שמח במטבח שלנו

הגודי בג שלי

הגודי בג שלי

כשהגעתי לתל אביב לפני קצת יותר מ-15 שנה לא ידעתי להכין שום דבר חוץ מחביתה. נהגתי לקנות פסטה עם אבקה שצריך להוסיף לה מים חמים כדי שיהיה לי רוטב, ואורז היה רק חלום רחוק. היום אני שולטת הרבה יותר ברזי המטבח, אבל עדיין מרגישה סוג של גאווה כששולחים לי חבילה כמו "גודי בג" כדי שאשתמש במוצרים שבה להכנת מאכלים שונים ואפרסם את התוצאה כאן, כסוג של בלעבוסטע.

קפה שחור בטעם אספרסו בכוס זכוכית שציירתי עליה פעם מזמן

קפה שחור בטעם אספרסו בכוס זכוכית שציירתי עליה פעם מזמן

ולמרות הפתיח הזה על הבישולים, חבילת ה"גודי בג" של ינואר כללה, מבחינתי, קודם כל את הקפה השחור של לנדוור בארומת אספרסו. אני מעדיפה את השחור בהרבה על פני הנס קפה, ופה מדובר בקפה עדין ומוצלח עוד יותר משחור רגיל (לא שיש תלונות, רק לא לשכוח חצי כפית סוכר כי אני לא נהג משאית).

שמן זית של מסיק מגל לתיבול לוקוס יקר מדי

שמן זית של מסיק מגל לתיבול לוקוס יקר מדי

וואלה יש לנו לוקוס (למי שמכיר את המערכון מארץ נהדרת)

וואלה יש לנו לוקוס (למי שמכיר את המערכון מארץ נהדרת)

עוד ראוי לציון שמן הזית של מסיק מגל מזן פיקואל – שמן זית כתית מעולה בכבישה קרה. השתמשנו בו במהלך החודש למגוון מתכונים, מתוכם שווה להתעכב על דג הלוקוס. טיפ ממישהי חדשה שלא ידעה קודם: לוקוס זה דג מאוד יקר, גם כשקונים אותו בסופר ולא מזמינים במסעדה. והאמת, הוא לא הרבה יותר טעים מלברק, נניח. אבל מה, אם מלטפים אותו עם שמן הזית, פלוס עשבי תיבול, פלוס אגוזי פקאן קצוצים דק, ומכניסים לתנור לפחות מחצי שעה, יש יופי של ארוחת ערב.

קנלוני בטוויסט, עם רוטב סלסה פלפל אדום וצ'יפוטלה

קנלוני בטוויסט, עם רוטב סלסה פלפל אדום וצ'יפוטלה. צילום: הבנזוג

הסלסה פלפל אדום וצ'יפוטלה של חברת טרס פזוס שימשה אותי כרוטב לקנלוני ביתי שהמצאתי על המקום מדפי לזניה ומילוי גבינות ששייך בכלל למתכון אחר. אחר כך ראיתי על הצנצנת שהרוטב מיועד לבישול, אבל היי, זה היה טעים גם ככה. למען האמת, אם הבנזוג לא היה בעייתי בענייני ירקות, הייתי שמה את הסלסה ישירות בתבנית של הקנלוני ושולחת אותם לאפייה משותפת. הם בטוח היו משתלבים יחד מצוין.

חטיפי חלבה בראכה ליום האהבה

חטיפי חלבה בראכה ליום האהבה

ומה בא אחרי ארוחת הערב? הקינוח, כמובן. בשביל זה לקחנו את חטיפי החלבה הרגילה והחלבה האגוזים של בראכה, ובמקום לאכול אותם כמו שהם, הפכנו אותם לכדורי שוקולד לפי מתכון שמצאנו במאקו:

כדורי שוקולד חלבה מגולגלים בפקאנים

כדורי שוקולד חלבה מגולגלים בפקאנים

לוקחים 200 גרם חלבה מפוררת, 100 גרם חמאה, 100 גרם שוקולד מריר 60% וחצי כוס אגוזי מלך קצוצים. בסיר קטן ממיסים את החמאה והשוקולד. במקביל, מערבבים את האגוזים והחלבה. כשהחמאה והשו­קולד נמסים שופכים אותם על החלבה והאגוזים, מערבבים מקררים עד שהתערובת מוצקה (אנחנו שמנו במקרר כדי לקצר זמנים).

הטוויסט שלנו היה שבמקום לגלגל את הכדורים בקוקוס, השתמשנו באותם אגוזי פקאן קצוצים ששימשו אותנו ללוקוס. גם כי שכחנו לקנות קוקוס, וגם כי קצצנו יותר מדי בשביל הדג…. בקיצור, שורה תחתונה: טעים להתעלף, והחזיק לכל השבוע.

עכשיו אני מחפשת הזדמנות לשתות את המרלו VIVO 2009 של יקב צ'ילאג, וגם "לקוחות" לחלפניו אדום כבוש של טרס פזוס – מדובר ברוטב פלפל חלפניו בשל אדום חריף-מתוק. אומרים שהוא מוסיף טעם עוקצני לכל מנה, אבל שני ה'מועמדים' שלי השתפנו ברגע האחרון. אז איך אתם עם חריף?

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שלומית לוי  On 24 בפברואר 2015 at 23:33

    כל הכבוד לך…אני קוראת ואומרת לעצמי שעוד יש תקווה (אני בשלב החביתה…)
    אבל על מי אני עובדת.

    • galithatan  On 25 בפברואר 2015 at 0:13

      אם אני התגברתי על החביתה, כל אחד יכול 🙂

להשאיר תגובה

