הטופ של הטופ

בין היום שבו קיבלתי את הלפ טופ הראשון והיחיד שלי, לבין היום שטרחתי לקנות לו תיק מיוחד, עברה לפחות שנה – ואולי אפילו יותר. זה לא שלא רציתי, או שלא הבנתי למה זה טוב. פשוט, לא הצלחתי למצוא את התיק הנכון. זה שגם לא יעלה יותר מדי כסף, גם יהיה פרקטי וגם ייראה מצוין.

את הסיבוב הראשון עשיתי בחנות של SOHO ברמת אביב. שם מצאתי תיקים יפים אבל ממש לא פרקטיים, ותיקים פרקטיים אבל לא כל כך יפים. אחר כך שמעתי על קרמפלר, חנות תיקים בבוגרשוב שמציעה יופי של סחורה. אלא שבירור קצר העלה שמחירי התיקים הם בממוצע 600-900 שקל, ועם כל חיבתי ללפ טופ שלי, לא חשבתי שהוא שווה את זה.

מדי פעם הצצתי באינטרנט על תיקים יפים, וכך זה נמשך ונמשך, עד לפני חצי שנה. שבועיים לפני טיסה עם לפ טופ הגעתי למסקנה שכבר אי אפשר לחרטט יותר, וחובה לקנות תיק. הפעם החיפוש האינטרנטי היה רציני, ובסיכומו נבחרו חמישה תיקים פרקטיים ולא יקרים, שכולם הוצגו על המסך בכמה אופציות (מבט פנים, מבט חוץ, מבט-על של תיק פתוח וכיוצא בזה).

בני הבית גויסו להכרעה. כל אחד קיבל שתי הצבעות, צירפתי חברה כדי לאזן את הקולות הנשיים, ולאחר זמן קצר התגבשה קואליציה על תיק של קייס לוג'יק שעלה באינטרנט 399 שקל (ובדיוטי פרי עלה יותר, כמו שהתברר אחר כך). היום אני כבר לא יכולה לדמיין אותו ככזה, אבל אז הוא נראה לי ממש חמוד ועדין. עיצוב נקי, צבע אפור בהיר, מה יכול להיות רע. נכון שהוא לא התיק של סמסונייט, חברה שאני אוהבת, אבל אפשר להתגבר.

מה שהיה טיפה רע זה שהזמנתי אותו לפני פסח וטסתי באמצע פסח, ולכן לא היה בטוח שהוא יגיע אליי בדואר בזמן. לכן התנדבתי לנסוע לפתח תקווה להביא אותו בעצמי – מה שהתברר כמשימה מסובכת במיוחד, שבה הלכתי לאיבוד יותר מפעם אחת ושקלתי להכריז שאין מקום כזה פתח תקווה. על סף ייאוש הגעתי אל הסוכן, רק כדי לגלות שבעצם הזמנתי תיק סופר-מקצועי, שכל קשר בינו לבין קלילות ויופי מקרי בהחלט. הוא אומנם נוח, אין מה לומר, אבל עיצוב זה לא הצד החזק שלו. הפעם, הפרקטיקה היא זו שניצחה בגדול.

אז מה למדנו? שלפעמים תמונות באינטרנט יכולות להטעות. שלפעמים גם כשמתכוונים לחסוך לא יוצא זול. ושלפעמים, כדאי להסתפק בשטיפת העיניים ובאמירת "וואלה מגניב":
 

 

התיק של נטע לידור. צילום: דן לב

ממש לאחרונה השיקו חברי בוטיק המעצבים בדיזנגוף סנטר קולקציית תיקי לפטופ לכבוד שנת הלימודים האקדמית החדשה, שהייחודיות בה היא שאת התיקים ניתן לקבל גם בהזמנה אישית, לפי הגודל, הצבע ומספר התאים הרצויים. אחד התיקים היותר מעניינים שייך למעצבת נטע לידור, שמציגה תיק בבושקה המיועד לנשיאה על הגב. בתוך התיק יש תיק תואם בגודל המתאים לעכבר, ומכאן מגיע השם שלו. כל התיקים שלה עשויים מבדי סקאי, חלקם מגיעים עם הדפסי רטרו.
 

 

התיקים של מליסה בת'

במעבר חד לאמריקה: מליסה בת' מציעה מגוון רחב של תיקי לפטופ מעוצבים וקוליים למחשבי 15 אינץ', חלקם עולים 99 דולר בלבד. התיק בצבע תכלת מיועד למחשבי 13 אינץ' (אף פעם לא הבנתי את זה: אנשים אוהבים להוציא לעצמם את העיניים), ועולים רק 49 דולר. הדבר היחיד המבאס במותג הזה, שהוא מצהיר על עצמו כמי שמייצר תיקים יפים ושיקיים כדי "לגאול" את הנשים מהתיקים המכוערים של הגברים. איכשהו הייתי מעדיפה שהעיצוב יהיה במרכז, ולא הסקסיסטיות.

