גוגל, צייר לי כבשה

גוגל מציירת. כמו מישהו על טריפ חזק

גוגל מציירת. כמו מישהו על טריפ חזק

 

זה עומד להיות הדבר הבא: במקום שצייר ייצא לטבע, יעמיד את הכן שלו מול הנוף, ויתחיל לצייר את הציור שאולי ייתלה בגלריה, או במוזיאון או על קיר בבית פרטי, המוח המלאכותי של גוגל יעשה את זה. רק תנו לו צילום, והוא כבר יראה לכם יצירתיות מהי.

ולא, אני לא מתלהבת מזה. להפך: זה יהיה עצוב. וחסר נשמה.

הדיווחים מספרים שמזה זמן גוגל עובדת עם רשתות עצביות, שכל אחת מהן מורכבת מ-10 עד 30 נוירונים מלאכותיים, שיכולים להיות מופרדים לשלוש שכבות של עיבוד מידע. לדברי המהנדסים בחברה, המוחות המלאכותיים נבנו כדי להבחין בין סוגים שונים של תמונות, אבל פתאום התברר שהם מסוגלים להרבה יותר מזה. פתאום, התברר, נו, תשפטו בעצמכם.

האמן ג'רון ון דר מוסט כבר ניסה לפני כמה חודשים לחזות מה היה צריך להיות הציור הבא של ון גוך, באמצעות חישובים סטטיסטיים. זה היה ניסוי מעניין, שהפך לתערוכה, אם כי לדעתי התוצאה הייתה פחות יפה ממה שאנחנו מכירים מעולמו של הצייר ההולנדי. ככל הנראה לא יהיה לזה המשך בזמן הקרוב. מה שבגוגל מתכננים, לעומת זאת, הוא אינסופי. כמעט כמו מאגר התמונות שהם בנו תוך פחות מ-15 שנה.

השיטה: רשתות עצביות, שכל אחת מהן מורכבת מ-10 עד 30 נוירונים מלאכותיים

השיטה: רשתות עצביות, שכל אחת מהן מורכבת מ-10 עד 30 נוירונים מלאכותיים

התגובה הרווחת ל'יצירות האמנות' שהמוחות המלאכותיים של גוגל יצרו הייתה שהן נראות כאילו מישהו על טריפ חזק לקח מכחול, וצייר על הבד. רק כשההולכה העצבית משתבשת יכולים לצאת כאלה דברים. זה כמו דמיון שמשתולל, אבל ממש, עד כדי שיגעון. אם המוח החדש רואה תמונת עלה שנראה קצת כמו ציפור, הוא יצייר אותה ממש כמו ציפור. עץ יכול להפוך לטירה. נוף הררי יכול להפוך לפגודה.

אני לא רוצה לחיות בעולם כזה, שבו אין אמנים שעושים אמנות, אלא רובוטים. כרגע זה אולי מגניב להגיד "גוגל צייר לי כבשה", והוא גם יצייר, ולא באופן ריאליסטי. אבל זה לוקח אותנו לעולם כל כך קר, ששום מעיל לא יעזור. גם לא צעיף וכפפות.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שלומית לוי  On 24 ביוני 2015 at 15:20

    אני מוצאת עניין בציורים האלה, מרתק אותי לראות לאן אפשר להגיע עם אינטיליגנציה מלאכותית.
    ואני בטוחה שזה אף פעם לא יהיה במקום אמנות שנעשית ע"י אנשים. הרי הצורך לצייר או לפסל או לבנות או לרקוד או לכתוב נובע מצורך פנימי חזק.

    אני בטוחה שאף רובוט לא יצליח לכתוב את הפוסטים החמודים שלך:)

    • galithatan  On 24 ביוני 2015 at 22:59

      מרתק מרתק, עד שמבינים לאיזה מקומות לא טובים זה עלול להגיע
      יכול להיות שהצורך לצייר יישאר (לא בטוח), אבל האם אנשים יעריכו ציור באותו אופן כמו היום?

      ולגבי הפוסטים – תודה על המחמאה. אני מחכה ליום שאפשר יהיה להעביר את המחשבות ישירות לכתב, בלי להשתמש באצבעות 🙂

  • עדה ק  On 25 ביוני 2015 at 11:30

    אינטליגנציה מלאכותית יכולה לעשות הרבה דברים, אבל בינתיים בכל זאת הנסיך הקטן עושה יותר, וטוב שכך. מה יקרה בהמשך קשה לדעת, אבל לי לפעמים נדמה שמה שיקרה זה שהכול ייהרס בדרך זו או אחרת (באדיבות האדם ומפעלותיו), ואז יהיה צריך להתחיל הכול מההתחלה, גם את גוגל. ואז שוב הנסיך הקטן יבקש שיציירו לי כבשה, ושוב מישהו יצייר אותה, בעיפרון.

    • galithatan  On 25 ביוני 2015 at 12:53

      בחודש האחרון אני קוראת המון על הנושא הזה, ועם כל העמקה, זה מדכא יותר ויותר. לא בונה על העיפרון שיחזור 😦

  • liebermanorna  On 19 ביולי 2015 at 16:39

    רשמותך מרתקת ובהירה. בפעם הראשונה אני קוראת על הטכנולוגיה הזאת. אני מתנצלת אבל הוקסמתי מהתוצאות. אך אולי משום שהדבר חדש. כבר הבחנתי אכן בדמיון שבין הטירה לפגודה. אולי אם אראה עוד הרבה יצירות כאלה מהמוח המלאכותי, אתלהב פחות.

    • galithatan  On 19 ביולי 2015 at 17:37

      זה הכי טבעי להתלהב ממשהו חדש. אבל אז יורדים לעומק הפילוסופי של הנושא, ומבינים לאן זה עלול לקחת אותנו….

להשאיר תגובה

