ועדת אור

לשבת כמו פולנייה בחושך זה לא בשבילי, אלא אם מדובר בצפייה בסרט – בבית או בקולנוע, זה לא ממש משנה, העיקר שאוכל להגיע לריכוז מלא במציאות הבדיונית ולניתוק מלא מהמציאות האמיתית. אבל רוב הזמן אני אוהבת תאורה, וכמה שפחות בנאלית, ככה יותר טוב. בדירה הנוכחית לא היו לי ממש אופציות, בעל הבית עיצב אותה עד לרמת התאורה, אבל אי שם בעתיד, כשתהיה לי דירה משלי – קו מחשבה שמזכיר פנטזיות מימי התיכון – אולי אקבל השראה מגופי התאורה המשונים והיפים האלה. כמובן שאני לא אוכל להחליט לבד, תוקם ועדה ויושמעו נימוקי בעד ונגד, אבל בינתיים, בדיוק כמו בתיכון, אני מרשה לעצמי לפנטז.

(אגב, אני יודעת שזה לא ממש קשור, אבל בזמן כתיבת הפוסט זמזמתי לי את "אור" של שושנה דמארי) 
 

המנורה הזו היא חלק מסדרת מנורות קריסטלים עשויות בעבודת יד של חברת היוקרה האיטלקית vetreria vistosi. מושכת את העין, מאירה באור חזק, מזכירה קצת מפלי מים (או מתקן שטיפת ידיים במסעדת פרנצ'סקה), עשויה על בסיס פלדה בצבע כרום, ומגיעה באחת מכמה תבניות קבועות או בהתאמה אישית לפי בקשת הלקוח/ה. מידות המנורה שבתמונה: גובה 80 ס"מ, רוחב 120 ס"מ
 

ב-vetreria vistosi מציעים גם את מנורת הקיר הבאה, שנעשתה בטכניקת bozzolo, כלומר בסיבים מלופפים של זכוכית מנופחת, המעוצבים בצורת כד. המנורה מגיעה בצבעי לבן, שחור, קריסטל שקוף או טופז שקוף, והמוט עשוי ניקל בגימור סאטן. בעיניי היא מאוד אלגנטית. מידות: גובה 70 ס"מ, רוחב 20 ס"מ

 

במתחם הקאנטרי הישן בצומת גלילות פתחו לא מזמן את Luce  תאורה, חנות קונספט המכתירה עצמה כבית למותגים המובילים בעולם בתחום הג'איינטים – גופי תאורה ענקיים שמעבר לשימוש הפונקציונאלי שלהם מתפקדים גם כאלמנטים מעוצבים בחלל, כלומר בהנחה שיש לכם חלל מספיק גדול. בתמונה שכאן מככבים קונוסים (לפידים) מדגם Iaia Big. מדובר בגוף תאורה עשוי מתכת וצמוד לקיר, בגובה 190 ס"מ ובקוטר 60 ס"מ. כדי לקבל מראה מושלם של חרוט יצרו כיפופי מתכת מדויקים בטכניקת מחשב. התוצאה – תחושה תלת ממדית, ואפקט הארה שנשפך על הקיר. מגיע בשחור, לבן, כרום או ניקל.
 

ב-Luce מציעים גם כיפה מדגם OCIU בעיצוב של Zava, סטודיו עיצוב שהקים Franco Zavarise ב-1992. מדובר בגוף תאורה שתלוי מהתקרה, וקוטרו מגיע ל-185 ס"מ. הוא עשוי מפלסטיק איכותי או אלומיניום, ונוצר באמצעות משיכת ואקום לתבנית (במפעל לייצור טנקים!). אופציית גיוון: ניתן להוסיף לגוף התאורה עלי זהב או כסף מצדו הפנימי. סתם לידיעה: מחירי ה-Giants ב-Luce נעים בין 3,500 ל-40 אלף שקל.

 

למעצב התעשייתי ההולנדי בן ה-45 marcel wanders יש גוף תאורה מקסים בשם צפלין, שמשלב בין העתיק למודרני. מצד אחד שנדליר קלאסי עם 12 קני פלדה שבקצה כל אחד מהם מנורת לפיד רגילה. מצד שני, את הקנים הללו עוטף קריסטל בחספוס דמוי משי ובצורת פקעת, והתוצאה מפיצה אור לכל הכיוונים. מחיר: 2,670 דולר. אגב, וונדרס התפרסם בעיקר בזכות כיסא שעיצב לדרוג דיזיין.

 

השנלדיר של סטארק, שנקרא Zenith, מורכב מ-24 אהילים קטנים ובקצה אירוס קריסטלים – כולם עשויים מהקריסטל השחור של חברת באקרה הצרפתית. הייתי במוזיאון באקרה, ראיתי את השנדליר, פייר – לא נפלתי. מצד שני, מזל שגם הוא לא נפל עליי.
 

הייחוד באהיל הסולארי של Damian O'Sullivan הוא ש-36 האריחים הסולאריים המרכיבים אותו הם חלק אינטגראלי מהעיצוב. הרעיון: האריחים "צוברים" את האור ביום, ו"משחררים" אותו בלילה.
 

ולסיכום ב-100% Design Tokyo, שלוחה של קבוצת העיצוב הבריטית שהוקמה ב-1995, הציגו כמה גופי תאורה מעניינים במיוחד. התערוכה הבאה תתקיים ב-30 באוקטובר 2009.

 

תוספת בעקבות המלצה של אסתי:

 

עבודת תאורה מקסימה של איילה צרפתי, בשם סטנד ביי. ויש לה גם דברים יותר פרקטיים שתוכלו לקנות לבית. דווקא מעבודתה במסעדת כוכב הים האדום באילת לא נפלתי (לא מתחזקים שם את העיצוב, והאוכל לא להיט). וגם ההזמנה לתערוכה האחרונה שלה לא הייתה מספיק מושכת בעיניי. אבל זה לא גורע מהעובדה שהבחורה מאוד מאוד מוכשרת! ומשום מה, לא מספיק מוכרת.
 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שלומי  On 16 בפברואר 2009 at 9:49

    את היום.
    אם יורשה לי אני אוהב מאוד אור חלש חלש
    והכי הכי אוהב את אור הכוכבים במדבר.

  • איתמר  On 16 בפברואר 2009 at 9:52

    הכפולה

  • גלית חתן  On 16 בפברואר 2009 at 10:20

    ש- אין כמו אור כוכבים 🙂 אלא אם רואים אותו בפאטיו של גלובס
    א – מצוין אתה

  • עומר  On 16 בפברואר 2009 at 18:57

    גאוני

  • אסתי  On 16 בפברואר 2009 at 22:48

    אבל מה עם איזו מנורה של איילה צרפתי?
    יקירתי, את מתרשלת משהו.

    אגב, ואם מדברים על איילה צרפתי, כן (בעיקר אני מדברת), אז יש לי בבית שולחן כוכב ים שלה, כי הייתי הראשונה שקנתה ממנה, והשולחן ההוא שראיתי כסקיצה כשבאתי לאלבי בעלה שבדיוק צילם לי איזה קמפיין, עלה לי משכורת של חודש באריאלי (של אותם זמנים)

  • גלית חתן  On 17 בפברואר 2009 at 0:25

    צודקת 100%, ואני תמיד בעד הצעות לשיפור.

    אז הנה, אני תכף מוסיפה בבלוג לינק לעבודה מצוינת שלה, בשם סטנד ביי. להסתכל לא עולה כסף, ולא משנה מה המשכורת 🙂

  • אסתי  On 17 בפברואר 2009 at 7:04

    אחלה שהוספת את הלינקים, אפשר לראות איך היא לא מפסיקה להתפתח ולהפתיע. גדולה האשה הזאת.

    ולדעתי היא יותר מוכרת בעולם (וגם שם ההצלחה הגדולה שלה והפריצה שלה) מאשר כאן, כמה לא מפתיע.

כתיבת תגובה

