סרטן לא הולך טוב עם שמלה של כריסטיאן דיור

הבלוג הזה מתיימר להתייחס לכל הנאות החיים, אבל מתלבט בקשר לכמה מהן. למשל: סיגריות.

על פי כל היגיון בריאותי הן פוגמות בתפקוד של האדם ושל סביבתו, במקרה הגרוע ביותר אף מביאות למוות. מעבר לזה, ובשוליים של הדברים, הן גם חונקות ומסריחות אותנו ואת הבגדים.

מצד שני, אני מכירה הרבה אנשים שנהנים מעצם חוויית העישון. זה מרגיע אותם, משחרר, מייצר להם הפסקות, ועוד כל מיני דברים שעד היום לא חקרתי לעומק – יען כי אינני מעשנת וגם רוב מכריי לא. לטובת הפוסט, דיברתי עם מעשנת אחת שהסבירה: בעישון יש הנאה פיזיולוגית כשהעשן נכנס לריאות, זה כמו דרינק. ההרגל הוא זה שמייצר את ההנאה, וקיים גם העניין החברתי – להיות חלק מקהילה כלשהי, קליקה "רעה" ואולי יותר מעניינת – בגלל המרד בגוף, לעומת אוכלי הנבטים ושוחרי הבריאות. 

קשה לי להתווכח עם המעשנים: זה כמעט כמו להתווכח עם אדם דתי. עדיף להוציא אנרגיות במקום אחר. ועם זאת, אני מעריכה את כל אלה שהוציאו אנרגיות על קמפיינים נגד עישון, וכאלה יש רבים מאוד מאוד. לישראלים יש מה ללמוד, כי עם כל הכבוד לסיגרע, יש דרכים חזקות יותר להבהיר למעשנים איזה נזק הם גורמים לעצמם. ואגב, יש פה כמה מודעות שלחלוטין מבוססות על תפיסת לייף סטייל. מודעטת אחרות היו דוחות ממש, ולכן נותרו מחוץ לפוסט.

הנה הקמפיינים החזקים נגד עישון:

 

 

קמפיין ברזילאי עבור ADESF, איגוד המודעות לעישון, המבוסס על ויז'ואל חזק. סוכנות פרסום: NeogamaBBH

 

 

ללא מילים

 

 

 

מודעה של חברה המציעה סיגריות אלקטרוניות. האתר שלה קצת חשוד, אבל המסר מוצלח
 

 

הצלם האוסטרלי אריק פיטקאו מפיק מגוון רחב של מודעות לעולם האופנה – ובין היתר משלב גם מודעות נגד עישון. הסלוגן של המודעה הראשונה: "סרטן חלל הפה מתנגש עם הוט קוטור". של המודעה השנייה: "סרטן ריאות לא הולך טוב עם שמלה של כריסטיאן דיור".

 

 

מודעה מהעולם הערבי – מי שיודע לתת פרטים, אשמח

 

 

לא ברור של מי המודעה, אבל המסר חזק

 
המשפט במודעה: 5.4 מיליון איש מתים בשנה מסיבות הקשורות בעישון. זה פי 2000 ממספר האנשים שמתו בהתקפת ה-11/9
 

 

שוב שימוש במגדלי התאומים להמחשת נזקי העישון – מודעה של הארגון האמריקני הגדול ביותר נגד עישון, ASH (Action on Smoking and Health)
 

 

גם עישון פאסיבי הורג – עוד מודעה של ASH
 

 

מודעה שהשתתפה בתחרות מודעות נגד עישון. הסלוגן: Smoking Skills
 

 

מודעה קשה לצפייה, שמחלקת הבריאות של ניו יורק פרסמה באפריל 2008. לצערי הייתי במנהטן כשהקמפיין עלה, בכל סאבווי אפשרי ולכן הוא בלתי נשכח עבורי. מגיע גם בגרסת וידיאו.

  

 

פרסום אפקטיבי על הכביש, מ-2006
 

 

מודעה קצת בוטה של הארגון הבריטי NHS: אם אתה לא מוכן לעשות את זה בשביל הריאות שלך, הלב או הגרון, אולי תעשה את זה בשביל הזין שלך.

 

מודעה קצת חובבנית, אבל המסר חד (אקדח)
 

 

אותו רעיון, הפעם במודעה של American Legacy Foundation, ארגון הפועל למען חיים בריאים וארוכים יותר
http://www.legacyforhealth.org/
 

שוב אותו רעיון. הפעם הסלוגן הוא: הרוג סיגריה, והצל חיים
  

 

 

ארגון הבריאות העולמי יצא ב-2005 עם הקמפיין "דבר איתנו לפני שיהיה מאוחר מדי". המטרה: להפוך תרבויות וסגנונות חיים לנטולי טבק. על החתום: Health professionals against tobacco
 

 

האם אתה מוכן לפרוש? קמפיין אוטובוסים מוצלח
 

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • ארול  ביום 17 בדצמבר 2009 בשעה 2:32

    בתרגום חופשי :"אתה שורף את עצמך ומולדתך", אני חייב להודות שלא ירדתי לגמרי לסוף דעתו של המשורר.

  • שלומית  ביום 17 בדצמבר 2009 בשעה 7:28

    התלוווה סרטון בו הסיגריה המעושנת איבדה אט אט מזיקפתה.

    לא מצאתי אוךתו אבל מצאתי את זה

    אפקטיבי ביותר.

    פוסט משובח.

    הרבה הרבה בריאות

  • efyska  ביום 17 בדצמבר 2009 בשעה 8:17

    אהבתי את הפוסט ואת שלל הדוגמאות שהבאת

  • משה אבוטבול  ביום 17 בדצמבר 2009 בשעה 8:47

    "אם אתה מעשן, אתה שורף את עצמך", כלומר, מחסל את עצמך, פוגע במאבק הדמוגרפי הערבי להשתלטות על העולם.

