מסדר כנפיים

ירגזי בתחנה לחקר ציפורים

ירגזי בתחנה לחקר ציפורים

פעם לא התעניינתי בכלל בציפורים ובעופות. אחר כך התחלתי להתמכר לעופות דורסים, ובמיוחד לנשרים של רמת הגולן. אחר כך עברתי גם לעופות מים – כי אלפי שקנאים בבת אחת, או עשרות אלפי עגורים בדבוקה אחת, זה לא הולך ברגל. זה חתיכת מסדר כנפיים. גם מאה חסידות עושות לי את זה. מעניין מי הרס"ר שעבד איתם על השמאל-ימין-שמאל של הכנפיים (פה חייבים להזכיר את הסרטון של ניר וגלי).

ואז הגיע תורן של ציפורי השיר (בזכות הבנזוג), ופתאום התחלתי לחבב את העורבני, ולא הבנתי למה הסבא בספר "שתיים דובים" של מאיר שלו כל כך שונא אותו. לאט לאט אני לומדת לזהות סוגים שונים של בעלי כנפיים, מבקרת בתחנה לחקר ציפורים בירושלים, באגמון החולה ובשמורת עין אפק, ומגלה שלמרות שכאן זה לא ג'ונגל, יש לנו עוד קצת טבע להתגאות בו.

כחול חזה בפארק המסילה, ירושלים

כחול חזה בפארק המסילה, ירושלים

למעשה, כיום כמעט כל ציפור – קטנה ככל שתהיה, וברגעים מסוימים גם זוג יונים – מושכת את תשומת הלב שלי. רק לשחפים אני לא נוטה חסד, מאז שבן עדתם חירבן עלינו באמצע רומא. מזל שהבירה האיטלקית משופעת ברזיות, ויכולנו להישטף קצת. זה כמובן לא מנע את הצורך ברכישת חולצות חדשות באותו יום.

בכל אופן, כמעט בכל מפגש ביני לבין ציפור(ים), אני חושבת על בעלי המצלמות המקצועיות עם העדשות הרחבות והזום האינסופי. מצד אחד, הם משיגים צילומים נהדרים שמככבים בתחרויות ומעוררים קנאה, ומצד שני הם נסחבים לכל מקום עם משקל עודף שמגביל את התנועה או מכביד על הכתף. אז לפעמים אני רוצה להתחלף איתם ולפעמים לא, ובסוף אני אומרת לעצמי: גם עם מצלמת דמוי ה-SLR שלי אפשר להשיג תוצאות. נכון, אין לה זום 40 או 50, ואני לא אוכל להתחרות בכל אלה שמצלמים ציפורים ועופות בתנועה. אבל הנה כמה דוגמאות לחוויות שהיא מספקת. לא בכל השמות אני שולטת, ואולי לפעמים אני טועה. הלימודים האלה תמיד נמשכים.

צפוי סופשבוע עם מזג אוויר נהדר לציפורים – נצלו אותו. ותקשיבו להן.

*

דרור ספרדי (?), בקעת זיתא

דרור ספרדי (?), בקעת זיתא

*

נחליאלי באגמון החולה

נ נח נחליאלי באגמון החולה

*

נחליאלי זנבתן, פארק איטליה

נחליאלי זנבתן, פארק איטליה

*

צופית זכר, התחנה לחקר ציפורים בירושלים

צופית זכר, התחנה לחקר ציפורים בירושלים

*
צופית נקבה, התחנה לחקר ציפורים בירושלים

צופית נקבה, התחנה לחקר ציפורים בירושלים

*

לא הצלחנו לזהות, אגמון החולה

לא הצלחנו לזהות, אגמון החולה

*

פרוש מצוי – נקבה (?), פארק המסילה ירושלים

פרוש מצוי – נקבה (?), פארק המסילה ירושלים

*

לא הצלחנו לזהות

לא הצלחנו לזהות

*

עפרוני מצויץ, תל כסלון

עפרוני מצויץ, תל כסלון

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • michal  On 9 בפברואר 2015 at 11:31

    הצילומים שלך יפיפיים… בהחלט יש על מה להתגאות.

    • galithatan  On 9 בפברואר 2015 at 11:50

      תודה רבה. מה שבעיקר יפה זה הטבע 🙂

להשאיר תגובה

