הנבחרים – אופנה

כלל אצבע: הדברים היפים באמת עולים הרבה כסף. אפשר להיות יפה גם במחיר סביר, אבל זה רק בתנאי שיש לך גוף טוב, כלומר את רזה. ועכשיו, אפשר להתחיל.

*

השמלה הזו לחלוטין לא בשבילי, אבל בחורות רזות ומגניבות ירוויחו איתה פעמיים. כי היא יפה, וכי היא לא יקרה – רק 239 שקל. לשמלה של המותג אולינקה (מעצבת: אורטל גוסב) יש מחשוף נדיב, והיא מגיעה במגוון סוגי בדים, חלקים ועם הדפסים. צבעוניות: צהוב חרדל, כחול כהה, אפור, שילובים של שחור-לבן ו… ירוק פרחוני!

*

אני מודה, הקרדיגן הזה הוא לא לגמרי חדש. הציעו אותו כבר בסתיו, כלומר בסתיו התיאורטי, זה שהוא לכאורה שונה במשהו מהחורף הישראלי. במילים אחרות: הקרדיגן של Mrs Jones עדיין לגמרי לביש. בקולקציה בולטים קרדיגנים בגזרות קלאסיות נקיות, קרדינים בהדפסי "דה גרדה", קרדיגנים בשילוב לורקס נוצץ וקרדיגנים בשילוב כפתורי עץ ושרוכים. אבל למה ללכת על מה שבולט? עדיף לבחור בפונצ'ו מניפה ולצאת מקוריים . טווח מחירים: 290-350 שקל.

*

מאז כפפות הפנקיסטים שכיכבו בשנות השמונים ועד לפני שלוש שנים, לא חלמתי ללכת עם כפפות. זה נראה לי לא נוח, מסורבל ואף מיותר רוב ימות השנה. אלא שיצא הגורל, והגעתי למקום קפוא במידה כזו שלא הייתה ברירה. מאז יש לי זוג כפפות אחד שמתאים לפעילות ספורטיבית אבל לא לאירועים ולא לבילויים.

המעצבת קרן וולף השיקה לאחרונה קו כפפות וינטג', בהשראת המעצבת האיטלקייה אלזה סקיאפרלי, שהאמינה בחיבור בין אומנות, עיצוב ואופנה. הכפפות של וולף, שנעשות בעבודת יד, מעוצבות במראה רומנטי. הן עשויות עורות בצבעי בז', חום ושחור, משובצות אבני חן אוניקס, אבני סברובסקי ואבני קריסטל. זה נראה נהדר, ואפילו יש לי מחשבות לאן ללכת עם הזוג שכאן בתמונה, הבעיה היא רק המחיר: 1,150 שקל.

*


לרוברטו קוין (Coin), מעצב איטלקי שהקים מותג תכשיטים ושעונים ב-1977, יש טבעות שהן שיא האלגנטיות וטבעות שהן השעשוע המנצנץ האולטימטיבי (צפרדעים, לטאות, סוסים). טבעות העקרבים נראות לי כמו שילוב של שני הדברים. כפי שניתן לראות בתמונה, ניתן לבחור בזהב צהוב עם יהלומים בגוון חום או בזהב אדום עם יהלומים שחורים. לא מצאתי מחירים, אבל לפי קטלוג מכירות האונליין, כדאי שתכינו אלף יורו לפחות.

מיהו בכלל קוין? המעצב התחיל את דרכו בויצ'נזה, שנחשבת לעיר הזהב האיטלקית, כיבואן של מותגים ורק ב-1996 העז לעצב קולקציה ראשונה בעצמו. תוך 4 שנים בלבד הוא הגיע למקום השביעי בדירוג מותגי תכשיטי היוקרה הידועים בארה"ב. חייבת להודות שדירוגים מפוצצים כאלה תמיד מעלים אצלי את השאלה, מיהם האנשים הללו שבוחרים לעצב תכשיטים סופר-יקרים למחייתם, ולמה הם לא מכוונים לקהל קצת יותר רחב. מה העניין בלהיות אחד שפונה רק לעשירים?

