תחל שינה וברכותיה

לא מזמן שאלה אותי מישהי: איך את, שאוהבת כל כך את החיים, ואוהבת לטייל ולהיות במקומות, ישנה בסופי שבוע עד כל כך מאוחר? זה לא מרגיש לך כמו בזבוז זמן?

התשובה ברורה מבחינתי: שינה היא מהנאות החיים הגדולות ביותר, ומהפינוקים הטובים ביותר שאדם יכול לארגן לעצמו. ובכלל להיות במיטה זה נהדר, מכל הבחינות. אפילו אם רק עוצמים עיניים ומקשיבים למוזיקה, יש בכך עוצמה גדולה.

לפני קצת יותר משבועיים, ב-15 במרץ, חל יום השינה העולמי. מתברר שיש אנשים שמקדישים מזמנם לנושא – כלומר מעבר לשעות השינה שלהם – והמטרה שלהם היא להעלות את המודעות לענייני השינה השונים. בפורטוגל למשל, העלו השנה לדיון את נושא הנחירות אצל ילדים. בשבדיה העלו את ההצגה "נדודי שינה בסטוקהולם". בגרמניה עלה לאקרנים בשנה שעברה הסרט הדוקומנטרי Goodnight Nobody על אנשים שלא יכולים לישון – מסכנים, רחמיי שלוחים אליהם. פעם קראתי שציפי שביט ישנה רק ארבע שעות בלילה, נראה לי שאפשר היה לראיין גם אותה לסרט הזה (וזה מזכיר לי גם את: לילה ישנים כולם, רק סיון אינו נרדם).

"אנשים שאומרים שהם ישנים כמו תינוק – כנראה שאין ולא היה להם תינוק", אמר פעם מישהו בשם לאו ג' ברוק שאין לי מושג מיהו, כנראה פסבדונים או סתם המצאה. יש אמת באמירה הזו, ובגלל זה אני מעדיפה לומר שאני ישנה כמו בול עץ, ככה אף אחד לא יכול להאשים אותי בכלום. הייתי שמחה לישון כל יום שמונה-תשע שעות, אבל זה לא פרקטי מבחינתי. סביר יותר לדבר על שש-שש וחצי שעות. אז כשמגיע שישי בבוקר, או בצהרים, ויש אפשרות – אני אוהבת למתוח את הזמן כמה שאפשר. כל החרוצים למיניהם, לא מבינה מה יוצא להם מהחריצות. מהניסיון שלי יכולה לומר: גם כשקמים ב-11:00 מספיקים הכול.

אמרה אירית טוענת שצחוק בריא ושינה ארוכה הם התרופה הטובה ביותר שרופא יכול להציע לך, ועם זה נראה לי שאני אלך לישון.

 

 

אז מה יש לנו כאן:

נתחיל עם הפטנט המגניב: כרית שינה לכל מקום שבו מתחשק לכם לישון. מי שהמציא אותה הוא עלי ג'נג'ביאן בן ה-33 מרומסיי שבאנגליה, והוא קורא לה "כרית בת יענה" כי אפשר לטמון בתוכה את הראש ולשכוח מכל העולם. זה האתר הרשמי. מחיר: 80 יורו

*

בדרך כלל אני לא ישנה עם כרית, אבל אם כבר, אז רק עם הכרית של סימונס שהיא גדולה יחסית ויש לה עיצוב ארוגונמי שמבטיח תנוחת צוואר אופטימלית. לדברי החברה, עיצוב הכרית שומר על עמוד השדרה ישר ורפוי על ידי הקלת העומס והלחץ המופעלים על חוליות הצוואר במהלך השינה, ופיזורם באופן שווה לאורך הגוף. דגם: צורניVictory .

 *

אם תשאלו אותי, אין דבר כזה "יותר מדי סטים של סדינים", אלא אם עושים כביסה פעם בשלושה חודשים. תמיד טוב לקנות עוד אחד, כמו זה למשל: סט סאטן מדגם "קשמיר", המעניק פרשנות מודרנית להדפסי גלופות העץ המסורתיים. הצפיפות עומדת על 300 חוטים לאינטש, ומי שיודע מה זה אומר יידע כנראה להעריך את זה. מחיר: 800 שקל. להשיג ב-KAS

*

לוכד חלומות אינדיאני למכירה ב-ebay. מחיר: רק 13.5 דולר, אבל המשלוח דורש תוספת מחיר גדולה פי 3, אז אין לי מושג אם זה משתלם.

*

בואו נתעלם לרגע מהפוזה שבה עומדת הדוגמנית של ויקטוריה'ס סיקרט, ונתרכז בפיג'מת הפייזלי המתוקה. נראית סופר נוחה, ועולה רק 50 דולר. קדימה, הסתער.

*

לנצח, כשאראה כיסוי עיניים אחשוב על קרי ברדשואו מ"סקס והעיר הגדולה". עד ש"הכרתי" אותה, הייתי בטוחה שמשתמשים בזה רק במטוסים. אבל שימו לב לשכלול: כאן מכסים גם את האף. שלא יצטנן חלילה. מחיר: 13 דולר. להשיג ב-Bed Bath &Beyond

*

מי שלא ראה את הסרט "מדעי החלום" עם גאל גרסיה ברנאל, מוטב לו שימהר ויתמכר לחלומות ההזויים ולכפות הידיים הענקיות. תקציר עלילה: סטפאן הוא צעיר ביישן וחסר ביטחון, שמתגורר בדירה קטנה בפריז ועובד כמעצב גרפי. לדירה ממול עוברת שכנה חדשה בשם סטפאני, והוא מתאהב בה. בעוד שבמציאות אין לו אומץ להתמודד עם רגשותיו, בעולם החלומות תמיד יש עלילות. במהלך הזמן, ובאמצעות אימון עצמי, הוא מתחיל לשלוט באירועים המתרחשים בתוך החלום. העניין מסתבך כאשר הדמויות מהחלום משתלטות על המציאות היומיומית.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 4 באפריל 2013 at 18:36

    תודה רבה על הפרגון, הכי כיף בהפתעה 🙂 שינה נעימה.
    פז (KAS)

כתיבת תגובה

