם אני אוהבת דלתות… פעם פעם , ממש מזמן, היו פוסטרים של חלונות ודלתות (לחוד) לא רואה אותם יותר. אבל הפוסט הזה הוא חלופה יפה . וזריקה נוסטלגית לעבר . לא מאמינה שאמרתי נוסטלגיה.

    • galithatan  On 31 ביולי 2016 at 12:54

      היום יש אינסטגרם, לא צריך פוסטרים 😉
      אבל מה רע בנוסטלגיה?!?

להשאיר תגובה