*


כשאומרים לי את השם "זוהרה", אני קודם כל חושבת על הספר "שמוליק של זוהרה" של דבורה עומר, שקראתי כילדה באחת החופשות שלי בקיבוץ. בימינו לזוהרה יש משמעות הרבה יותר זוהרת, וסיפור לא פחות מעניין:

דנה רפפורט, בת 29 מתל אביב החליטה לשלב אומנות ואופנה בדרך מקורית, על פריט שלא זוכה למספיק תשומת לב בשוק האופנה הישראלי- גרביונים. בינואר 2010 היא השיקה את המותג שלה, שכבר מציע קולקציה רביעית של 120 דניר. היום, שנתיים אחרי ההקמה, היא כבר מוכרת לא רק בישראל אלא גם באירופה, אינדונזיה ויפן.
הגרביונים מגיעים בשתי גזרות – עם וללא רגלית (הללא כל כך הרבה יותר נוח!). בקולקציה הנוכחית יש הדפסי חיות, טרנד בולט של העונה, ובהן ציפורים, שפיריות, פרפרים וסוסוני ים. ההדפסים מגיעים על שישה צבעי בסיס: שחור, לבן, ורוד-ניוד, חרדל, בורדו, כחול ואפור. מחיר: 99 שקל (69 שקל לגרביונים חלקים).

*

היה היתה כרבולית אפורה שנקנתה באקדמון. ואז נשפך עליה קפה. לא באשמתי. בתור פיצוי קבלתי כרבולית מגניבה עם פסים בשלושה צבעים, הבולט מביניהם הוא סגול. השבוע שקלתי לשפוך עליה קפה כאילו לא בכוונה, כדי לקבל את אחת הכרבוליות העדינות של One Bedroom (חנות עיצוב בשוק הפשפשים).

הכרבוליות מיובאות מחברת העיצוב הבלגית "שחומה", עשויות מ-100% כותנה, ויכולות לשמש גם כצעיפי שאל – מה שלפעמים אני עושה עם הכרבולית שלי, אבל לא מחוץ לבית. מחיר: 190 שקל.

*


לפני שמונה שנים בערך ראיתי את החנות המגניבה של ALDO בקמדן טאון, לונדון, ומאז אני נכנסת לסניפים השונים לבדוק מה המצב. לפעמים אני אפילו שוקלת לרכוש זוג נעליים, אבל לרוב דווקא הזוגות שהכי מוצאים חן בעיניי מלווים במשפט "נגמרה לנו המידה".

נראה לי שזה מה שיקרה גם עם קולקציית המגפיים והמגפונים של המעצב הניו יורקי כריסטיאן קוטה – יען כי אני אגיע רק בסוף העונה וכבר לא יישארו המגפיים שכאן בתמונה, ושמצאו חן בעיניי מאוד – למרות שקשה לנחש, כי כיום כל הנעליים שלי שחורות. בכל אופן, קוטה עבד יחד עם צוות מעצבי החברה במונטריאול, ועיצב קולקציית קפסולה – קולקציה מצומצמת הכוללת מעט פריטים, ותמיד מעוצבת בידי מעצב נחשב או אייקון אופנה עבור רשת כלשהי.

המאפיין הבולט בקולקציה של קוטה הוא שמדובר ב"מגפי שטח" במראה גברי. הם עשויים עור, יש להם סוליות "טרקטור" מאסיבית, ומשולבים בהם שרוכים, רצועות ואבזמי זהב. מחירים: 999 שקל למגפונים, 1,199 שקל למגפיים.

*


על שני התיקים של Spring שהבאתי כאן אפשר לומר את המשפט הילדותי אך החביב "מה הקשר בין מחט לתחת". האחד תיק סרוג, השני תיק פייטים מנצנץ. האחד לאנשי השאנטי, השני לחובבות הפרטיות והפאבים. אז מה שניהם עושים בחנות אחת? ממלאים את תפקידם ברשימת הטרנדים של העונה: הדפסי חיות, מראה גברי, רטרו (זה הקלאץ'), צמר, סריגה כפרית ועוד. בקולקציה של ספרינג יש תיקי צד, תיקי גב, קלאצ' וערב, בצבעוניות קצת מבאסת. מזל שיש את הפייטים!

*

צילומי יחצ: אבי ולדמן, עדי גלעדי, תמי ליסבונה, טל טרי, ג'ני בארסט

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.

%d בלוגרים אהבו את זה: