טכנולוגיה בלי עיצוב = מוצר עצוב

עיצוב צבעוני הוא אחת הדרכים הכי פשוטות לבלוט – אם אין לך את הטכנולוגיה המהממת של אפל או את הבלעדיות של מייקרוסופט (ושל יצרני האפודים הזוהרים שצריך ללבוש כשעוצרים בצד הכביש), ובכל זאת יש לך מוצר לא רע בכלל, הפתרון הוא להשקיע ב-look, ב-feel, ובכל הדברים שהופכים משהו ל-eye catcher (אפשר להגיד את זה גם בעברית, אבל זה יהיה פחות מוצלח).

מעבר לבולטות שעיצוב מוצלח משיג, הוא גם מעלה את המכירות. נכון שאפשר להפליג בשבחי הנעליים החדשות של פומה, אבל כמו שתמונה אחת שווה אלף מילים, גם עיצוב אחד מושך תשומת לב הרבה יותר מכל טכנולוגיה מתקדמת. וכן, זה עובד על גם גיקים וגברברי טוסטסטורון חובבי סוני פלייסטיישן -שנמשכים למוצר מסוים ולא למוצר מתחרה גם בגלל העיצוב, אפילו אם הם לא מודעים לכך.

הסוני פלייסטיישן הוא שעומד מאחורי שיתוף הפעולה בין פומה למעצב העל היפני יאוסיהורו מיהארה – המעצב יצר קולקציית נעליים חדשה בשם Dress להלבשת השחקנים הווירטואליים של סוני. לזה תתלווה קולקציה אמיתית, שתגיע לישראל בקיץ 2009, במקביל למדינות אחרות.

בקומוניקט הרלבנטי לא נכתבה מילה על מבנה הנעלים שבקולקציה או על יכולת התמיכה שלהן בכף הרגל. במקום זה העדיפו להתרכז ביצירתיות: "פומה הוא מותג אתלטי עולמי, הממזג בהצלחה השפעות מעולם הספורט, סגנון חיים ואופנה. הפרספקטיבה התעשייתית הייחודית של פומה, באמצעות עיצוב מהפכני וטכניקות יצירתיות, מביעה את הבלתי צפוי בהנעלה, הלבשה ואביזרים".

מכף רגל אל הראש: בדיזנגוף סנטר הושק בימים אלה דוכן חדש של כיסויים מעוצבים לקסדות – helmet dress. הכיסויים מעוצבים על ידי מעצבים מובילים מברצלונה, פריז, מילנו וטוקיו, כשהמטרה היא להביא את הטרנדים של האופנה אל האופנוע. ואם חשקה נפשכם בפרקטיקה, הכיסויים עשויים מבד אלסטי וגמיש, וניתן לכבס אותם במקרה הצורך.

קסדות הן פריט משעמם – בוודאי בהשוואה לאייפון, לאייפוד וללפטופ – כך שהניסיון למצב אותן אחרת הוא הגיוני. ובכל זאת, גם המוצרים של אפל זוכים לשדרוג ולמדבקות כיסוי המעוצבות על ידי אמני רחוב. המדבקות עשויות ויניל איכותי, ומציעות דמויות הומוריסטיות המאפיינות גרפיטי, קומיקס, מנגה, פופארט, היפ הופ ואופנת רחוב. אני מעדיפה את הנאנו שלי שחור ופשוט, אבל אתם מוזמנים למצוא אותן בגלריית אורבניקס.

לסיום, משהו שאף אחד לא צריך, אבל משדרג כל אמבטיה: ברווזים. אצלי הם צהובים ופשוטים, אבל בביקורי בשטוקהולם, לפני שנתיים, ראיתי אותם בחנות ספרים (!) מככבים בחלון הראווה בין רבי המכר, במגוון צבעים ודוגמאות. עכשיו אפשר למצוא אותם גם בארץ, ברשת ENTER – שמייבאת את הקולקציה של חברת PT ההולנדית (כן, גם לברווזים יש קולקציות). אגב, שימו לב לברווז הסקוטי: אומרים שהמשבצות עומדות להציף אותנו בחורף הקרוב.

 

ויש גם דוגמה איך לא לעשות את זה נכון: מותג השעונים Danish design השיק שעון חדש לגבר, שאומנם מתהדר במנגנון כרונוגרף ומסגרת מפלדה אל-חלד, מותאם לצלילה ועמיד במים עד לעומק 50 מ' – אבל העיצוב שלו רחוק מלהיות "מרענן, צעיר וספורטיבי, עם הומור ואופטימיות", כדברי הקומוניקט. כי איזו אופטימיות או הומור או רענון יש בצבעי הרמזור? אין. צעיר? ילדותי.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שרון רז  On 27 באוגוסט 2008 at 7:31

    איך אף אחד עד היום לא חשב על כיסויים מעוצבים לקסדות? אחלה רעיון, יוסיף צבע ועניין ברחוב ובכביש.

  • גלית חתן  On 27 באוגוסט 2008 at 10:51

    דווקא חשבו – חברת SMooks מעצבת קסדות צבעוניות מדליקות. וגם יש להם אתר:
    http://www.smooks.biz

    למה לא כתבתי עליהם כאן? כי הם לא חדשים.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: