הנבחרים 23

פרידריך ניטשה אמר פעם שכדי שאמנות תוכל להתקיים, כדי שכל סוג של פעילות אסתטית יוכל להתקיים, יש תנאי פיזיולוגי הכרחי: שיכרות. בעוד שבדרך כלל ישנה ציפייה להתנהגות מוסרית, כלומר לפי הכללים, באמנות דווקא יש לשבור את הכלים והכללים. ולכן, לפעמים לגיטימי להשתחרר, להיות "קצת אחר" ממה שאתה בדרך כלל, כדי לקדם את עצמך. לא קידום במובן של יחסי ציבור, אלא במובן של קידום ההוויה שלך.

בחוגים לפילוסופיה באקדמיה יש קורסים שעוסקים באסתטיקה. שאלת הבסיס היא האם היפה זהה לאסתטי, האם הוא תנאי הכרחי לו, ומהן התכונות הנוספות היכולות להיכלל במושג אסתטי. אישית אני מזהה יופי עם אסתטיקה, ושניהם מרחיבים לי את הנפש. בדיוק בגלל זה אני נהנית בכל פעם מחדש להכין את רשימת "הנבחרים". המסע אל הרשימה הסופית עובר דרך ייצוגים רבים של אסתטיקה, שבהם עולה פעמים רבות תהיית הסובייקטיביות. כלומר, עד כמה תפיסת האסתטיקה שלי שונה משל הסובבים אותי, ומשל קוראי הבלוג. האם יש איזה סיכוי להגיע לקונצנזוס? האם בימינו ניתן לנתק בין אסתטיקה למחיר? האם מחיר גבוה – שוב, עניין סובייקטיבי לגמרי – יכול לפגום באסתטיות של פריט מסוים?

פרידריך שילר, משורר, מחזאי ופילוסוף גרמני קצת פחות מוכר מהפרידריך הראשון שהבאתי פה, אמר שעניינים אסתטיים הם היסוד להתפתחות ההרמונית הן של החברה והן של הפרט. אף על פי שאני יכולה למצוא יופי בלכלוך האמנותי, כמו גם בעבודות גרפיטי למיניהן, אני מסכימה עם דבריו. אסתטיקה מובילה להרמוניה, וגם מי שאוהב לתת בראש, צריך מדי פעם קצת שקט. אז הנה כמה דוגמאות לשקט הנפשי שלי – הנבחרים 23.

ועוד קצת מידע:

1, 4 טבעות ועגילים ב-1stdibs מדובר באתר שדורש הרשמה פשוטה (במידה ורוצים לראות מחירים) ולא מחייבת, ומייד נפרשים לפניכם אוצרות רבים  מתחומי עיצוב שונים. טווח המחירים רחב, אם כי ה"תחתית" אינה נמוכה מ-500 שקל. המוטו התקף כאן: בשביל דברים טובים שווה לשלם.

5 H&M המחיר בפאונדים שווה ערך ל-56 שקל, ואילו בישראל נמכר הצעיף הזה ב-100 שקל – לכן שווה לברר האם יש משלוחים מחו"ל ומהם דמי המשלוח. אם מחליטים לא להתאמץ אלא לקנות בארץ, יש סניפים בקניון עזריאלי בת"א, ובקניון מלחה בירושלים.

7 כיסים בתמונה מופיע דגם "גרפיטו"  – תיק גדול, ופרקטי, שעוצב בהשראת שקי נשיאה. הוא מיוצר מבד המודפס בשכבות, טכניקה ייחודית המעניקה לבד מראה קליפתי. יש לו תא מרכזי גדול, שני כיסים פנימיים ושניים חיצוניים, והסגירה שלו עם רוכסן. התיק עוצב על ידי יעל רוזן בן- שחר ואורלי כהן-אלורו, המעצבות של כיסים,  בשיתוף עם מעצבת הטקסטיל מיקה בר. הצבעוניות של הקולקצי כולה מונוכרומאטית, ונעה בין גוונים אפורים, כחול עמוק ושחור. המחיר של גרפיטו: 790 שקל

9 גרנייה באריזת ספירלה ייחודית מגיע תכשיר אחד שהוא שניים – גם סרום וגם קרם עיניים. בחברה טוענים שהחל מגיל 30 הופכים הקמטיםלמודגשים ובולטים יותר, והעור מאבד מהמוצקות והגמישות שלו. עברו מספיק שנים מאז שחגגתי 30 (בטוסקנה!) ואמנם אני לא סופרת קמטים, אבל שקיות שחורות מתחת לעיניים בהחלט הפכו לאקססוריז קבוע אצלי – ושמחתי לוותר עליהן. מהרגע הראשון שמרחתי את האולטרה ליפט של גרנייה הרגשתי ש"משהו קורה שם". לא יכולה לומר שאני מתמידה כל בוקר וערב, כמו בהוראות, אבל לפחות אחרי הכלל הבא אני עוקבת: למרוח בעזרת קצות האצבעות, על ידי טפיחות קטנות מהחלק הפנימי של העין כלפי חוץ.

9 MOROCCANOIL בדרך כלל אני לא מתחברת לשמני גוף, אבל התכשיר הזה, מתוך קולקציית ה-body line נספג בעור מהר יחסית, ונותן תחושה נעימה. הריח – כך מוסר הבנזוג, כי הלא אני כמעט תתרנית – נהדר.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