    אל תעשן. עשה הרבה ילדים. קודם נכבוש את ברלין, אחר-כך את כל העולם. זה הרעיון

  • גלית חתן  ביום 17 בדצמבר 2009 בשעה 10:23

    ארול – נראה לי שלמדינה הערבית יש אינטרס שיעשו כמה שיותר ילדים…

    שלומית – במהלך שיטוטיי ראיתי גם את המודעה השנייה בקמפיין, שתואמת את מה שכתבת. תודה על הלינק, למרות שהסרטון דוחה (יש לזה גם גרסת מודעה שנמנעתי מלהביא פה)

    efyska – תודה

    משה אבוטבול – תודה על ההסבר והפרשנות המצערת, שאני מסכימה איתה

  • שלומי  ביום 17 בדצמבר 2009 בשעה 10:34

    מייצר להם הפסקות…
    בן אדם ממוצע מעשן בממוצע סיגריה כל חצי שעה
    בשמונה שעות עבודה הוא יוצא 16 פעמים לפטיו. או לרחוב או לגג.
    אנשים מעשנים יודעים לחיות
    אנשים מעשנים יוצאים יותר לחופשות
    מחלה!!!!

  • Michael  ביום 17 בדצמבר 2009 בשעה 12:46

    Nice loetelu, tänu

  • אסתי  ביום 17 בדצמבר 2009 בשעה 21:52

    שאני מכירה היא משנות השמונים והיא דף שחור, עליו כתוב באותיות יוניברס הכי פשוטות:
    Thank you for smoking

    ועל החתום, למטה באותיות קטנות:
    Smiden & son undertakers

  • גלית חתן  ביום 17 בדצמבר 2009 בשעה 23:47

    ש – בוא נמצא סיבה טובה אחרת לצאת לפאטיו! אומרים שבשבוע הבא לא יהיה גשם

    א -כן, זו מודעה עם מסר חזק, אבל כמה מעשנים באמת חושבים עליה יותר מכמה שניות? איזו מודעה בכלל מצליחה להזיז להם משהו, זה מה שאני רוצה לדעת

  • מיכל  ביום 18 בדצמבר 2009 בשעה 7:57

    הרעיון של העשן היוצר גולגולת ואקדח הופיע בעבר (!) בפרסומות של העברת מסרים סמויים (מה שלא ידוע בבירור עד היום אם עובד או לא) בפרסומות לאלכוהול.
    בתצורה של קוביית הקרח שילבו גולגולת מרומזת באופן ברור.
    העניין הוא שזה היה בפרסומות ל(!) אלכוהול ולא בפרסומות למניעת שתיית אלכוהול, מתוך הנחה של המפרסמים שאנשים עם נטיה לשתיה מוגזמת הם אנשים עם דחף הרס עצמי גבוה יותר.

  • רונתי  ביום 18 בדצמבר 2009 בשעה 14:45

    עובדה מדהימה היא שאמריקה הפסיקה לעשן. למה אצלנו זה לא עובד? כי אצלנו אינדיבידואלים עקשנים, שלא כמו הניו יורקים והסן פרנסיסקנים הדבילים האלה שעומדים בחוץ בכפור ומעשנים חפוז ואחר כך חוזרים למשרד בהכנעה.
    יופי של מודעות! זה עוזר בערך כמו אדבאסטרס, שכיף לצפות בהן אבל מייד שוכחים על מה זה היה.

  • גלית חתן  ביום 18 בדצמבר 2009 בשעה 15:52

    מ – כנראה שככה מכרו אלכוהול, כי הוא לא נתפס כמשהו שמתים ממנו, כך שהגולגולת יכולה לשמש כמשהו מושך (לא שאני מבינה את זה כן? אבל כמו שהמעשנת אמרה לי, יש משהו בלהיות בקליקה של ה"רעים")

    ר – אכן הסיכוי שזה ממש ישנה למישהו את ההרגלים קלוש, אבל כשהקמפיין תומך בדברים אחרים, זה כן מחזק את המגמה נגד עישון

  • שחר  ביום 18 בדצמבר 2009 בשעה 15:59

    ונראות מעולה.
    השאלה אם הן אפקטיביות.
    הקטע עם עישון הוא שהוא נתפס כ"מגניב" (כמו מה שזאת שדיברה איתך אמרה), כאילו שהוא סוג של מרד במה שאמרו לנו כל החיים. אבל בתכל'ס זאת עבדות לחברות שמייצרות את הסיגריות, ואלי זה מסר שצריך להעביר.

  • גלית חתן  ביום 18 בדצמבר 2009 בשעה 17:32

    בעצם את מציעה קו חדש לפרסום, שיראה כמה כסף אנשים מבזבזים על עישון, בונים את הווילה של מישהו אחר?

    זה נכון לעוד כמה תחומים בחיים, לא בטוח שזה יהיה אפקטיבי, אבל שווה לנסות!

  • דיאנה  ביום 18 בדצמבר 2009 בשעה 21:53

    אהבתי מאוד. קמפיינים מאלפים, הלואי שגם אפקטיביים. זה המקום לפרגן לקמפיין "הביישנים" או איך שלא קראו לו. עברו שנים והוא חקוק בזכרון.

  • יעל  ביום 22 בדצמבר 2009 בשעה 13:29

    לפי טל טבקמן הפוסטר הערבי מתבסס על עבודה של ג'יים ג'אסו
    http://www.tabakman.com/blog/archives/568

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.

%d בלוגרים אהבו את זה: