חופשי על הבר

אני לא יודעת אם יצא לכם פעם לגור בדירה שמזכירה דירת נופש בגודל ובאווירה, אבל אני יכולה לומר לכם מניסיון של שלוש שנים וקצת: צריך לתכנן אותה טוב טוב, אחרת מרגישים כמו בקופסת גפרורים. להפנים את זה לקח לי די מהר, אבל ליישם – הרבה יותר זמן.

בקרוב היישום יעזוב את הנגרייה ויהפוך למציאות, והחלק השולי אך החשוב בו הוא שולחן הבר. מאז שנכנסתי לדירה הזו ועד היום, אכלתי על שולחן איקאה שחציו נשאר בגובה שולחן סלון, ואת חציו השני ניתן להרים לגובה סביר, שיהיה נוח לאכול. אלא שבשלב מסוים זה נהיה פחות נוח, כי השולחן הפך לסוג של מחסן (מתחת לחלק המתרומם יש מקום לאחסון, והחלק הזה כבר מזמן לא יכול לחזור למצבו הטבעי, כלומר למצב שולחן שטוח). אם להחמיא לעצמי אך בקושי, המראה הכללי הוא של בלגן תרבותי – ספרים, עיתונים, מגזינים, מפה, ז'קט, דפים שונים ומשונים וכל הדרעק הזה.

אז עכשיו התוכניות הן להפסיק סופסוף לאכול על השולחן, לסגור אותו, להחביא את המחסניאדה, ולאכול על שולחן בר. אלא שבשביל שולחן בר צריך כיסאות בר, נכון? ואת אלה טרם קניתי. הדרישות שלי לא גבוהות – תרתי משמע – במיוחד: פשוט שיהיה נוח לישיבה ארוכה, כלומר מספיק רך ועם משענת. אי לכך ובהתאם לזה, הנה כמה אפשרויות שעלו בשיטוט אינטרנטי:
 

Topsy Contemporary Leather Bar Chair
עשוי מעור, נוח לניקוי. מגיע גם בכתום ובלבן. מחיר רשמי 385 דולר, אפשר גם להשיג ב-185 דולר באינטרנט
 

Jam Stool
מושב מטכנופולימר בצבע לבן עם נגיעות צבע באדום, כתום או ירוק. 200 דולר.
 

 

230bs
כיסא מתכוונן לפי הגובה הרצוי (בין 31 אינץ' ל-41 אינץ'), מגיע בשחור ובלבן. 141 דולר.
 

 

 

Wire White Barstool
אחד הכיסאות הכי לא נוחים, שמשאירים סימנים בגב תמורת כ-130 דולר. הכרית יכולה להיות לבנה או שחורה, זה לא ממש משנה – מדובר בכיסא שהפרקטיות ממנו והלאה.
 

 

 

Miami Bar Chair
אחד הכיסאות הקלאסיים, בדרך כלל מגיע בצבע אדום. יכול להסתובב 360 מעלות, מתכוונן לגובה הרצוי בין 30 ל-38 אינץ'. 50 פאונד (בערך 100 דולר).
 

Plantation Patterns Tuscan Bronze Bar Chair
סופסוף כיסא מברזל עמיד לכל פגעי מזג אוויר שלא יבואו, בעיצוב המכונה טוסקני ובאווירה לא מספיק גבוהה לטעמי. ובכל זאת יש בו משהו. 169 דולר.
 

 

 

בונוס לאנשי הכושר החרוצים: כך תפדלו לפני האוכל. מי המציא? קבוצת העיצוב Junktion מת"א שהוקמה ממש השנה (2008. יסלחו לי 18 ימי ינואר). נדמה לי שמהשם אפשר להבין מהם חומרי הגלם האהובים עליהם, ומה המוטו שלהם. משהו בסגנון: גם ככה כבר יש מספיק דברים בעולם הזה. [אגב, הגעתי אליהם ממש במקרה, תודה לגוגל]

 

* נגמר קצת מהר מדי, הה? אולי אוסיף עוד כיסאות בהמשך. אולי משהו שמתאים לתקציב שלי.

* גם אצלכם היו אומרים פעם "יא בר מינן" בתור קריאת התפעלות על משהו חמור?

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • דפנה לוי  On 18 בינואר 2009 at 7:19

    הוא קיר, בגובה שמצריך למעשה כסאות בר, אחרת לא רואים את הנוף. לבי יוצא דווקא לכסא הרשת לפאקירים שהראית פה, אבל אני חושבת שאסתפק במשהו יותר פשוט משוק הפשפשים…

  • רונית  On 18 בינואר 2009 at 8:40

    http://www.chairsline.com/productPage.asp?CategoryID=60&ProductID=328
    וזה החביב עלי – גם נוח, גם חביב (אופניים סטייל) גם מסתובב, ועד כמה שזכור לי לא יקר.
    (לא יודעת איך להצמיד תמונה)

  • שלומית  On 18 בינואר 2009 at 9:47

    לוקח בגדול. עיצוב פשוט נקי ואפילו נראה טיפה נוח.

    תענוג לקרוא אותך

  • שרון רז  On 18 בינואר 2009 at 15:39

    230bs אכן לוקח מבחינת עיצוב

    אבל רובם נראים לי מאוד לא נוחים, וגם מאוד יקרים

    אני לא אוהב כל כך לשבת באוויר, מעדיף את רגליי על הקרקע…

  • שלומי  On 18 בינואר 2009 at 20:32

    לשבת על הבר
    גם במסעדה
    גם בבית קפה
    גם בקיוסק ברחוב
    הכי אני אוהב זה
    לשבת על הבר

  • גלית חתן  On 18 בינואר 2009 at 22:42

    דפנה – דווקא כיסא פאקירים? בכל מקרה, זה נכון שהמבחר פה לא זול. מן הסתם גם אני אקנה משהו אחר.

    רונית – תודה על הלינק, מאוד מועיל 🙂

    שלומית – שמחה שנהנית. ואכן הוא נראה נוח, רק המחיר בעייתי

    שרון – דווקא רובם נראים לי נוחים, המחיר הוא הבעיה. ולשבת באוויר זה מה-זה כיף, כמו להיות שוב ילדים

    שלומי – רות, קיבלתי את המסר, עבור 😉

  • פסבדונית  On 20 בינואר 2009 at 13:16

    כשיהיה:)

  • אילן  On 20 בינואר 2009 at 22:55

    לפני כמה ימים ראיתי ב"הום סנטר" כיסא ממש דומה לכיסא-מיאמי, לי זה הזכיר כיסא ספּרים, וגם היה זול.

  • גלית חתן  On 21 בינואר 2009 at 15:49

    פ – יהיה ממש בקרוב, אבל אני לא בטוחה ששווה תמונות. וטרם קניתי כיסאות…

    א – אם כבר אני מעדיפה את 230bs, אבל בטח בסוף אגמור עם איזה דרעק מאיקאה

להשאיר תגובה

