תגובת שרשרת

*** הפוסט כולל תקלות טכניות שמקורן עלום. עם הקוראים הסליחה***

 

אני מאוד אוהבת תכשיטים. שרשראות, עגילים, טבעות. כמעט בכל נסיעה לחו"ל אני מוצאת חנות שמוקדשת להתקשטות ומבלה בה שעות, ואז יוצאת החוצה ומגלה עוד חנות, ומבלה גם בה. הכי בולט זה היה במדריד, נדמה לי שהיה מדובר בשלוש-ארבע חנויות ברצף. יכול להיות שזה קרה גם ברומא, לא רחוק מהפנתיאון. קשה לזכור, כל הקשקשת המרשרשת הזו מתערבבת לי עכשיו בראש.

אלה שמכירים אותי אולי מפשפשים עכשיו בראשם: גלית? תכשיטים? אין אצלה שום דבר מיוחד או נוצץ… אז כן, זה נכון, אני לא תכשיטנית קלאסית ו-99% מהזמן אני לא מנצנצת למרחקים. זהב לא מדבר אליי אלא אם הוא זהב לבן שנראה כמו כסף, יהלומים לא מרגשים אותי, וגם לא אבנים טובות. אני יודעת מצוין מה זה סוורבוסקי, אבל לא דחוף לי להדגים (אם כי חייבים להודות שענבל הכינה לי לאיזה יומולדת שתי טבעות יפות מאבני סוורובסקי, ואני הרסתי את שתיהן – בלי כוונה – והיא הבטיחה לתקן אבל זה מחכה כבר שנתיים ואני כנראה לא לוחצת מספיק).

בכל מקרה, מה שרציתי לומר הוא שמה שקובע אצלי לגבי תכשיט זה קודם כל תחושת הבטן, כן או לא בלי להסס. אבל אם מי מנסים לחקור קצת לעומק, כנראה שזו היצירתיות שקובעת את היופי של התכשיט בעיניי. החומרים שמהם הוא עשוי משניים ל"קליק" שנוצר בינינו. כמובן שקשה להרגיש קליק כשמדובר בפלסטיקים זולים ומתקלפים, אבל אתם מבינים את הכוונה.

וכך קורה שיש לי די הרבה שרשראות, אבל אני לא כבולה לכלום. כל שרשרת היא זיכרון ממדינה או ממקום או מחוויה. יש מאחוריה סיפור, אבל אין מאחוריה ממון. הערך הרגשי שם בכיס הקטן את הערך הכספי. בפורטוגל קניתי את זו שהפכה לשרשרת המזל, בפריז כשירד גשם נכנסתי לחנות של הסינית וקניתי את השרשרת הכי מנצנצת שלי, שהיא גם אחת האהובות וגם הלכה פעם לאיבוד, אבל את השרשראות הכי-הכי אהובות אני קונה בחנות אחרת, לא רחוק ממרכז פומפידו.

איכשהו לפחות שרשרת אחת בכל קנייה או נסיעה מוצאת את דרכה לאימא שלי, במקום להישאר אצלי. אפילו את זו העדינה והמיוחדת מקופנהגן היא קיבלה, כי למרות שהתלהבתי ממנה קשות בחנות, בארץ כבר הבנתי שהיא תעשה לי אלרגיה (אני אלרגית לכל מתכת שאינה זהב או כסף, ובכל זאת אין לי בכלל תכשיטי זהב ויש מעט מאוד כסף, והן דווקא לא הכי אהובות).

ואחרי כל זה, מגיע תורו של היוצא מן הכלל שאינו מעיד על הכלל. כלומר, תכשיטים שמוצאים חן בעיניי למרות היוקרה שהם משדרים, ולא בגללה. אלה שראיתי בקטלוגים, במודעות או במוזיאוני המלוכה הרבים בהם ביקרתי ברחבי אירופה. לא תתפסו אותי עם תכשיט דומה להם בשום אירוע או כנס, פשוט כי זה לא האופי שלי. אבל הם כן שייכים לקטגוריית "לו הייתי חיה בבית אצולה במאה ה-18, כנראה שהם היו נחים אצלי בתיבה, וכשהייתי יוצאת לנשפים ולקוקטיילים, הם היו מרהיבים כל אחד בתורו":

 

 

טבעת חילזון יהלומים של Alex Soldier – שם שהוא הפסבדונים של אלכסיי סולדטוב, תהרגו אותי למה זה טוב. אולי כי הוא נולד בהרים בין אירופה לאסיה, בעיר ששמה Perm – אזור הידוע בזהב ואבנים חזקות. ב-1990 הוא נטש את בריה"מ המתפרקת ועבר לארה"ב, הפריצה הגדולה הגיעה ב-1996.

 

חברת
De Grisogono,
שנוסדה בז'נבה ב-1993 על ידי פוואז גרוסי, ידועה בזכות האבנים הטובות שלה. יש כמה תכשיטים קיטשיים, יש נוצץ מוגזם (צמיד נמר) ויש את שתי הטבעות המופיעות כאן. אחת כאילו פשוטה אבל מושכת את העיניים, ואחת עם דולפינים מקסימים. הבעיה היחידה: סלבריטאים מתים על התכשיטים של החברה הזו, אז אני אהיה ממש לא ייחודית 😉

Dolphins of Poseidon-Greco Roman Collection
 
הפעם הראשונה שבה נתקלתי בתכשיטים של החברה האוסטרית
Frey Wille
היתה במודעה במגזין החביב עליי, How to spend it. התאהבתי ברגע הראשון, ואף מיהרתי לבקר באתר החברה. כמובן שאז גיליתי שלא הכל מדהים ומקסים, גן עדן זה לא כאן, ובכל זאת נשארה בי החיבה.
 
הפעם הראשונה שבה ראיתי את התכשיטים במו עיניי היתה הרבה פחות נוחה. זה היה בדרך חזרה מקופנהגן לנתב"ג, דרך וינה. הפקידה המזעזעת בצ'ק אין של קופנהגן עשתה לנו צרות עם האובר ווייט. בדיוטי פרי של קופנהגן לא היה לנו זמן לכלום, ובדיוטי פרי של וינה היו לנו הרבה שקיות כבדות ולא נוחות בידיים (מה שהוצאנו מהמזוודה כדי לא לשלם יותר מדי כסף). היה מאוד לא נוח לרוץ במרחבים לעבר המטוס – זמן קצר מדי עד לטיסה לתל אביב – אלא שכאשר כבר היינו ממש קרובות לשער הנכון, ותוך כדי הליכה מהירה מאוד, קלטנו בזווית העין מימין את התכשיטים של Frey Wille. מיד עשינו אחורה פנה, שהמטוס יחכה, נכנסנו לחנות והתעלפנו מהמאמץ + ההתלהבות. בסוף לא קנינו כלום, רק לקחנו קטלוג. אבל יום אחד זה עוד יקרה. כנראה.
 

צמיד וטבעת של המלכה ויקטוריה (1819-1901), אנגליה. הצמיד עשוי זהב, אמייל ויהלומים קטנים מלוטשים ברוז קאט. הוא מתאפיין בפרחים שנעשו בעבודת ריקוע עדינה, ונושא מדליון עם רקע אמייל כחול עמוק, מעוטר יהלומים בצורת האות L – על שם ליאופולד מלך בלגיה, בן דודה של המלכה. בגב התכשיט מצוינת השנה בה נוצר, 1837, ולצידו מונוגרם המלכה ויקטוריה. הטבעת עשויה אף היא זהב ואמייל המעוטר ביהלומים מלוטשים, נשר מיניאטורי בצדדים ומונוגרם במרכז. השניים יעמדו למכירה פומבית של Sotheby's ישראל ב-18 וב-20 בדצמבר.
 
 

לחברה השוויצרית Audemars Piguet יש שרשראות מדהימות מזהב לבן 18 קראט, כמובן בצירוף שלל יהלומים. אבל אני נדלקתי קשות דווקא על השעון, וגם על התכשיטים היותר עדינים.
 

החנות הראשית של Boucheron נמצאת בפלאס ונדום שבפריז, ותודה לדני שהכיר לי את הכיכר הכי יקרה בעיר האורות. לא נכנסנו לחנות, אבל הנה, סופסוף קבלתי את ההזדמנות שלי להתרשם. סקר לא מקצועי ולא רשמי (6 משתתפים כולל אותי) מראה שאין עדיפות לאף אחד. יש כאלה שמתלהבים מהקיפוד (2,190 יורו), יש כאלה שמשתגעים על העטלף (5,650 יורו), ויש כאלה (כמוני) שמעדיפים את השרשרת האמצעית (21 אלף יורו).

 

ובינתיים באקטואליה

 

ביום חמישי האחרון התרחש שוד התכשיטים הגדול בהיסטוריה, בחנות של הארי ווינסטון בפריז (כתבתי עליו בפוסט על פרסום חייתי). השודדים התחפשו לנשים על עקבים, והצליחו לגנוב תכשיטים בשווי 108 מיליון דולר. ואיך קוראים לחבורה השודדת, שמוצאה ביגוסולביה-לשעבר? הפנתרים הוורודים. חיות, פשוט חיות.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • efyska  On 6 בדצמבר 2008 at 18:55

    לא הכרתי. תודה. הם עובדים עם אמייל, שזה חומר שאני מאוד אוהבת.
    חבל שאין מחירים באתר של החברה, מצד שני יש חנות פה באמסטרדם – אני תיכף ניגשת לבדוק.

  • שלומית  On 6 בדצמבר 2008 at 21:33

    בפריז.

    והתאהבתי.

    זו היתה בחירה מודעת לא להכנס לחנות.

    יש אהבות מהסוג הזה.

  • גלית חתן  On 7 בדצמבר 2008 at 11:25

    ל-e: אני אשמח לקבל דיווחים מהשטח 🙂
    לש: לא הבנתי את הבחירה המודעת. כדי שלא להתפתות? כי לי בדרך כלל אין בעיה כזו.

להשאיר תגובה

