המהירות והרועשות

מוכנים, היכון, צא!

מוכנים, היכון, צא!

בעשור האחרון השקיעה חברת המשקאות רד בול סכום בלתי ייאמן של 1.2 מיליארד דולר בצוות הפורמולה 1 שלה. ב-2012 היא השקיעה מעל 120 מיליון דולר רק במחקר ופיתוח – וזה השתלם: ההצלחה לא איחרה לבוא. ועוד פרט מעניין: עלות של מכונית מרוץ עומדת על 1-2 מיליון דולר. היא מספיקה לשני מרוצים בלבד – אחר כך כבר יש לה בלאי, היי שלום ותודה על הדגים. כלומר המירוצים. בהשוואה לכל זה, הסכום שהושקע בארגון הפורמולה של ירושלים – 20 מיליון שקל – נראה ממש כמו דמי כיס. משהו שנותנים לילדים כדי שישתקו ויהיו מבסוטים. האקשן העיקרי היה בדיוק לפני שבוע, בימים שני ושלישי. עשרות אלפים הגיעו לצפות במנועים הנוהמים שבדרך כלל מככבים פה רק בטלוויזיה. כמובן שהיה רוב גברי בקהל, אבל היה גם ייצוג למין הנשי – מילדות ועד נשים מבוגרות. כן, גם אנחנו מסוגלות להתלהב מזה.

איך ולמה זה קשור למירוצים?

למעלה בתערוכה, למטה בשטח. 20 מיליון שקל הושקעו בארגון האירוע

חישבנו מיני חישובים היכן למצוא חנייה והיכן לעמוד כדי לקבל זווית טובה לצילום, ובסופו של דבר התמקמנו ליד מזרקת האריות שבגן בלומפילד – המזרקה הראשונה בירושלים. וכמו שאחריה קמו עוד מזרקות, גם המירוץ הזה הוא המשך למירוץ של השנה שעברה. רק שלפי "ידיעות אחרונות", הפעם נאלצו לדלג על אזורים בעייתיים סטייל קווי 67' – כי בשנה שעברה זה גרם למארגנים לשלם פיצויים לארגוני המירוצים הפלסטיניים והירדניים. כתוצאה מכך נוצר מרוץ מוזר-משהו, שלא כלל סיבובים מלאים אלא מסלולים קוויים, ממתחם התחנה לאזור מגדל דוד ובחזרה.

אופנועים פורחים באוויר

אופנועים פורחים באוויר

בהינתן המצב הקיים, את ההיילייט של האירוע – בעיניי – סיפקו פעלולני האופנועים. הקפיצות שלהם באוויר, הסאלטות, הלהטוטנות הבלתי אנושית, כל זה היה פשוט מדהים וחילץ "וואו" מאלפי פיות. אמנם היו כמה רגעים מתים בין סדרת פעלולים אחת לאחרת, אבל זה היה הזמן לבדוק כמה צעירים חרדים הגיעו, למה גברת זקנה אחת נלחמת על מקומה הטוב ולא מוכנה לפנות אפילו מילימטר לילדה בת שבע,  ומי עוד הגיע לצפות באקסטרים (אביב משה, ידידיה מאיר, ג'ודי שלום ניר מוזס – שילוב מוזר שכזה).

בתערוכה ובשטח

מכונית מירוץ עולה 1-2 מיליון דולר. בתערוכה וברחובות ירושלים

מי זו עולה, יפה כלבנה - בתערוכה ובשטח

אחרי שני מירוצים כבר מתחיל הבלאי. המכונית של פירלי, בתערוכה ובשטח

בשטח בקושי הספקתי לצלם, בתערוכה שקטה ותמימה

בשטח בקושי הספקתי לצלם, בתערוכה שקטה ותמימה

למירוץ יש המשך – תערוכת מכוניות במתחם התחנה, שנמשכת עד סוף השבוע (בתשלום). מוצגות שם המכוניות שהשתתפו במירוץ, אבל לא האופנועים (כנראה כי במקרה שלהם לאדם יש יותר משמעות מלמכונה). לבנזוג היו חסרים תרשימים של המכוניות, וגם לא לגבי כולן היה מידע מספק. הוא קורא לזה: "תערוכה למתלהבים בלבד". בחוץ היו כל מיני הפעלות לאותם מתלהבים, חלקן בתשלום נוסף של 15 שקל. ויתרנו. במקום זה התנסינו בסימולטור שבודק מהירות והתמצאות במרחב – עומדים מול מתקן ובו כעשר נקודות, בכל פעם מוארת נקודה אחרת. צריך לגעת בכמה שיותר נקודות מוארות ב-30 שניות. נהג פורמולה ממוצע מגיע ל-90. אני הגעתי ל-21, והבנזוג ל-22 (אבל הוא חולה אז זה גם פקטור).

איך אפשר בלי פרארי אדומה

איך אפשר בלי פרארי אדומה

וגם הפרארי השחורה בתמונה

וגם הפרארי השחורה בתמונה

בשנה שעברה כתבו במגזין אוטו "לשפשף את העיניים ולא להאמין – מכוניות פורמולה 1 בחוצות ירושלים". במקום אחר כתבו שהמירוץ הוא רק של ניר ברקת. והנה ראש העיר נבחר לקדנציה שנייה, והמכוניות המהירות והרועשות הגיעו שוב. למה? מה האינטרס של פורמולה 1 להגיע אלינו? האם זה כדי לחשוף אותנו למירוצים, ולקרב אותנו להימורים עליהם? אולי נשמע מופרך, אבל לא לגמרי. מה שבטוח, זה לא בשביל לשמח את תושבי ירושלים ואורחיהם. בשביל זה יש דרכים הרבה יותר פשוטות ונוחות, עם הרבה פחות דציבלים וכוחות סוס.

תשמרו קצת כוחות סוס לשנה הבאה

תשמרו קצת כוחות סוס לשנה הבאה

כתבת הפורמולה של גלובס.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • מרינה גולדשטיין  ביום 13 באוקטובר 2014 בשעה 11:07

    השנה היה הרבה פחות מלהיב משנה שעברה…שנה הבאה לא אתאמץ יותר להגיע

    • galithatan  ביום 13 באוקטובר 2014 בשעה 13:19

      טוב, אני לא הייתי צריכה להתאמץ כדי להגיע… וכמו שכתבתי בפוסט, מה שהלהיב אותי היה פעלולי האופנועים, ולא המכוניות עצמן (אם כי לא הייתי מתנגדת לנסוע באדומה שבראש הפוסט).

  • שלומית לוי  ביום 13 באוקטובר 2014 בשעה 12:57

    האם הבנתי אותך נכון? המימון מגיע בכיסי רד בול?

    • galithatan  ביום 13 באוקטובר 2014 בשעה 13:18

      לא, רד בול ממנת צוות ספציפי בפורמולה 1, בלי קשר לאירוע הנוכחי שהיו לו המון חסויות אחרות. אבל הייתי חייבת להביא את הנתון המדהים הזה כדי להמחיש במה מדובר למי שלא מכיר את הענף הזה.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.