נסיעה ברמה

העיצוב הא-סימטרי, עם דלת אחת בלבד בצד הנהג, הוא סימן ההיכר הבולט של הוולוסטר

העיצוב הא-סימטרי, עם דלת אחת בלבד בצד הנהג, הוא סימן ההיכר הבולט של הוולוסטר

הדבר הראשון שחשבתי עליו כשסיימנו נסיעה בת שלושה ימים עם היונדאי ולוסטר, היה כמה קל להתרגל אליה. אולי היא לא הכי חסכונית בדלק, לא הכי-הכי יפה בשוק וגם לא הכי מיוחדת – למרות העיצוב הא-סימטרי שלה – אבל בלי שתשים לב בכלל אתה נקשר אליה ומרגיש איתה 'בבית'. בית על גלגלים, שלוקח אותך לכל מקום שתרצה ויודע לסחוב בעליות.

לא סתם אני מציינת את העליות, כי עם הוולוסטר עשינו טיול תצפיות ברמת הגולן – על הכנרת והגליל מצד אחד, ועל סוריה מצד שני. רצינו לראות את האזור היפהפה, הייחודי והנפיץ במבט מלמעלה, ולנסות לפענח לעצמנו איך שטח כל כך קטן יכול לעורר כל כך הרבה שמחה לצד כל כך הרבה אמוציות.

המסע שלנו התחיל בתל אביב, שם אספנו את הוולוסטר והכנסנו אליה את המזוודה (ושישיית המים, והתיק עם הדברים שלא נכנסו למזוודה, כי אנחנו מהאנשים שאורזים חצי בית לשלושה ימים). וכך גילינו את היתרון הבולט הראשון שלה: נפח תא מטען נאה של 440 ליטר. כנראה שככה זה כשמתעסקים עם משפחתית (למרות שהיא לא מרגישה כמו משפחתית, במובן הטוב של המילה).

יאללה, יצאנו לדרך.

 

בדרך למצפה אופיר. נפל תא המטען עומד על 440 ליטר

בדרך למצפה אופיר, עדיין עם המזוודה בבגז'. נפח תא המטען עומד על 440 ליטר

מצפה אופיר. תצפית על הכנרת, טבריה והרי צפת

מצפה אופיר. תצפית על הכנרת, טבריה והרי צפת

נקודה ראשונה: מצפה אופיר

לעמוד 450 מטרים מעל הכנרת, ולהסתכל על הגלים שיוצרת הרוח על פני המים, אותה רוח שפורעת לך את השיער במיומנות ומעיפה אותו לכל הכיוונים, ממול טבריה ומאחוריה הר תבור והרי צפת – זו חוויה שיכולה להיות עוצמתית. אלא אם בדיוק יחד איתך מגיעה לשם גם משפחה מורחבת ביותר שחוגגת איזה אירוע, מצלמת ברכה משותפת בווידיאו, ושמה מזרחית בפול ווליום.

במקום להתעצבן ולקונן על אובדן השאנטי של הטבע, התחלתי לענטז. If you can't win them, join them. אחרי הכול, אני מנתניה. כמה קשה זה יכול להיות.

*

יוצאים לדרך. צריכת הדלק הממוצעת: 12-13 ק"מ לליטר

יוצאים לדרך. צריכת הדלק הממוצעת: 12-13 ק"מ לליטר

בעודנו צועדים על שביל הבוסתן, פגשנו את משפחת שפני הסלע הזו

בעודנו צועדים על שביל הבוסתן, פגשנו את משפחת שפני הסלע הזו

נקודה שנייה: מצפה השלום

ליונדאי ולוסטר יש גחון נמוך, שזה בעייתי למי שרוצה לנסוע בשבילי עפר או להחנות קרוב למדרכה, אבל יש לה גם סטייל ייחודי: ארבע דלתות (כולל הבגז'), במקום חמש כמקובל. למעשה, בצד של הנהג יש רק דלת אחת, ארוכה יותר מדלת רגילה. זה יכול להיות ניג'וס כשלנהגת יש תיק שהיא צריכה לשים מאחור, ולהוציא אותו בתום כל נסיעה, אבל כאמור, מתרגלים.

בקצה הדרך היפה לכפר חרוב יש כביש דרדלה, שמוביל אל מצפה שלום היפהפה המשקיף אל הכנרת. מהמצפה יוצא שביל הבוסתן, שמפגיש אתכם, ובכן, עם עצי פרי בוסתניים כמו תאנה וזית. לאורך השביל יש גם שתי בריכות קטנות שלכאורה ניתן להשתכשך בהן, אך בימי הקיץ החמים והיבשים זו לא חוויה אטרקטיבית. למעשה, רמת העניין שלנו עלתה רק כשפגשנו משפחת שפני סלע, והחלטנו שמדובר באימא וארבעה גורים שהחליטו לשגע אותה קצת ולהפריע לה בשלאף שטונדה. אחר כך פגשנו כמה חרדונים – מתה עליהם – שנתנו מופע ריקוד אנכי על קירות המבנה.

את ארוחת הערב אכלנו במסעדת "תנורין" בצומת מגדל. פינקו אותנו חבל על הזמן, ולמדתי שיש דבר כזה קובה צמחוני טעים, שלא לדבר על עלי הגפן שהתעלו מעל המנה המוכרת. בקושי הצלחתי להתגלגל החוצה. הוולוסטר התגלגלה הרבה יותר טוב ממני.

*

האורך של הולוסטר הוא 4.22 מ' - קצרה יחסית למשפחתית, אבל נוחה למציאת חנייה בערים כמו תל אביב וירושלים

האורך של הולוסטר הוא 4.22 מ' – קצרה יחסית למשפחתית, אבל נוחה למציאת חנייה בערים כמו תל אביב וירושלים

תצפית לעבר מאגר קוניטרה, סוריה

תצפית לעבר מאגר קוניטרה, סוריה

נקודה שלישית: מצפה רונן

אני אוהבת מספרים, אז בואו נדבר על זה קצת: האורך של הולוסטר הוא 4.22 מ', כלומר במובן הזה היא קטנה יחסית למשפחתית אבל נוחה למציאת חנייה בערים כמו תל אביב וירושלים. הרוחב הוא כשל משפחתית ממוצעת – 179 ס"מ. בגובה היא נמוכה יחסית לסגמנט – 140 ס"מ. המשקל סביר, 1,230 ק"ג, אפשר אפילו לומר שהיא שוקלת קצת פחות מהמתחרות שלה (עשרות ק"ג). נפח המנוע הוא 1600 סמ"ק (140 כוחות סוס), אך לא הרגשתי שהיא מאיצה טוב יותר מאחרות. יחד עם זאת, זה לא הייתה לה בעיה להביא אותנו לתצפית על מעבר הגבול עם סוריה.

בואו נגיד את האמת: למרות שידעתי שזה לא ריאלי, הייתה לי תקווה קטנה בסתר לבי שנצליח לאתר במצפה רונן דגלים של דאע"ש. שאלתי את הבנזוג אם אותו זה מאכזב או מרגיע, והוא, אדם רציונלי שכמותו, בחר באפשרות השנייה. אני יודעת שזה מטופש, אבל אני הייתי מעדיפה את אפשרות א', כדי לראות את זה 'אמיתי בעיניים'. כמובן, הייתי רוצה גם שדקה אחרי שנלך משם יסלקו את הדאע"שים לעולם שכולו רע ושחור.

למען האמת, המקום הזה מהווה תצפית טובה פחות מהתצפית שליד הטורבינות, אבל יש משהו באפשרות לראות מקרוב מקום שאתה שומע עליו הרבה, כמו מעבר הגבול קוניטרה. זוכרים שלפני שנתיים, ביוני 2013, המורדים הודיעו שהם כבשו את קוניטרה, ורק כעבור כמה שעות מורטות עצבים צבא סוריה הצליח להשתלט מחדש על מעבר הגבול?

משהו שלמדתי שם: פירוש השם קוניטרה הוא קשת – והוא מרמז על גשר הקשתות שבעבר עברה עליו הדרך הראשית לדמשק. ואפרופו דרכים ונסיעות: בוולוסטר, כמו אצל אחרים, יש מערכת מולטימדיה שכללה מצלמת רוורס. מהניסיון שלי, לא משנה באיזה רכב אתם נוהגים, מדובר באחד מיתרונות העידן הדיגיטלי והסופר-טכנולוגי. המצלמה נותנת הערכה מדויקת למרחקים קטנים, חוסכת את כל ההיסוסים, ובגדול, מונעת הרבה בעיות מיותרות. ברגע שמתרגלים אליה, קשה להבין למה לחיות בלי. שווה להוסיף עליה כסף ברכישה.

