מסי תעשה לי קמפיין

Lionel Messi for Dolce & Gabbana . קמפיין לא אופייני, ולא בטוח שמוצלח, של מסי

Lionel Messi for Dolce & Gabbana . קמפיין לא אופייני, ולא בטוח שמוצלח, של מסי

כנערה אפשר לומר שהתלהבתי מ"מופע הארנבות של ד"ר קספר". הגניבה אותי הנועזות שלהם, ובמיוחד הביצוע הכסאחיסטי ל"בשמלה אדומה". רציתי להכיר אותם מקרוב, אז הלכתי למפגש מעריצים בתל אביב. בזמן שחיכינו שהעסק יתחיל, שמעתי את היחצנית שלהם מדברת עם אורן ברזילי. "אני במיוחד התקשרתי לאימא שלך, ובקשתי שתזכיר לך להביא את הכובע והחולצה" (סימן ההיכר שלהם אז). אימא שלו? צריכה להזכיר לו? הוא גר עם ההורים? פוף טראח כל המגניבות הלכה לפח. ירד לי מהם ברגע.

אותו דבר, או לפחות דומה, קרה לי בביקור האחרון בברצלונה. בעוד אנחנו יורדים במדרגות הנעות של הרכבת התחתית ראינו מודעה על הקיר. ליאו מסו, הכוכב הענק של ברצלונה, אחד הכדורגלנים המובילים בעולם, אם לא המוביל בדורו, מפרסם מכונות כביסה. פאקינג מכונות כביסה! לא איזה מותג-על מתחום האופנה, לא בושם לגבר ולא שעון יוקרה. סתם מוצר חשמלי לא סקסי בעליל (אלא אם עושים עליו פעילות כלשהי. אבל תאמינו לי שהמודעה אפילו לא רמזה לזה).

אז איך מסי נפל לזה? לא ברור. אולי הקבוצה שלו הכריחה אותו. אחרי הכל לבארסה יש יותר מ-25 הסכמי חסות, שהופכים את השחקנים שלה לקולבים מהלכים. רק מה שמוזר הוא שחברת הספורט שמאמצת את ברצלונה היא נייקי, ואילו ידידינו מוביל דווקא קמפיין לאדידס. אמנם עם מדי נבחרת ארגנטינה, ועדיין, אני במקום נייקי הייתי מרימה קצת את הקול.

בקמפיין כאילו-סקסי לחברת Lody. מהלך פחות מוצלח

בקמפיין לחברת Lody. הפעם הראשונה שניסה ללכת לכיוון הסקסי

כידוע, חלוץ הקמפיינים המאסיביים היה דיוויד בקהאם, שלא היסס לדגמן תחתוני גברים. גם מסי ניסה לשחק אותה סקסי ב-2009, בקמפיין בארגנטינה למותג Lody, ויצא לדעתי די מגוחך. אני מקווה שפיטר את יועצי התדמית שניסו להפוך אותו למשהו שהוא לא.

ההיגיון של החברות השוכרות את מסי פשוט. במונדיאל האחרון הוא היה השחקן ששמו עלה הכי הרבה פעמים ברשתות החברתיות – 363 אלף פעמים (במקום השני, במרחק 50 אלף ממנו, נמצא ניימר). מי שמדברים עליו, ובדרך כלל אלה דברים טובים, תשבחות והתפעלות, אתה רוצה להיות מזוהה איתו. כלומר שהוא יהיה מזוהה איתך.

אבל למרבה הצער, למרות שהוא ספורטאי ומחויב לאורח חיים בריא, למסי אין בעיה לפרסם גם מותגים שלא קשורים בשום דרך לבריאות. ב-2010 הוא הוביל סרטון פרסומת ל-KFC שעלה בכמה שפות, וקידם אכילת עוף מטוגן. בקיץ האחרון הוא נתן את שירותיו ל'תפוצי'פס' של מותג החטיפים Lay. אמנם צולם קמפיין ממש מדליק בספרדית בריו דה ז'נרו, ולא צריך להבין את השפה כדי ליהנות ממנו – הוא הופץ ב-60 מדינות – אבל חבל שהוא לא לאכילת פירות וירקות נניח.

מתוך קמפיין לפפסיקו, 2014

מתוך קמפיין לפפסיקו, 2014

למעשה, Lay הוא תת מותג של קונצרן פפסיקו, ומדובר היה בקמפיין הגדול ביותר של הקונצרן מאז ומעולם. לא פלא שבאותה שנה מסי גם היה ממובילי קמפיין פפסי. חוץ מלהצטלם בתמונה קבוצתית יצאה גם פחית עם התמונה שלו (לא ראיתי את זה בארץ). ועוד לא אמרנו מילה על הקמפיין שלו לג'ילט עם רוג'ר פדרר, ועל זה שממש אתמול בערב נחשפתי לכך שהוא מופיע בסרטון פרסומת לסרט המד"ב "הנוקמים 2" (לחסרי הסבלנות, הוא מגיע בדקה 2:51).

האם בשביל כסף הולכים לכל מותג? ומה הקטע של בחירה בקמפיינים כל כך עממיים? – יוצא דופן היה הקמפיין לדולצ'ה וגבנה ב-2010, שלטעמי שוב הפך אותו למשהו שהוא לא, כיוון גרוע – ולמה קמפיינים שלו, גם עולמיים, לא ממש עולים אצלנו?

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: