פרפרי תעתוע

לבנין משויש

לבנין משויש, עינות צוקים

הפרפר מתעתע בנו. רגע אחד עומד במקום ונותן לנו להתבונן בו, ורגע חומק בעוד אנו מכוונים את המצלמה לתמונה הבאה. או שהוא מגיע רק בעונות מסוימות, או שיש לו אורך חיים קצר, או גם וגם. בכל מקרה היופי שלו לא נשאר איתנו.

אחד הדברים שההורים שלי לימדו אותי הוא אף פעם לא לגעת בכנפי הפרפרים, כי אז הם לא יוכלו לעוף ואנחנו לא רוצים לעשות להם את זה, זה כמו גזר דין מוות. הייתי ילדה כל כך בוקית שלא חשבתי לבדוק אפילו פעם אחת אם זה נכון.

אבל היה איזה יוצא מן הכלל שתמיד העלה בי שאלות – כשאבא שלי היה צעיר, ממש צעיר, הוא היה בדרום אמריקה, אולי הייתה זו ברזיל. הוא הביא משם צלחת קעורה מצופה זכוכית, שבתוכה היו כנפיים של המוני פרפרים צבעוניים יפהפיים. אהבתי מאוד להתבונן בצלחת הזו, לבחון את כל הדוגמאות והצבעים, להתפעל מפלאי הטבע, ועם זאת, לא הבנתי למה היה צריך להרוג את הפרפרים. ניסיתי לנחם את עצמי שהם כבר היו מתים גם ככה, רק אספו אותם למקום אחד כדי שהיופי לא ילך לאיבוד.

פעם אחת כשישבתי על ספסל עץ בגני קיו בלונדון, פרפר צבעוני התיישב לי על השרוול. נשאר ולא הלך, נתן לי להתבונן בו מקרוב במשך דקות ארוכות. מישהו אחר היה קורא לזה גלגול נשמות שבא לבקר. בכל מקרה, לא נגעתי לו בכנפיים. חיכיתי בסבלנות עד שיימאס לו ממני.

פה ושם אני כן מנסה לתפוס פרפרים – כלומר לקלוט אותם בעין העדשה כדי שיישארו איתי לנצח. אשליה, תעתוע, איך שלא קוראים לזה, משק הכנפיים מתחיל הרפתקה חדשה.

נימפית החורשף

נימפית החורשף, עינות צוקים

סטירית יבלית, הר איתן

סטירית יבלית, הר איתן

פרפרי תעתוע

מילים ולחן: ערן צור

פרפרים שוב חגים בתמונה
פרפרים מבשרים אהבה
שלי ושלך עומדים במטבח
פתאום את אומרת חבק
וקיר השתיקה מתפרק

פרפרי תעתוע, פרפרי השיגוע
היו שם תמונות שלי ושלך
ועכשיו הפרפר שוב ברח

הצבעים שוב חיים בתמונה
הצבעים – צבעי אהבה
כחול ואדום, ירוק וכתום
אך פתאום מתכהים הצבעים
פתאום מתקרבים עננים

ענני תעתוע – ענני השיגוע
תמונה בחלום שלי ושלך
ועכשיו הפרפר נעלם.

עכשיו תשמעי את איך שאצעק
אני אוהב אותך

ססמבריק אדמוני

ססמבריק אדמוני, נחל רבידה

דנאית הדורה

דנאית הדורה

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

