נושאים את הדגל

כבר שנים אני מנהלת יחסים לא ברורים עם הפטריוטיות שלי. מצד אחד, מתה על המדינה. באמת. אוהבת לצרוך תרבות ישראלית, תמיד מה שבעברית מדבר אליי יותר. מצד שני, אני לא אלך לישון עם סדינים בדוגמת דגל ישראל, וגם לא תהיה לי ספה בצבעים ובדוגמה הרלבנטית. כורסת בריטניה דווקא יכול להיות שכן הייתי קונה. זה נראה לי מגניב.

איפה עובר הקו בין פטריוטיות ובין אידיוטיות? האם מוצרים בעיצוב ובצבעי דגלים הם בהכרח מוצרים פטריוטיים? ואם מי שמשתמש בהם מגיע דווקא ממדינה אחרת? האם זה לגיטימי לאהוב דגל של מדינה אחרת, בלי שמייד יצמידו אליך אהדת כדורגל? ובעצם, למה אני מוכנה לשבת על כורסת בריטניה ולא על כורסת ישראל?

לכאורה, מישהו שהולך בגאווה עם חולצת ברזיל כי הוא אוהב את המדינה הזו ואת קבוצת הכדורגל שלה, ישמח גם לשבת על כורסת ברזיל (אבל לא בסלון, כי זה לא משתלב עם הספות מאיקאה). לכאורה, שתי השאלות היחידות שיעמדו בפניו הן כמה זה עולה והאם יש הובלה. אבל למעשה, זה לא ממש קורה. אין לי תשובה למה. בגלל אנטי של האישה?

בעיניי, יש דגלים שמעבירים מסר, ואז ההזדהות איתם אומרת עליי משהו. לעומת זאת, יש דגלי מדינות שהם סתם שילוב צבעים – איטליה וצרפת אלה הדוגמאות הכי בולטות, גם גרמניה ובלגיה זה לא בדיוק פיקאסו. משום מה, דווקא אזרחי המדינות הללו הם בדרך כלל הכי פטריוטיים. ואם תגידו להם שהדגל שלהם הוא "סתם" סביר להניח שהם מאוד ייעלבו, במיוחד אם הם צרפתים.

כשניסיתי לחפש בגוגל את צמד המילים "עיצוב פטריוטי" לא מצאתי אף תוצאה רלבנטית. באנגלית יש 35 אלף תוצאות, חלקן הזויות. באתר הזה, למשל, מסבירים איך לעצב את כל הבית בצורה פטריוטית. באתר החולצות מציעים מגוון רחב של טי-שירטים עם דגלים. פה מצאתי פונט פטריוטי, נאמן לאובמה אבל גם לאומה האמריקאית. המשוגעים לדבר עושים קעקועים פטריוטיים. אבל הם באמת משוגעים. לאהוב את המדינה זה דבר אחד, אבל לצרוב אותה על הגוף שלך נשמע לי קצת מוגזם.

יש כאלה שמאמינים שעיצוב פטריוטי מעביר מסר חיובי לקהל הלקוחות, וכן שהוא משקף את הערכים והעדיפויות של הפירמה, בין אם היא מייצרת רהיטים, חפצים, בגדים או אקססוריז. זה קצת קשקוש בעיניי, כי ב-99% מהמקרים היצרנים עושים את זה בשביל הכסף. ואני לא מדברת כאן רק על תעשיית המזכרות לתיירים, אלא על חפצים שימושיים של ממש.

חשבתי על הפוסט הזה כמה שעות, דגרתי עליו כמה ימים. הגעתי למסקנה שאין לי שום פריט או רבע פריט שעיקרו דגל של מדינה כלשהי. לא הגעתי למסקנה למה זה ככה. אולי כי זה נותן תחושה יותר מדי מחייבת. אולי כי אני לא מעריצה אף מדינה. ואולי כי… לא, אין לי תשובה.
 
