קרם דה לה קרם

חייבים להודות: מבינה גדולה בענייני טיפוח אני לא. רוב הזמן, גם לא חובבת. אין לי סבלנות להשקעה הנדרשת, ואין בי הערצה לאלו שכן יודעות לתחזק את עצמן. בניגוד לכל מה שמוכרים לנו בפרסומות, זה נראה לי בלתי מפנק בעליל: בסך הכול מדובר בלא יותר ממלאכה מעיקה, עוד משימה, שבמקרים מסוימים חובה לבצע.

אבל מה, אני לא חיה ביערות וגם לא ב"הישרדות", ולכן במהלך השנים בכל זאת למדתי והתרגלתי לכמה דברים. אין ספק שעשיתי לא מעט ניסויים, וזרקתי לא מעט קרמים מחמת חוסר שימוש (אף פעם לא זוכרת מה אורך חיי המדף שלהם), אבל יש גם כאלה שאימצתי כי הם פשוט יעילים. נתתי לפרקטיקה לנצח, וזה מה שיצא:
 

קרם לחות active éclat לפנים, של חברת Gatineau

בנסיעה האחרונה לצרפת החלטתי לעשות, שוב, ניסוי בקרם פנים שלא השתמשתי בו אף פעם קודם. אלא שהניסוי נכשל קשות, ואני נותרתי ללא האלמנט החיוני. כיוון שחיפוש אחרי קרמים הוא לא חלק מהחוויות הפריזאיות האהובות עליי, בהתחלה רציתי לקנות סתם קרם בפרפומריה במטרו, אבל המבטים שענבל תקעה בי גרמו לי לוותר על הרעיון. וכך יצא שהמקום הראשון שבו יכולתי לממש את הצורך בלחות היה גאלרי לפאייט.

עכשיו, תאמר כל פריזאית: זה מקום לתיירים, היית צריכה לקנות בבית מרקחת. זה נשמע מוזר, אבל פעם מאיה הסבירה לי את הקונספט השיווקי הזה: בית מרקחת בצרפת הוא לא כמו בארץ. כשאת נכנסת לבית מרקחת בצרפת, את לא רואה תרופות. את רואה רק בשמים, קרמים ומוצרי הרזיה. האישה הצרפתייה רוקמת מערכת יחסים מאוד מיוחדת עם הרוקחת שלה. בעצם, רוקחת פה היא יועצת יופי – היא תשלח אותך למומחה להמסת צלוליטיס, והיא זו שתמליץ לך על קרם לחות. צריך להבין שקרם של דיור שאת קונה בסיפורה, זה לא הקרם שצרפתייה תשתמש בו, היא תשתמש בקרם שהרוקחת שלה תמליץ.

אז אם זה מה שמאיה אומרת על סיפורה, תארו לכם מה היה קורה אילו הייתי מגלה לה על גאלרי לפאייט. בכל מקרה, במחיר סביר של 40 יורו רכשתי את הקרם של גטיניו שיש לו ריח תפוזים מעולה והוא גם עושה עבודה נהדרת. אם מישהו יודע איפה משיגים בארץ – יבורך, כי זה תכף נגמר.
 

קרם עיניים Baume special contour des Yeux של קלרינס

זמן קצר אחרי שעשיתי ניתוח לייזר להסרת משקפיים, בחן אח שלי את פניי מקרוב, ופסק במלוא הטאקט: יש לך שקעים ענקיים מתחת לעיניים. שזה, כמובן, הרבה יותר גרוע מסתם שקיות אחרי לילה ללא שינה. זה אומר שאני בדרך לאבדון ולהזדקנות.

בדרך כלל מילים מהסוג הזה סתם מעצבנות אותי, אבל הפעם החלטתי לעשות מעשה, ופניתי למרים: תני עצה, מה אפשר לעשות כדי לשנות את המצב? מרים שלחה אותי לקנות את קרם העיניים של קלרינס  – אני תמיד שוכחת את השם כשאני רוצה להמליץ לחברות, גם הפעם הייתי צריכה לרוץ לארון כדי לבדוק. אבל דבר אחד אני לא שוכחת: שמים אותו בלילה אחרי המקלחת, והוא עושה את העבודה.

 

 

SOS EYE SERUM מסדרת silk של חברת כריסטינה

במשך תקופה לא קצרה חייתי בשלום עם הקרם של קלרינס בלבד, אבל אז נחת אצלי הסרום במרקם ג'ל, והתחיל לעשות פלאים בבקרים – גם אם אף אחד לא רואה תוצאות (לא עשיתי סקר, אולי כן רואים), אני מרגישה, ממש, ליטרלי, את הפעולה על העור, ומדמיינת את השקיות נעלמות.

איך זה עובד? לפי מה שכתוב בהסבר, הסרום מכיל פיברואין, שהוא חלבון המורכב מחומצות אמינו המסייע לפעולת מתיחה מיידית. בנוסף יש בו ויטמין A שמעודד את חידוש העור, קומפלקס ויטמין B, ויטמין C העוזר להגברת ייצור סיבי הקולגן והאלסטין, ו-ויטמין E להגנה מפני רדיקלים חופשיים (תמיד כשמציינים את המונח הזה אני חושבת על אורלי קסטל-בלום).

בכל אופן, גם בלי לזכור או להבין את כל זה, אני יכולה לומר: מוצלח.
 

קרם AZEL-X של חוה זינגבוים

מזמין בדיחות, אבל אכתוב בכל זאת: נס פך השמן לא קרה לי, ולא נולדתי חלקה. יש כאלה, כמו אימא שלי למשל, עם מקסימום שתיים וחצי שערות בכל מקום. אני – לא. בפנים זה בולט במיוחד בגבות, אבל לא רק… בכל אופן, ביומיים שאחרי הסרת שיער מהפנים יוצאים לי פצעונים אללה יוסטור. לכאורה, תגובה רגילה בעור שמן. למעשה, באסה מהישבן. לכן, שמחתי מאוד לגלות את הקרם של חוה זינגבוים המיועד לעור רגיש, ומבוסס על ריכוז גבוה של חומצה אזלאית הנתונה במיקרו ספרות חדירות לעור. מריחה קלה ממנו + אי שימוש בקרם לחום אחר כלשהו במשך שלושה-ארבעה ימים, חוסך לי את כל הפיאסקו.

אגב, בסופ"ש שלפני כיפור נסעתי להורים, הלכתי להסיר אצל משפחת קמיסה, ושכחתי את הקרם בתל אביב. היה אללה יוסטור. מזל שיכולתי להרשות לעצמי לא לבוא יותר מדי בציבור.
 

קרם לחות לפנים Aquasource של Biotherm

היו ימים ב"ליידי גלובס", והם היו ממש מזמן, שבהם היו מגיעים קרמים למערכת. אחד מהם היה לעור מבוגר, אם לקרוא לזה ככה, והעברתי אותו לאימא שלי שהתפעלה מאוד ואף הלכה לקנות את הבא מייד כשזה נגמר. בהשראתה הלכתי לקנות קרם שמתאים לעור שלי – והנה, גם אני כבר קניתי את השני. יש לו מרקם ג'ל קר, שזה הדבר שאני הכי אוהבת (בדף ההסבר קוראים לזה: spa water activity. ויש גם כל מיני מינרלים), והוא פשוט מעולה. עדכון: כיום כבר אין להשיג בארץ, אז תמיד שווה לחפש בדיוטי פרי של שדות תעופה באירופה.

