הנסיכה על העדשה

הדבר המפתיע ביותר בפרשת צילומי החצי-עירום של קייט מידלטון הוא לא התמונות עצמן, אלא העובדה שנתיני הממלכה הבריטית לא רצו לראות אותן. בעוד הצרפתים והאיטלקים מתמוגגים, והשבדים והדנים מצטרפים בשמחה, סקרים שנערכו בקרב הציבור הבריטי הראו שהרוב המכריע אינו מעוניין לצפות בתמונות – רק אחד מכל חמישה צפה בהן. דווקא בריטניה, מדינת הצהובונים שנהנתה למעלה מ-40 שנה מנערת עמוד שלוש של הסאן, הפכה חסודה פתאום. איך זה יכול להיות?

התשובה פשוטה: מידלטון, או יותר נכון הדוכסית מקיימברידג', היא התגלמות המושג "נסיכת העם". אם תרצו, המותג האהוב ביותר בבריטניה. עד כמה שזה נשמע כמעט בלתי אפשרי, היא פופולרית עוד יותר מחמותה המנוחה, הנסיכה דיאנה, שהייתה אחת הנשים האהובות ביותר בממלכה באופן שכמעט אף אחד – גם לא המלכה – לא יכול היה להפחית ממנו או לפגוע בו.

היא מייצגת ערכים ועולמות תוכן שמאוד רלוונטיים לצעירים, הנוכחות שלה מאוד מזמינה ולא מרתיעה, וככל הידוע, היא לא מסתירה אף תיבת פנדורה. היא אנושית, לא מלוטשת. בניגוד לרוב בני משפחת המלוכה, המשדרים ריחוק מסוים מההמון, היא שמחה להתחבר – והעם אוהב את זה. אלא שהפעם היא התחברה קצת יותר מדי, והרשתה לעצמה קצת יותר מדי. אמנם בית המשפט בצרפת יצא נחרצות נגד ההנצחה הפולשת לפרטיות, ואסר על המשך פרסום התמונות – אבל הנזק כבר נעשה.

הייתם חושבים שאחרי דבר כזה קייט תסתגר בבית, בטירה או בארמון כלשהו, ותבכה את מר גורלה. אבל לא: היא לא תיתן לאף אחד להרוס לה את החיים, בוודאי לא לצרפתים. את הלילות שלה היא מקדישה לבילויים, ואת הדמעות משאירה כנראה לשעות אחרות. רק בליל רביעי השבוע היא צולמה – יחד עם בעלה, הנסיך וויליאם – יוצאת ממועדון החברים הפרטי לולו'ס שבשכונת מייפייר האופנתית בלונדון. כדי לתת מושג על הקהל של המועדון: לפני כמה שבועות בילתה שם קייט מוס עם בן זוגה ג'יימי הינס.

אגב, בבוקרו של אותו יום ביקרה קייט בניוקאסל וחיבקה ילדים מעבר לגדר האבטחה – מאוד לא מלכותי, נסיכותי או דוכסי, אבל הבריטים פשוט התעלפו עליה.

 

Money Money Money

את העניין הרב שמעוררת מידלטון אפשר לתרגם למונחים כספיים. קחו למשל את העלייה בתיירות הנכנסת: בקיץ האחרון הגיעו לארמון בקינגהאם יותר מ-600 אלף איש, במטרה לצפות בתערוכה ששיאה שמלת החתונה שלה. השמלה, בעיצובה של שרה ברטון מבית האופנה אלכסנדר מקווין, עלתה 35 אלף ליש"ט. ההכנסות מהכרטיסים הסתכמו ב-10 מיליון ליש"ט. תעשו לבד את החשבון. אבל זו לא רק השמלה, ולא רק הארמון שגוזר הקופון: סך ההוצאות של תיירים ברחבי הממלכה בשנת 2011 – שנת החתונה של וויליאם וקייט – מוערך בכ-18 מיליארד ליש"ט, שיא כל הזמנים. אותי מעניין כמה הוציאו התיירים על המרצ'נדייז של יורש העצר והדוכסית – בינואר האחרון הייתי בכנסיית ווסמיניסטר והיו שם כל כך הרבה מזכרות עם התמונות שלהם, שזה פשוט מטורף.

בנוסף, לקייט יש אפקט על ענף האופנה העולמי: כיוון שהיא מהווה מקור השראה לנשים רבות ברחבי העולם, כמעט כל דגם שהיא לובשת או נועלת הופך ללהיט בחנויות. יש לה, למשל, זוג נעלי עקב בגוון ניוד של ל.ק. בנט, שהיא ממש חורשת עליהן. הזוג הזה עולה 195 ליש"ט, אז במרקס אנד ספנסר החליטו להתחכם והוציאו למכירה נעליים דומות בכעשירית המחיר. החיקוי הזה נחטף מהמדפים ואזל מהמלאי.

למעשה, מדובר באייקון אופנה, פשיניסטה עם תעודות. יש כמה בלוגים שעוקבים אחרי כל מראה שלה, ומנתחים אותו, חלקם מפנים אותך לאתרים שבהם ניתן לרכוש את מה שהיא לבשה. המתקדמים יכולים להוריד לסמארטפון שלהם את האפליקציה שמאפשרת לעשות את הרכישות האלה בקלות. התחושה היא שאם לא היתה קייט מידלטון, היו חייבים להמציא אותה. קחו נינט, ותכפילו פי אלף.

 

** את הכתבה המלאה על הדוכסית, שנראית ונקראת קצת אחרת ממה שכתבתי פה (כי בכל זאת קרו מאז דברים כמו הביקור במועדון לולו'ס), אפשר לקרוא בגיליון אוקטובר של "ליידי גלובס", שנמכר ברשת סטימצקי. תמצית מהכתבה אפשר לקרוא כאן.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: