ליל כוכבים

אני לא יודעת איך אתם בריקודים, אבל אצלנו המצב הוא כזה: אני רקדתי בפעם האחרונה במועדון החממה ליד נתניה, שזה אומר לפני הרבה-הרבה שנים, עם איזו הבלחה אחת ב'שחיתות' (מישהו זוכר שהיה מקום כזה בתל אביב?). הבנזוג, בתור דוס לשעבר, לא בדיוק הפליא בריקודים בשום מקום שאינו חתונה חרדית. כך שכאשר הסבירו לנו שבחתונות, אם הזוג המתחתן רוקד אז יש רחבת ריקודים, ואם לא – יש בעיה, היה ברור שיש בעיה.

חודש וחצי לחתונה, החלטנו לעשות מעשה: את ערב הסילבסטר של השנה שעברה הקדשנו למטרה החשובה. הכנו ארוחת ערב ביתית, הוספנו אלכוהול ושוקולדים, פינינו את כל הסלון, והפכנו את הבית לרחבת ריקודים. מה יש לומר, זה השתלם: לא הפסקנו לרקוד בערב החתונה, עד הרגע האחרון.

מאז זה לא קרה לנו שוב (כלומר ריקודים). אך תוך כדי דפדוף נוסף באלבום החתונה, התקבלה ההחלטה: מסיבת ריקודים בבית גם השנה. שחזור החוויה כולל גם ארוחת ערב ביתית, אך הפעם בנינו תפריט חדש, והרי הוא לפניכם:

*

הכנת הקלתית: מבשלים את הקינואה בסיר מים רותחים

הכנת הקלתית: מבשלים את הקינואה בסיר מים רותחים

קלתית קינואה: כמו פיצה, רק הרבה יותר בריא

קלתית קינואה: כמו פיצה, רק הרבה יותר בריא

מנה ראשונה: קלתית קינואה

מדובר במאפה דמוי פיצה עם מוצרלה וזוקיני, וכאן המתכון שלו. אני חייבת לומר שבימים רגילים אני משתדלת להתרחק מקינואה (חוץ מהקציצות של יובל מגלובס, שאני אוכלת בערך פעם בחודש), למרות שכל בני המשפחה שלי חובבי מזון בריא.

אז הגעתי למנה הזו עם קצת חשש, מה גם שהשתמשנו בשקית סוגת של תערובת קינואה ובורגול גם יחד. כמה בריאות בן אדם אחד יכול לסבול? ובכן לא רק שלא סבלתי, גם יצא מאוד-מאוד טעים ולכן גם מומלץ. ואגב, כיוון שעד היום לא הכנתי קינואה בעצמי לא ידעתי עד כמה זה חסכוני שאת תכולת השקית של סוגת לא צריך להשרות במים לפני הבישול. אבל מי שקרא פעם הוראות איך צריך לנהוג בקינואה, מבין את היתרון הגדול הגלום כאן.

*

יין גמלא סירה, אדום יבש. חזק במורד הגרון

יין גמלא סירה, אדום יבש. חזק במורד הגרון

אלכוהול: יין אדום סירה

זה הזמן לשלוף את בקבוק יין גמלא השמורה סירה (2011) של יקב רמת הגולן – ענבים שגדלו על אדמה וולקנית, אני תמיד מתייחסת אליהם בזהירות, שלא יתפרצו עליי. ואכן, האדום היבש הזה חזק מאוד, מחמם את הגרון ומשתלט על התודעה לאט לאט.

*

קדרת עוף וירקות עם רוטב בוטנים בקארי של משק לין

קדרת עוף וירקות עם רוטב בוטנים בקארי של משק לין

פשוט להשתמש בירקות שיש בבית

להשרות את העוף כשעה ברוטב

מנה עיקרית: קדירת עוף וירקות

על המנה העיקרית הפקדנו את אח שלי, וזה מה שהוא מספר: לפני שנה קניתי סיר חרס, מאלה שאתה רואה בחנות ונשבע שתעשה איתם תבשילי חורף. עברה שנה, הגיעו כמה ימי חורף. הוצאתי את הסיר, והתחלתי לאלתר.