*

לוולוסטר נפח מנוע של 1600 סמ"ק ו-140 כוחות סוס

לוולוסטר נפח מנוע של 1600 סמ"ק ו-140 כוחות סוס

נופים הם לפעמים מעברי גבול לסוריה

נופים הם לפעמים מעברי גבול לסוריה

נקודה רביעית: תצפית הר בנטל

הידעתם? להר בנטל קוראים כך כי הוא צמוד להר אביטל אך נמוך ממנו, ונראה כמו הבן שלו. בחיי!

בכל אופן, זוהי נקודת תצפית גבוהה למדי על קוניטרה החדשה, ובכלל על סוריה. יש פה גם בית קפה ושירותים, שדרוג רציני בהשוואה לכל המצפים האחרים שבהם היינו. שלא לדבר על השלט שמספר לך מה המרחק מדמשק, ומה המרחק ממשרד ראש הממשלה בירושלים (וככה יכולנו גם לדעת עד כמה אנחנו רחוקים מהבית שלנו).

חוץ מזה פגשנו עוד כמה חרדונים ופרפר אחד שהעמיד פני מת, וממש ריחמנו עליו תוך כדי שצילמנו מכל זווית אפשרית, ואז הוא עשה לנו 'ויברח', והוכיח שעוד כוחו בכנפיו. או משהו כזה.

*

נחל עיט. בתצפית המפל ניתן להתרשם מהמשושים המיוחדים של רמת הגולן

נחל עיט. בתצפית המפל ניתן להתרשם מהמשושים המיוחדים של רמת הגולן

הבז הזה עמד סמוך למפל עיט, ובמשך דקות ארוכות התמסר לשני הצלמים שעטו עליו

הבז הזה עמד סמוך למפל עיט, ובמשך דקות ארוכות התמסר לשני הצלמים שעטו עליו

נקודת סיום: מצפה אליהו, מפל עיט

מבחינת אבזור, הוולוסטר לא יוצאת דופן בסגמנט – יודעת לפנק כמו רוב המתחרות שלה, לא יותר ולא פחות. גם צריכת הדלק שלה אינה מרשימה – 12-13 ק"מ לליטר. אמנם נפח מיכל הדלק הוא 50 ליטר, כך שלא צריך להיכנס לתחנת דלק כל שלושה ימים, אבל עדיין, חסכוני בדלק זה לא. משהו שילהיב גברים: היא מאיצה מ-0 ל-100 ב-10.3 שניות, ויכולה להגיע עד 200 קמ"ש. כן, עד כדי כך היא יכולה להיות מהירה. אבל לאן יש לכם למהר?

אולי למפל עיט, שבו אפשר להתרשם מהמשושים המיוחדים של רמת הגולן. אבל רק מי שיש לו סבלנות ואין לו קוצים בישבן, יזכה לראות את העיטים שעל שמם נקרא המפל. אנחנו ראינו אחד אך הוא התחפף די מהר. לעומת זאת, בז קטן וחמוד נעמד על עמוד חשמל על הכביש הסמוך למפל, ובמשך דקות ארוכות התמסר לשני הצלמים שעטו עליו.

גם על הוולוסטר עטנו עם מצלמותינו, והיא התמסרה ברצון. רק הסורים סירבו לשתף פעולה. טוב, אולי הם היו עסוקים.

הוולוסטר מכיוון מושב הנוסע. בצד הזה יש שתי דלתות לנוסעים

הוולוסטר מכיוון מושב הנוסע. מאיצה מ-0 ל-100 ב-10.3 שניות, ויכולה להגיע עד 200 קמ"ש. אבל לאן יש לכם למהר?

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • תרצה הכטר  On 2 באוגוסט 2015 at 8:27

    טיול נוף הוא תמיד נפלא אבל מה עם מזג האוויר?

    • galithatan  On 2 באוגוסט 2015 at 10:07

      בדיוק בגלל זה עשינו טיול שברובו היה תצפיות, ולא הליכה מרובה בשמש 🙂

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: