רק משוגעים מטיילים בשלג

באמצע השבוע, כשנכנסתי לחנות הנעליים כדי לקנות מגפי שלג, לא ידעתי מה בדיוק לומר למוכרת. לא רציתי להיראות מתלהבת מדי, אחת שרק שומעת את התחזית וכבר קופצת למסקנות. אז בקשתי מגפיים לימים קרים מאוד, נו, כמו כשיש שלג, את יודעת. המוכרת המליצה על שלוש אפשרויות, וסיפרה שמהבוקר "עפו" הרבה זוגות כך שלא בטוח שנשאר במידה שלי. בהתחלה היא באמת לא מצאה אף זוג, אבל בסוף זה הסתדר.

במאמר מוסגר יש לומר שמגפי שלג בדרך כלל די מכוערות ולא מחמיאות, אבל כל זמן שהן מחממות זה נסלח. בחורה אחרת בחנות שמדדה אותם שאלה את המוכרת אם הן עמידות למים. תשובתה: רק מגפי גומי עמידות למים. אאוץ'.

השלב הבא היה לקנות גרביים תרמיות. מעבר לזה, רוב "ציוד" החורף שלי מאירופה: כובע, כפפות וטייץ מלונדון, מעיל מאמסטרדם וצעיף מאדינבורו (צמר כבשים סקוטיות). האם זה מספיק? לא כאשר הרגליים נרטבות. או אז, הבחורה מאבדת קשר ליקום כי קפוא לה. ואגב, גם עם מגפי גומי קפוא לה. לא קל לשרוד את סופת השלג אם לא מורגלים בה.

ביום הראשון לשלג הייתי חולה ועל כן לא יצאתי מהבית. ביום השני (שישי, היום) גם כן לא התכוונתי לצאת, אבל לקראת הצהרים הבנזוג השמיע קולות אומללות, ולא עמדתי בזה. התעטפתי בכל מה שיש, ויצאנו לדרך.

מכיוון שהכביש שליד הבית שלנו הוא כביש הגישה לבית החולים הדסה עין כרם, הציר הזה היה פתוח יחסית – אבל לא ברמה שהייתי מעזה לנסוע בו. ואכן, מלבד אמבולנסים ורכבי 4X4, כמעט אף אחד לא העז לנסוע. היה די קר, ולא רבים יצאו לשחק בחוץ. גם אלה שיצאו, עשו זאת לזמן מוגבל. אבל אנחנו, הייתה לנו מטרה: להגיע גם לגן המפלצת, וגם להשקיף על הבצלים הזהובים של מנזר גורני (המוסקוביה). באמצע עצרנו בתחנת דלק, שחנות הנוחות שלה הייתה מאוד פופולרית, יען כי הסופרים היו סגורים היום. ניסינו להתחמם עם כוסות קפה, אבל זה עזר בדיוק לשתי דקות.

טו מייק א לונג סטורי שורט, כפות הרגליים קפאו לי בצורה מטורפת, והיה קשה מאוד לתפוס מונית הביתה. הנהג קיטר על הסכום שהצענו לשלם לו, אבל העדיף לקחת אותנו מאשר להמשיך לנסוע על ריק. עליתי הביתה, שמתי את הרגליים בגיגית מים חמים, צרחתי קצת, נרגעתי, והתיישבתי להסתכל על התמונות. אז הנה מה שהיה לנו:

בוקר טוב ירושלים

*

פארק שלנו מה נחמד הוא

*

שנצא לדרך?

*

לא לשכוח: העיקר זה הרומנטיקה

*

אנשי השלג (ואני)

*

למי יש אומץ לרדת במדרגות? או שכדאי פשוט לקחת מזחלת ולהחליק למטה?

*

במקום צמחים גדל כאן שלג

*

לא רואים ממטר

*

התפנתה חנייה. מישהו צריך?

*

מי הזיז את המדרכה שלי?

*

שום אוטובוס לא יעצור כאן

*

לבד בשלג. אתר בנייה מושבת

*

הנה היא – ה מ פ ל צ ת !

*

סימנים בשלג 1

*

סימנים בשלג 2

*

מנזר גורני

*

מישהו ניסה לבנות איגלו… עד שהתייאש

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יעל ר.  On 13 בדצמבר 2013 at 20:35

    כולי קנאה. שלג, בוא למרכז!

    ובעיניי, אם "מגפי שלג" אינן אטומות למים הרי שהן לא ראויות להיקרא מגפי שלג – הן סתם קשקוש אופנתי, מחמם אולי, אבל לא ראוי להליכת חוץ במזג אוויר שכזה. הפואנטה במגפי שלג היא ללכת בשלג והוא הלא רטוב. עדיף כבר לקחת לשם כך מגפי גומי זולות (או אם השלג לא טובעני/רך מדי, נעלי טרקים עם גורטקס).

    • galithatan  On 14 בדצמבר 2013 at 11:01

      מגפי גומי ממש לא מומלצות בשלג, גם לא עם גרביים תרמיות… אמנם נוח לדרוך בשלג אבל אחר כך צרות צרורות. מגפי שלג טובות לימים שבהם השלג עדיין לא מפשיר.
      אולי נעלים טרקים – המכוערות עוד יותר ממגפי השלג – הן הפתרון.
      אבל העיקר שיש לנו את כל היופי הזה כאן ליד הבית (ושאחרי הפסקת החשמל הגדולה יש רק הפסקות קצרות).

  • אסתי סגל  On 13 בדצמבר 2013 at 22:06

    צילומים מקסימים שמודה שרק מלהסתכל עליהם נהיה לי קר.
    אני לא מאמינה שהלכתם ברגל בשלג הזה. אני לא הייתי עומדת בזה.
    ואנשי השלג? מדהימים ממש. איזו קריאטיביות. פשוט נפלא.

    • galithatan  On 14 בדצמבר 2013 at 11:04

      קודם כל תודה. שנית, אני חושבת שהיית עומדת בזה יותר טוב ממני. באמצע הדרך חזרה התייאשתי ועלינו על מונית!
      לגבי אנשי השלג, אכן יצירתיים הירושלמים.
      ועכשיו אני הולכת לשתות כוס תה מול עיירת הסקי שלי 😉

  • שלומית לוי  On 14 בדצמבר 2013 at 21:29

    צילומים מקסימים, ומגפי גומי זה הכי. לי יש כאלה , מגניבות. אם אצטרך לצאת לחליבה יש לי מה לנעול. ובימים כאלה אין כיף מהן.
    איזה כיף לכם ואיזה כיף לנו שאת מעבירה קצת מהכיף לקוראיך העצלים והכה דרומיים…

    • galithatan  On 14 בדצמבר 2013 at 22:07

      תודה על המחמאה.
      היום גיליתי מה הדבר הטוב ביותר: גרביים תרמיות, מעליהן שקיות, ואז היישר לתוך מגף מרופדת ומחממת. לא מרגישים את השקיות מחד, לא נרטבים מאידך.
      האם בדרום לא היו ריגושי מזג אוויר גם כן?

      • שלומית לוי  On 14 בדצמבר 2013 at 22:23

        דרום זה יחסי…ברעננה לא ירד שלג. אבל סופה-בטח. אני עם חמש שכבות, 2 חולצות ו 3 סוודרים…בירושלים לא הייתי שורדת, מן הסתם…

        • galithatan  On 15 בדצמבר 2013 at 17:35

          את רצינית לגבי השכבות?
          אני לבשתי רק שלוש… (אבל טייץ מתחת לג'ינס + יתר האבזור שפירטתי)

  • שלומית לוי  On 15 בדצמבר 2013 at 14:26

    אוי פדיחה.לא דרום, כמובן.

להשאיר תגובה