מצרכים:

4 כרעי עוף

ירקות שורש: 2 תפו"א, 1 בטטה, 2 בצלים בינוניים, 2 ארטישוק ירושלמי

5 שיני שום שלמות

2 עלי דפנה, 2 כדורי פלפל אנגלי ומלח

1 צנצנת של רוטב בוטנים וקארי בדבש של משק לין

1 כוס מים

את העוף השרתי כשעה ברוטב. לאחר מכן טיגנתי אותו מעט, והעברתי לסיר יחד עם כל ירקות השורש, התבלינים והמים. ערבבתי היטב והכנסתי לתנור לשעה ורבע.

אני חייב להודות שהריח שהתפשט בבית היה מצוין, ועשה חשק לי ולאורחים שלי לאכול. הטעם לא איחר לבוא ועשה לנו את הערב. רוטב הבוטנים וקארי בדבש עשוי טוב, מפיץ ארומות נהדרות, נספג היטב בתבשיל ומתקתק במידה.

*

cho

הייחוד של כדורי השוקולד האלה: שוקולד חרובים במקום קקאו עם סוכר

הייחוד של כדורי השוקולד האלה: שוקולד חרובים במקום קקאו עם סוכר

 

קינוח: כדורי שוקולד של קרין גורן

המתכון של קרין גורן פשוט וטעים, רק צריך לזכור להכין אותו בזמן, כי התערובת צריכה להיות שעתיים במקרר לפני שיוצרים את הכדורים. המתכון הזה משודרג בהשוואה למתכונים רגילים, כיוון שלא משתמשים בקקאו וסוכר אלא בממרח שוקולד. שדרגנו אותו עוד קצת, כשהחלפנו את ממרח השוקולד בממרח חרובים ואגוזי לוז של משק לין.

מצרכים:

250 גרם פתי בר

1 מיכל שמנת מתוקה

1 צנצנת קטנה ממרח חרובים ואגוזי לוז

לציפוי: קוקוס, סוכריות, אבקת נוגט, פירורי מקופלת (שיחוק!)

אופן ההכנה:

מרסקים פתי בר לפירורים. מחממים שמנת מתוקה לסף רתיחה, מסירים מהאש ומערבבים פנימה את ממרח החרובים. מוסיפים את פירורי הפתי בר, ומערבבים היטב. מכסים ומעבירים למקרר להתייצבות – כשעתיים. מגלגלים בידיים רטובות לכדורים. מצפים במה שרוצים ומניחים במנז'טים.

חליטת צ'אי משוק לוינסקי

חליטת צ'אי משוק לוינסקי

את שני הכדורים הראשונים אפשר לאכול תוך כדי הריקודים. אבל במקום לקרוס על הספה בלי אוויר אחרי הריקוד החמישי, אנחנו ממליצים להכין תערובת לחליטת צ'אי, היישר משוק לוינסקי. אנחנו לקחנו זוג ספלים שקיבלנו במתנה ממישהי שלא יכלה להגיע לחתונה, חלטנו את התערובת במים רותחים, והוספנו קצת דבש – תענוג גם למי שלא חולם על הודו.

***

הגודיבג שליווה אותנו בחודש האחרון

הגודיבג שליווה אותנו בחודש האחרון

הארוחה שלנו מבוססת על הגודי בג, החבילה הטעימה, שיש בה הרבה הפתעות קולינריות. לפי מה שהבנתי, בקרוב כל אחד יוכל לרכוש לעצמו "מנוי גודיבג" – קופסת הפתעה שבכל חודש תכלול 5-7 מוצרים תגיע הביתה באמצעות שליח. בכל אופן, כשפרסמתי את התמונה של הקופסה בדף הפייסבוק שלי, מישהו שלח לי בהודעה פרטית מתכון לרוטב עגבניות השרי (רוטב סיציליאני שמייבאת חברת ריסטרטו), אך ביקש שאשאיר אותו בעילום שם (כנראה מפאת עיסוקו בחיים). בינתיים עוד לא יצא לי לנסות את המתכון, אבל אם להתבסס על מתכון הקרבונרה הצמחונית שהמליץ עליו – צפויה הצלחה קולינרית.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שלומית לוי  On 30 בדצמבר 2014 at 16:02

    אני חושבת שקוראיך הנאמנים היו שמחים (מאד) לבוא גם, לאכול, לרקוד:)
    פוסט חמוד של חורף.

    • galithatan  On 30 בדצמבר 2014 at 16:06

      גם אני הייתי שמחה שיבואו, על אף קוטנו הברור של הבית 😉

כתיבת תגובה

