כחול ולבן זה הצבע שלי?

באמצע יום עבודה לחוץ, אני רוצה למחות לרגע על תופעה שהשתלטה על האימייל שלי, ולא ממש מוצאת חן בעיניי: "פריטים בכחול לבן בהשראת יום העצמאות". מדי יום או יומיים מגיע מייל כזה או אחר המכריז על חולצות, בגדי ים, נעליים, בגדי תינוקות וילדים, ושאר פריטי אופנה בצבעי דגל ישראל.

ואני תוהה: מה זו משמעת הצבעים המוזרה הזו? ממתי הפטריוטיות הישראלית באה לידי ביטוי בבגדים שלובשים ביום החג למדינה? הפרחת בלונים זה נחמד, דגלים מתנפנפים על האוטו זה כיף, אבל כיצד נולד רעיון המשמעת האופנתית?

יכול להיות שלא הייתי בלופ היחצני הרלבנטי בשנים קודמות, אבל גם אם הטרנד קיים כבר שלוש שנים זה לא סיבה להמשיך אותו. המגמה הזו, שבה נראה כאילו אופנאי וקנייני כל המדינה התאחדו והחליטו על מהלך שיווקי חוצה קטגוריות, מיותרת להפליא. אולי הפעם המטרה היא לעודד צריכה בימי מיתון קשים, אבל לא ברור לי את הצריכה של מי בדיוק זה מעודד.

אני פטריוטית גדולה (בספר המחזור ציירו אותי עם חולצה ועליה מגן דוד, שלידו כתוב ISRAELISM), אבל אני גם מאמינה שבגדים צריך לקנות לפי הצבעים שאוהבים, ולא לפי תכתיב מסוים. כמו שלא איישר קו כשמכריזים על הסגול או על הוורוד כעל הצבעים השולטים לעונה (חורף וקיץ בהתאמה), ולא אקפיד על לבן בשבועות (טוב, זה סתם כי הוא לא מחמיא לי), אני גם לא רואה סיבה לאאוטפיט פאתט.

אבל אולי אני טועה. אשמח לשמוע דעות אחרות. שלא לדבר על נימוקים וחיזוקים לעמדה שלי 🙂
 

 

אפרודיטה

 

 

שילב

 

 

FOX

(יש פה רק שלוש דוגמאות מכיוון שמחקתי את רוב המיילים בנושא)

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אהרון תמוז  On 21 באפריל 2009 at 17:39

    לא צריך לשכנע אותי שלגור במדינת ישראל טוב יותר מאשר לגור בעיראק ומספיק להגיד את זה פעם אחת ולא בכל יום ויום. העיסוק האובססיבי בפטריוטיזם מזכיר את המשפ
    "הכה ביהודים והיצלת את המולדת"

    הפטריוטיזם כאשר ניתן במינון גדול מידי הוא כמו רעל. פטריוטיזם מביא לפאשיזם ומרוקן מתוכן את המאבק בקונפליקטים הבלתי נמנעים בין אזרח לשלטון .

  • אסנת  On 21 באפריל 2009 at 17:44

    הפוסט הזה מטיל עלי שיממון מפוהק ומיואש. הוא משול בעיני לחוט זערורי שמידלדל מקצה קצהו של שרוך, זה מהאולסטאר של שנה שעברה.

  • לשעברית  On 21 באפריל 2009 at 18:25

    ליחצנים – כמו לחלק מהעיתונאים, אגב – יש מין לוח שנה מוסכם כזה, מה צריך לדחוף לתקשורת ומתי. כמו הדבש לפני ראש השנה, האוכל הכשר לפני פסח, ציוד לים בתחילת החופש הגדול, ציוד חזרה לבצפר בסוף החופש הגדול, ו…השלימי את החסר. טוב, את לא חייבת 🙂

  • שחר  On 22 באפריל 2009 at 0:04

    המייל שלי מקבל הצעות לעיצוב הבית בכחול לבן לכבוד חג הצבי-על-במותיך-חלל הזה. יש יח"צנים שסבורים שיום העצמאות הוא סיבה מצוינת לחפות את חדר האמבטיה באריחים כחולים. או להחליף את הסלון לצבעי הדגל.

  • גלית חתן  On 22 באפריל 2009 at 8:49

    אהרון – מסכימה איתך ב-100%, אפילו שאני לא מנסחת לעצמי את הדברים בכזו חדות.

    לשעברית – אפשר לדחוף לעיתונאים הרבה דברים אחרים ליום העצמאות, לא חייבים את משקל הכחול לבן הפשיסטית הזאת.

    שחר – מה שתיארת הרבה יותר נורא, כיוון שעם שינויי הבית נשארים אחר כך תקועים להרבה זמן. תגידי, לא מוכרים מדבקות לאמבטיה בצורת דגל ישראל?

  • שחר  On 22 באפריל 2009 at 18:39

    בהחלט ייתכן, ואם כן זה בערימת המיילים שהושלכו לגסוס בתיקיית האשפה.

להשאיר תגובה

