כשיש קשרים

 

עד סוף 2006 לא היה לי אפילו צעיף אחד. לא אהבתי צעיפים, חשבתי שהם חונקים את הצוואר ואת החיים, ועל כן לא מתאימים לי. זה נראה לי פריט מיותר לאנשים שקר להם במיוחד, בעוד שאני לא זקוקה ליותר ממעיל טוב כדי לשרוד.

אבל בסוף 2006 היה חורף קר בפריז. אי אפשר היה לשבת על הספסלים בפלאס דה ווז', וליהנות מכל היופי. אז רק אמרנו שלום, והמשכנו הלאה, אל החנויות של המארה. מותגים אף פעם לא עניינו אותי בפריז: המחירים לא מתאימים לי, נקודה. אבל חנויות קטנות עם פריטים יפים, אותן אני אוהבת למצוא ובהן אני אוהבת לנבור.

נעצרתי מול חנות אחת כזו, שבחלון הראווה שלה התנוססו כמה מציאות. היא היתה סגורה, אבל עבר שם מישהו ואמר שהיא תכף תיפתח. אחר כך התברר שהוא הבעלים, ושהוא יהודי, וכשהיה ילד עשו לו בר מצווה ועוד כל מיני סיפורים שאני לא זוכרת. קניתי שם ז'קט קורדרוי שחור, ואת הצעיף הראשון שלי.

מאז צברתי קאדר של 20 צעיפים לפחות – אפורים, כחולים, ירוקים. חלקים בגוון אחד, חלקים בכמה גוונים. מודפסים, סרוגים, קלועים. מפשמינה, צמר כבשים, אורגנזה, ויסקוזה ומשי. מעולם לא סרגתי אחד, אבל אם מישהו/מישהי בעניין של לסרוג צעיפים, כאן יש הוראות בסיסיות שיאפשרו לכם לומר בגאווה "הצעיף הראשון שלי".

הצעיף הראשון באמת הוזכר כבר בספר בראשית – כשרבקה הערימה על יעקב היא התכסתה בצעיף, וגם תמר השתמשה בצעיף כשהערימה על יהודה. אך סביר כי באותם ימים צעיף שימש כסוג של רעלה, ובוודאי שלא נקשר באחת הקשירות המקובלות כיום כאופנתיות. בתקופה הרומית הגברים הניחו את הצעיפים על הצוואר, ובמהרה הוא הפך לאביזר קישוט שגם נשים אימצו. במאות האחרונות היו אלה הצרפתים שהשתלטו על התחום המצועף. הצעיף המפורסם של הרמס נוצר לראשונה ב-1937, נלבש על ידי סלבריטאים ובני מלוכה, והומצאו לו למעלה מ-2,000 הדפסים. ב-2009 הם אוגדו לכדי ספר בן 304 עמודים, בהוצאת תיימס אנד האדסון. מי המשוגעים שקנו אותו? רק פשניסטים כבדים.

בצרפת, ובכלל באירופה, מקובל מאוד בשנים האחרונות למכור צעיפים בדוגמת כאפייה ערבית. מי שמזדהה עם המאבק הפלסטיני קונה את זה בתור פריט אופנתי עם אמירה פוליטית. לא חייבים להבין שום דבר בסכסוך כדי לקחת צד. פשוט כורכים אותו על הצוואר ויוצאים לדרך. זה, כמובן, לא הפריט האופנתי היחיד שזכה לפרשנויות פוליטיות, אבל אישית הייתי מעדיפה שלא לערבב בין שני התחומים. אם כבר לערבב אופנה עם משהו, אז עדיף עם הומור.

 

 

צעיף 100% צמר של מרק ביי מרק ג'ייקובס, 185 ליש"ט. ההמלצה שלו: ללבוש את הצעיף עם מעיל עור או עם סוודר קשמיר.

 *

צעיפי 100% משי של ויויאן ווסטווד, 165 ליש"ט ו-235 ליש"ט

*

 

צעיף ויסקוזה וצמר של מיסוני, בדוגמת הזיגזג המזוהה עם המותג האיטלקי, 193 דולר

*

 

צעיף סגור של דיאן פון פיסטנברג, 75% ויסקוזה ו-25% צמר, 185 דולר

 *

צעיפים מבית אלכסנדר מקווין, 146 דולר לאחד

*

 

צעיף של פנדי – המותג של קרל לגרפלד – עשוי מצמר מעורב, 240 דולר

*

 

צעיף שרוול של ניקולס קיי, 296 דולר

 *

צעיף כותנה וויסקוזה גיאומטרי של Checkered, 153 דולר. אמור להיות יוניסקס

 *

צעיף ויסקוזה של מוניקה צא'נג, 159 דולר

 *

 

צעיף 100% כותנה של ורו מודה, מותג שאהוב עליי, 15 יורו

 *

צעיף של Avoca, מותג אירי של שמיוצר באיטליה, 54 ליש"ט

 *

צעיפים סרוגים של טופשופ, 16 ליש"ט ו-18 ליש"ט

*

 

האהובים עליי ביותר: שני צעיפים מבית ChicNova – צעיף כריסמס סרוג, 47 דולר, וצעיף פסים, 36 דולר

*

 

צעיף 100% כותנה של המותג סקוץ' אנד סודה, 70 יורו

 *

צעיף של סמאש עם קשירות צמר טרנדיות, 12 יורו וסוגרים עניין

*

 

ויש מי שאוהבת צעיף גולגולות, ומוכנה לשלם עליו 25 ליש"ט (לא אני!)

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • carmelgottlieb  On 31 בינואר 2013 at 9:53

    צעיף בחורף- חובה גם בשבילי. תודה על כמה המלצות מקסימות כמו הסקוץ' וורו מודה!

    • galithatan  On 31 בינואר 2013 at 10:30

      שמחה שאהבת 🙂 הכנת הפוסט עשתה לי חשק לקנות עוד אחד או שניים

  • ada k  On 31 בינואר 2013 at 10:09

    פעם גם אני לא האמנתי בצעיפים, אבל מאז שאני עובדת בירושלים שיניתי את דעתי. ירושלים בעיניי היא עיר הצעיפים, ויש מין חנות/דוכן על יד התחנה המרכזית ששם אפשר למצוא אלפי צעיפים מכל הסוגים, כולל פשמיונת יפהפיות, במחירים מצחיקים. היום אני יודעת שאמא שלי צדקה כששיננה לי (ואני התעלמתי), שכשדואגים שהצוואר יהיה מחומם, זה עושה את כל ההבדל ביום קפוא.

    • galithatan  On 31 בינואר 2013 at 10:34

      לא יוצא לי לעבור שם, אבל נראה לי שבכל רחוב יפו יש הרבה חנויות עם צעיפים. לא יודעת לגבי המחירים – אבל שווה בדיקה 🙂

      וכן, עצה טובה נתנה אימא שלך. לפעמים צריך לעבור זמן – הרבה זמן – עד שמקשיבים לאימהות.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 31 בינואר 2013 at 10:11

    ומה עם צעיפים במחירים עממיים

    • galithatan  On 31 בינואר 2013 at 10:32

      12 יורו (60 שקל), 16 ליש"ט (96 שקל) ו-36 דולר (134 שקל) זה עממי יחסית, לא?

להשאיר תגובה

