בוקר בבוקריה

חגיגת טעמים בבוקריה

חגיגת טעמים בבוקריה

ההבדל הבולט ביותר, בשבילי, בין בוקריה שבברצלונה למחנה יהודה בירושלים הוא לא שבאחד מוכרים שרימפסים, חסילונים וחלזונות ובשני לא. ההבדל, שמרגישים כבר ברגע הראשון, הוא הרעש, כלומר השקט. בבוקריה לא צועקים – לא 'רק היום, רק היום' וגם לא 'שתיים ב-10'. וזה קצת מוזר, כי אחרי הכל לברצלונאים יש טמפרמנט והם ים תיכוניים לא פחות מאיתנו.

בפעמים הקודמות שלי בברצלונה לא הייתי בענייני שווקים. אני חוששת שהייתי מושפעת מדי מהביקורים עם אבא שלי בשוק בנתניה, שנראה מלוכלך לילדה מפונקת כמוני ולכן רק רציתי לברוח משם. אבל בשנים האחרונות אני עוברת שינוי בתחום הזה, ולכן הפעם צללתי פנימה לתוך השוק של בירת קטאלוניה, והתמכרתי במלוא החושים.

מאפה קטאלני עם צנוברים שקנינו. מי יודע מה שמו?

מאפה קטאלני עם צנוברים שקנינו. מי יודע מה שמו?

המטרה הייתה לנסות כמה שיותר (לא חלזונות!), ולהרגיש את הטעם המקומי. מה שאהבתי בשוק הזה הוא שמוכרים בו מאכלים מוכנים לאכילה במקום, כולל פירות שמגיעים חתוכים וארוזים עם כפיות מפלסטיק. כלומר, מאפשרים לתיירים לחוות במיידית את מה שיש למטבח הקטאלני להציע, וזאת למרות שהשוק פונה קודם כל לברצלונאים שעושים בו את הקניות שלהם.

אבל בשוק כמו בשוק, קודם כל כדאי להשוות מחירים, ואני שכחתי את זה. כך יצא שבהתחלה נפלתי על הדוכן שמוכר מיצי פירות במחיר היקר ביותר (2 יורו במקום יורו אחד, אבוי), ולאחר מכן נחמתי את עצמי בכך שהרוויתי את צימאוני במהירות שיא. בהמשך כבר בדקנו איפה מוכרים בכמה, אבל החוויה העיקרית הייתה לנסות מאכלים אותנטיים, ומאפים מיוחדים – כמו הלחם הארוך ביותר שראיתי שמוכרים ככה סתם, ולא נאפה במסגרת תחרות אליפות הקמח או משהו כזה.

חלזונות זה לא אנחנו, אבל זה כן בוקריה

חלזונות זה לא אנחנו, אבל זה כן בוקריה

חייבת להודות: לא היה פשוט לראות ארנבות שהופשטו מעורן. למעשה היה קשה מאוד, ונאלצתי לעצום עיניים ולהמשיך (מה עוד אפשר היה לעשות? לצעוק? להשתולל? להיגרר לונדליזם?). בכלל, לצמחונית כמוני היה קשה עם כל דוכני הבשר, למרות שהכל מסודר ונקי ואין חשש לדרוך על משהו לא נעים. העדפתי להתמקד בסוגי המלחים השונים ובשמני הזית בטעמים, ולהתפעל מכך שיש יותר מעשרה סוגים של פטריות מיובשות. זו הייתה הממלכה שלי, לצד דוכני השוקולדים, הפרלינים והפוטיפורים.

בהמשך התיישבנו באחד ממקומות האוכל, והזמנו פיצה ביאנקה עם ארבע גבינות (מהשולחן לידינו, כמה לא מפתיע, הגיעו קולות בעברית – אבא ובן בדקו גם הם את השטח). היה טעים וזול, ומשוחרר מכל דאגות. לאנשים סקרנים ו/או חובבי טעמים וקולינריה, זו חוויה שאני ממליצה עליה בכל פה, תרתי משמע. הייתי מוכנה להעביר שם עוד כמה שעות, אבל האטרקציה הבאה קראה לנו. נו, עכשיו יש סיבה לחזור.

לשים לב למחיר לפני שקונים. כוסות פירות חתוכים (יותר זול מבארץ)

לשים לב למחיר לפני שקונים. כוסות פירות חתוכים (יותר זול מבארץ)

*

צבעוניות מהממת חושים

צבעוניות מהממת חושים

*

תבלינים - הצעת הגשה

למעלה מעשרה סוגים של פטריות מיובשות

*

פירות חתוכים וארוזים עם כפיות פלסטיק לטעימה מיידית

פירות חתוכים וארוזים עם כפיות פלסטיק לטעימה מיידית

*

דברו אליי בפרחים. מי אוכל אמנון ותמר?

דברו אליי בפרחים. מי אוכל אמנון ותמר?

*

הקיפודים החמודים ביותר אוור. לקנות ולאכול מייד, או כמו שכתבה לי ליאת: "לארץ הם הגיעו כגוש של שוקולד בינוני"

הקיפודים החמודים ביותר אוור. לקנות ולאכול מייד, או כמו שכתבה לי ליאת: "לארץ הם הגיעו כגוש של שוקולד בינוני"

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • עדה ק  On 28 באפריל 2015 at 18:35

    האמנונים-והתמרות! ובאמת, גם הקיפודונים 🙂

  • שלומית לוי  On 28 באפריל 2015 at 19:14

    איזה יופי!!!והתמונות. ממש עשית לי תיאבון. לאוכל, לברצלונה, לחופש…

    • galithatan  On 28 באפריל 2015 at 19:32

      איזה כיף! מאחלת לך חוויה כזו בקרוב 🙂

להשאיר תגובה