 

קרם גוף rosewater and glycerine של Crabtree & Evelyn

בביקור האחרון שלה הביאה לי מאיה במתנה את קרם הגוף הזה, שחייבים להודות שרק אתמול ניסיתי לראשונה. הבחור אמר שיש לו ריח של תה (ספציפית: עטרה. בחיים לא שמעתי את המילה הזו וגם גוגל לא עזר לי), אני אומרת: נספג מהר, עושה את העבודה.
 

קרם ידיים של moraz

מבין כל הקרמים, הכי אני לא סובלת את קרם הידיים מפני שהוא מנטרל אותי מכל פעולה למשך כמה דקות, וחוסר מעש הוא לא בדיוק תכונה בולטת שלי. ובכל זאת לפעמים נחה עליי הרוח, במיוחד כשאני בעדן טבע מרקט שהוא גן העדן הפרטי שלי, ואז אני זורקת לעגלה מה שבא – במיוחד אם הוא זול. וזה הדבר הבולט בקרם של מורז, לא פחות מהעובדה שהוא מכיל 70% תמצית צמח פוליגונום, או העובדה שהוא נספג בקלות בעור: הוא ממש זול בהשוואה לקרמים אחרים.

מישהו רוצה מריחה?

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אסתי  On 2 באוקטובר 2009 at 8:13

    קמיסה עוד עובדת?
    הנה לך מותג שמוכיח את עצמו לאורך דורות.
    יפה.

    מאחר ואני שייכת לזן של אמא שלך, זכור לי היטב איך קנאתי בחברותי ובטקס המסתורי שהיו מקיימות בקביעות ובאדיקות אצל קמיסה…

    וחוץ מזה אני מצטרפת להמלצות שלך על הקרם של מורז שהוא טוב גם לכפות הרגליים ולכל מיני בעיות עור סדוק אחרות. וגם לקרם ג'ל של ביוטרם.

  • עידית פארן  On 2 באוקטובר 2009 at 22:04

    כשעברתי ליד "ללין" חלילה לא בשבילי, למתנה
    ואחר כך נכנסתי לסופר פארם, גם זה למתנה חלילה לא בשבילי
    וגם אין לי כרטיס
    גם כי כל הזמן אני מאבדת
    וגם כי אני באמת שייכת רק למועדון מאבדי הכרטיסים ואין כזה
    בקיצור
    זה כמו לקרוא על תכשיטים מיהלומים בשבילי
    יפה, אבל כנראה שאני אשאר עם הזירקונים….
    אבל את אורזת הכל נורא נורא יפה….

  • גלית חתן  On 3 באוקטובר 2009 at 1:38

    א – קמיסה חתיכת מותג, הה? אבל מה יש לקנא במי שמפרנסת אותן כל כך הרבה שנים? 😉

    ע – לא הבנתי את הקשר של הכרטיסים, ומי אמר שצריך לקנות הכל במקום אחד… ובנוסף: את היהלומים האמיתיים אני משאירה למשקיעניות האמיתיות. כאן מדובר פשוט באבנים טובות 😉

  • איתמר  On 4 באוקטובר 2009 at 9:03

    יש לי חולשה לכתבות על קרמים, אל תשאלי אותי למה. אפשר מדור קבוע אצלך?

  • גלית חתן  On 4 באוקטובר 2009 at 12:48

    לא נראה לי שאני בנויה לדברים האלה… גם אני לא מבינה גדולה, וגם לא הרגשתי נוח אפילו עם הפוסט הזה (רגשות מעורבים)

  • מרים  On 5 באוקטובר 2009 at 10:41

    קרם לילה וקרם עיניים של Guinot הצרפתי
    וקרם לחות של Yonka הצרפתי

    קשה להשיג אבל שווה את זה

  • איפור  On 23 בנובמבר 2010 at 11:22

    וואוו כמה המלצות לקרמים.. מרוב מגוון קשה להחליט. אנ יחייבת לציין שאני הכי אוהבת דוגמיות שמחלקים כי ככה אפשר לבדוק ולראות אם התכשיר אכן מתאים לפנים.

להשאיר תגובה

