האם ברבי היתה עושה בוטוקס?

כשהייתי ילדה קטנה, רציתי שההורים שלי יקנו לי בובת ברבי. אני לא יודעת היכן נחשפתי אליה בפעם הראשונה, אבל אין ספק שהגמדה בגובה 11.5 אינץ' סובבה לי את העולם. בובות גדולות כבר היו לא לעניין בעיניי, בובת פטיט נראתה הרבה יותר מוצלחת. ואז עוד בכלל לא ידעתי שמדובר בבובה עם פרופורציות לא הגיוניות.

להורים שלי לא היה כ"כ כסף לבובת ברבי אמיתית, ובדיוק סבא וסבתא שלי נסעו לחו"ל, אז הם עשו אחד ועוד אחד וביקשו מהם לקנות לי בובה מעבר לים, כי "אולי שם זה יותר זול". אין לי מושג מה היה המחיר, אבל סבא וסבתא חזרו עם שתי בובות.

אף אחת מהן לא היתה ברבי אמיתית.

כעסתי, בכיתי, התעצבנתי, עשיתי מרד, הבטיחו לי ברבי אמיתית ליומולדת.

היה קשה לחכות כל כך הרבה זמן, ובמקביל לראות איך לרינת ג' יש בית ברבי ענק, מחולק לכל החדרים הרלבנטיים, מאובזר בכל מה שצריך, וכולל כמה וכמה ברביות וגם קן אחד או שניים.

בסוף זה קרה: קיבלתי את הברבי הראשונה שלי. קולולולו. למרבה השמחה, הבגדים של בובה אחת מחו"ל עלו גם על הברבי שלי. הכי אהבתי להלביש אותה בבגדים של קאובויית וממש התעלפתי – כמו שענבל אומרת – מהמגפיים התואמים. יכול להיות שהיו לה גם שתיים-שלוש שמלות נשף, אבל אני לא זוכרת אותן. הרבה יותר קל להיזכר בווסט, חולצת המשבצות האדומה, הג'ינס, וכאמור – המגפיים. הברבי שלי הייתה אישה קולית. לימים, כשגדלתי, הבנתי שרוב הבנות דווקא אהבו ברבי בשמלה, ואני הייתי יוצאת הדופן, זו שמאמינה שבחורה ענוגה זה הרבה יותר משעמם מבחורה שיוצאת לשטח.

בזמן שנכנסתי לתיכון, התחילו מעצבי העל לעצב לברבי בגדים – למעשה, הגברת שהביסה והעיפה את בראץ מהמדפים זכתה לכבוד של מלכים מעולם האופנה, שנשים אנורקטיות תמיד היו חלק מהפורטפוליו שלו, ולמעלה מ-70 מעצבים השקיעו והתאמצו לכבודה.

השנה חגגה הברבי יום הולדת 50 – תאריך "יום ההולדת" שלה הוא ה-8 במרץ, בדיוק ביום האישה הבינלאומי. מקרי? אין לדעת. בכל מקרה, איזו גברת נחמדה מסטוקפילד נבחרה לעצב לה את אאוטפיט היומולדת, שגם הוצג על דוגמנית אמיתית בחנות הצעצועים Hamleys בלונדון.

מי שהורס את כל היופי-טופי הזה – מלבד הפמיניסטיות – הוא הספר החדש על ג'ק רייאן, ממציא הברבי שהלך לעולמו ב-1991. על פי הספר, Toy Monster: The Big, Bad World of Mattel, ראיין היה מכור לסקס וחרמן לא קטן. חבר שלו מספר שכאשר ראיין תיאר לו איך תיראה ברבי, זה נשמע כמו תיאור של סוטה מין. מחבר הספר, ג'רי אופנהיימר, מציין שהאיש שהיה נשוי בין היתר לזא זא גאבור ניהל לא מעט אורגיות בבית בקליפורניה. נשמע רע מאוד, ומתוזמן מאוד. ולכן, בחזרה לחגיגות:

לרגל יום הולדתה ה-50 של הגברת החליטו המעצבים הישראלים לעשות מעשה. ביום הולדתי, ב-5 באפריל, יציגו 50 מהם במתחם המעצבים בדיזנגוף סנטר את הקולקציה החדשה שעיצבו לברבי. השמלות יוצגו לקהל הרחב, ויימכרו במכירה פומבית "שקטה" (כל ההכנסות קודש לעמותת "גדולים מהחיים"). במקביל, יוצג אוסף בובות ברבי גדול ופרטי. בשלושת הימים שלאחר מכן יתקיימו מגוון פעילויות בהשראת ברבי – מתחם איפור מקצועי בשיתוף איל מקיאג', הקרנת סרטי ברבי בישיבה על כריות, עמדת צילום עם ברבי ועוד.

ואחרי כל זה, לא נותר לי אלא לתהות: אם ברבי היתה מזדקנת, ובאמת מגיעה לגיל 50, האם היא היתה עושה בוטוקס? 

כמה לינקים למתעניינים:

האתר הרשמי של הגברת

היו אתם המעצבים של שמלות ברבי – משחק קטן ודבילי.

שלל משחקי ברבי

מה המעצבים תכננו לברבי בשבוע האופנה של ניו יורק

והנה השמלות שעוצבו לגברת ברבי, על ידי מעצבים מחו"ל (חלק מכוערים חלק מאוד יפים) וגם ישראלים (בחרתי את הכי פחות מכוערים ממה שראיתי, ועם זאת מכוערים בעיניי):

.

Escada 1996

 

 

Ralph lauren 1997

 

 

Dior 1997

 

 

Oscar de la rente 1998

 

 

Vera Vong 1998

 

 

Givenchy 2000

 

 

Burberry 2001

 

 

Armani 2003

 

 

Vercase 2004

 

 

Reem Acra 2007

 

 

דפנה לוינסון ל-HDL

 

מצדה זאבי 2009

 

 

 

דורין פרנקפורט 2009

 

ארצי יפרח 2009

 

 

גלית לוי 2009

 

 

מירה צבילינגר 2009

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • איתמר  On 26 במרץ 2009 at 9:42

    קראת מה כתבתי עליה?

  • שלומי  On 26 במרץ 2009 at 10:28

    לברבי
    לגלית
    שוות, שוות הברביות
    (:

  • גלית חתן  On 26 במרץ 2009 at 14:17

    א – נדמה לי שקראתי אבל אני לא זוכרת כלום. במילים אחרות: מגיעה לביקור חוזר
    ש – שוות? כלומר כוסיות? כולן?

  • דנה  On 26 במרץ 2009 at 16:59

    החיים היו פשוטים יותר כשסתם שיחקתי בברביות שלי להנאתי.

להשאיר תגובה

