כמה שווה ג'קומטי?

לפני די הרבה שנים הייתי בנסיעת עבודה לניו יורק (צ'ופר שלא חזר על עצמו לצערי), שהייתה גם הפעם הראשונה שלי בניו יורק. האישה המאוד נחמדה שאיתה נסעתי לקחה אותי דבר ראשון לרשת האיפור ספורה (sephora),  וחשבה שאתלהב מאוד. אבל אני, מה לעשות, ממש לא הייתי בעניין. תוך חמש דקות מיציתי את העסק, והלכתי למקום אחר – שקראתי עליו עד אז המון בגרסה האינטרנטית של הניו יורק טיימס -מוזיאון ה-MOMA. ושם, הייתה תערוכת פסלים של ג'קומטי, שהותירה עליי רושם כביר.

בערב סיפרתי על כך לאותה אישה, וכשהתיישבנו לארוחת ערב מרובת משתתפים היא הודיעה לכל יושבי השולחן (באנגלית): "היום גלית היתה ב-MOMA וראתה את התערוכה של ג'קומטי". יכול להיות שזה תואם איזשהם כללי שיחה רשמיים, אבל אני רציתי לקבור את עצמי מתחת לשולחן. מה אכפת לאנשים מה ראיתי ומה עשיתי?

לעומת זאת, הנה לכם עניין-ג'קומטי הרבה יותר מעניין: מי רכש בשבוע שעבר את הפסל  Chariot שיצר הפסל השוויצרי המוכשר בשנות ה-50, ותמורת איזה סכום?

Alberto Giacometti. Photo: Sotheby

Alberto Giacometti. Photo: Sotheby's

 

  1. שרי אריסון, תמורת 57 מיליון דולר, כדי להציב בקומת הלקוחות הפרטיים בסניף הראשי של בנק הפועלים
  2. לאונרדו דיקפריו, תמורת 75 מיליון דולר, מתנה לעצמו לכבוד יום הולדת 40
  3. סטיב כהן, תמורת 101 מיליון דולר, אספן אמנות ובעיקר מייסד קרן הגידור SAC קפיטל אדוויזורס
  4. מוזיאון ה-MOMA, תמורת 86 מיליון דולר, כי החליטו ששווה לצרף אותו לתערוכת הקבע

 

נו?

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • עדה ק  On 11 בנובמבר 2014 at 22:30

    נו? 🙂

  • שלומית לוי  On 12 בנובמבר 2014 at 19:34

    ג'אקומטי תמיד הרגיש לי אוורירי מדי…אני מעדיפה את ברנקוזי המאסיבי. אבל הי, זו המחמאה הכי- בענק , בכי שאפשר לתת למישהו שבביקור ראשון בניו יורק הולך למומה ולא למייסיס.

    (מנחשת שתשובה 4 היא הנכונה…)

    • galithatan  On 13 בנובמבר 2014 at 10:21

      שלא יהיה טעות, גם את ברנקוזי אוהבת. אבל ג'קומטי צרוב אצלי בחוויה 🙂
      אגב למייסיס הלכתי ביום השלישי (גם – כי מישהי אחרת לקחה אותי לשם)

      והתשובה הנכונה היא טדם טדם >>>
      >>
      >>
      >>
      3

להשאיר תגובה