 

התיקים של אייס רד. מושכים מייד את תשומת הלב

אלה שאוחזים במחשבים ניידים בעלי מסך 17 אינץ' (לא כבד לכם? לא גדול מדי? לא טיפה חסר אלגנטיות?) יכולים ליהנות מהתיקים המטאליים המדליקים של המותג Ice Red.
 

 

התיק של לקסי ברנס. רק לי לקסי מזכיר רקסי?

אחרים אולי יעדיפו את התיקים האתניים של lexie barnes, בחורה נחמדה משיקגו – אם כי בעיניי זה לא ממש נוח ללכת עם הלפטופ מתחת לבית השחי, וגם מאוד לא נוח אם אתם באמצע הרחוב ובדיוק הסלולרי שלכם מצלצל. קצת פרקטיקה, חברים. לפחות זה זול, 30-40 דולר.

 

התיק של לורקס. יש לי הרגשה שהיופי מתעתע

ועוד אחד חמוד מגומי סינתטי, שמבפנים הוא מצופה ב-PVC ומאחור יש לו קצת תאים, מגיע מבית Laurex. קוראים לו בלק גלקסי, הוא עולה 39 דולר, ונראה לי שהוא מספיק בקושי למסך 14 אינץ', או למקבוק דקיק.
 

 

ארין, לא ברוקוביץ'

התיקים של Erin מציעים שיק חוצה עונות. הם עשויים ניילון נגד גשם וגם קצת עור, מספקים הרבה הגנה רכה וכיסים מבפנים, ומגיעים בארבעה צבעים – אם כי אחד מהם חום, אז זה לא ממש נחשב. אישית הם מזכירים לי תיקים של גברות מפעם.

כל תיק נמכר תמורת 149 דולר בחנויות, 110 דולר באינטרנט.

 

התיק המנצח: Gabriel & Schwan

 

אני פשוט מתה על התיק הזה (יש עיגולים בעוד צבעים) של צמד המעצבים הגרמניים אלכס גבריאל ופנקה שווין שפועלים תחת המותג Gabriel & Schwan, אותו הקימו במרץ 2006. מה שמעניין אותם זה לחדש ולהיות אופנתיים – ובעיניי הם עושים זאת בהצלחה גמורה. זה אתר האינטרנט שלהם.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 27 באוקטובר 2008 at 2:10

    לקייט ספייד יש ליין תיקי מחשב דומה לזה שהכתרת כמנצח:
    http://www.ioffer.com/i/37807006

  • רונית  On 27 באוקטובר 2008 at 13:43

    עכשיו בעוד 20 אחוז הנחה. מצאתי באתר שנקרא ebags. הם מקסימים לגמרי. מקווה שגם איכותיים.
    בגללך אני שוקלת לקנות לי תיק חדש.
    תתביישי לך.

  • איתמר  On 28 באוקטובר 2008 at 13:25

    חדש באמסטרדם

  • כנרת  On 29 באוקטובר 2008 at 13:05

    מתוך הניסיון הכאוב שאף תיק לפטופ לא יהיה באמת יפה לאורך זמן, כמו שאין תיק חיתולים שאפשר לסבול אותו לנצח, ואחרי ים של חיפושים כושלים או מוצלחים חלקית ותיקים שקניתי בשמחה ואז תהיתי אם אני בעצם מהמחנות העולים עם כל הקשירות והגומיות והכתפיות המרופדות:
    אני מעדיפה לעטוף את הלפ טופ שלי בכיסוי גומי של
    צוללנים מבית caselogic
    ואז לשים אותו בתיק רגיל בתכלית.

    והתיק שלי, הוא כזה שיכול להכיל את הלפטופ וכשמוציאים אותו יש בדיוק מקום לשלושה חיתולים, פרש וואנס, תפוח ירוק, בקבוק, וכמה עוגיות עטופות לשעת מצור.

  • גלית חתן  On 29 באוקטובר 2008 at 19:12

    ר – אני מקווה שאכן רכשת ושנהנית מהרכישה. אחרי שתגידי כן, אני אתבייש בשמחה 🙂
    א – תביא תמונה, ובעצם בכלל לא ידעתי שהיית באמסטרדם. גרועה אני
    ח – בתיק שלי בקושי נכנס מה שצריך להיכנס, אז לפ טופ? אבל סחתיין על היוזמה והתכליתיות 🙂 רק שלא תגיע שעת מצור

כתיבת תגובה