ועכשיו לעיצובים:

כיסא סקוטי, במידות 86*54*89 cm – כמו דוגמנית קצת רזה. אין מחיר באתר האינטרנט, צריך ליצור קשר

 

הכיסא הבריטי הרבה יותר מגניב בעיניי, והוא מגיע מגלריה דן מרטי דיזיין. הבעיה היחידה היא המחיר: 4,000 דולר.

רצועה לכלב, 16 דולר. ואגב היא נמכרת באתר של משוגעים לענייני יוון: greekshops.com
 

 

 

גיטרות עם הרבה דגלים, קנדה היא רק דוגמה (במקומות אחרים גם הכיסוי לגיטרה הוא פטריוטי)

 

 

 

כריות מקנבס, 110 דולר האחת (פה תבינו למה. אולי)

 

חפתים בצבעי דגל איטליה. מדובר באתר שלא מפלה כמעט (לא מצאתי את ישראל, אבל גם לא את פלסטין), ולכן יש חפתים של הרבה מדינות.

 

 

קנקן תה אמריקאי, ונעלי בית תואמות

 

 

ביולי 2007 שאנל הוציאו את התיק הפטריוטי הזה.

 

 

כיסוי לנינטנדו בצבעי דגל הרפובליקה הדומיניקאנית, תמורת 10 דולר.

 
 

קסדת בניין מקסיקנית
 
 

 

פאנל לסלולרי בצורת דגל המורדים
 

 

 

המרכז לעיצוב הבית "המעצבים" בחולון עיצב לפני שנה כורסא בהשראת דגל ישראל – בצבעי כחול-לבן, מעוטרת בסמל מגן דוד וציון 60 שנה למדינה. לא להיט.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • דפנה לוי  On 19 ביוני 2009 at 7:09

    אנשים הרי עושים דברים הרבה יותר מטורפים בשמם של מדינות ודגלים…

    ולעניין העיצוב – הבריטים לוקחים בגדול. הצבעים והדוגמא שלהם פשוט מבקשים רהיטים, בגדים, שטיחים, כלי מטבח. אין לי כאלה, למרות האנגלופיליה, אבל הכסא מדליק.

  • אסתי  On 19 ביוני 2009 at 7:23

    מה שכן, מעניין שלא מצאת הרבה פריטים אמריקאים כי נראה לי שהם הכי שכללו את השימוש בדגל האמריקאי לאמירה מותגית. הרי אין כמו מולדת הקפיטליזם לשחק עם צבעי וצורות הדגל, החל מהשימוש בתקיעת הדגל באיבוג'ימה כמוביל קמפיינים מסחריים וכלה בקמפיין אובמה על נגזרותיו.
    אחלה פוסט. בהזדמנות אעלה פוסט עם דוגמאות לסקיצות שלי שהשתמשו בדגל שלנו או ב"תקווה" לצורך משחקים קריאטיביים בקמפיינים מסחריים.

  • גלית חתן  On 19 ביוני 2009 at 11:19

    את רואה מה זה? אפילו קעקוע נראה לי מוגזם. אז בטח שכל המלחמות…

    זה נכון שהבריטים לוקחים בגדול, אבל אני רוצה להבין: באיזו הגרלה זה היה? למה דווקא הם?

  • גלית חתן  On 19 ביוני 2009 at 11:20

    שמחה שגם את אהבת את הכיסא הבריטי. לגבי האמריקאים, לא חיפשתי יותר, כי רציתי לתת דוגמאות מכמה שיותר מדינות בלי להתעכב יותר מדי על אחת.

    ואני מחכה לפוסט הזה שאת מכריזה עליו "בהזדמנות" 🙂

  • שלומי  On 20 ביוני 2009 at 10:26

    איש של תה
    כל שעה תה
    אז ברור שאלך על הקנקן המדליק הזה
    כבר בא לי לשתות ממנו כוס תה אנגלי
    אופס אמריקאי

להשאיר תגובה

