פרסום חייתי

התחשק לי פוסט קליל. פוסט עם תמונות יפות. היו לי בתיקייה שתי מודעות של הארי ווינסטון, החבר משעוני היוקרה מלפני כמה פוסטים, שחשבתי שהן מהממות. חשבתי לחפש עוד חברות יוקרה שמפרסמות באמצעות בעלי חיים. לא שממון כמו הפודל של מפעל הפיס, וגם לא פריצת דרך כמו הסוס השחור על הסוס הלבן של בנטון. פשוט מודעות יפות.

אני יודעת שיש כאלה שחושבים שמודעות עם בעלי חיים שלא למען בעלי חיים זה לא לעניין, ואולי פוגע בזכויותיהם, ואולי מעודד לדברים לא חיוביים. אבל אני חושבת שלא כל המודעות כאלה. יש כמה שהן פשוט אסתטיות ועושות חשק להתעכב עליהן, לא תמיד מציירים על פילים כדי לשדר יוקרה (בכוונה אני מביאה את דוגמת הפילים, הסבר בהמשך).

על כל פנים, ככל שעברתי על יותר ויותר קמפיינים, כך הבנתי שסתם פוסט תמונות יפות זה לא יהיה. כי מאחורי השימוש בבעלי חיים יש כוונות שונות ומאפיינים שונים. לא תמיד הוא מוצלח, אפשר אפילו לומר שבמקרים מסוימים הוא מיותר. במקרים אחרים, הוא אמור להעביר מסר רציני אבל חוץ מאיזה חיוך קטן לא יוצא כלום. ולפעמים, רק לפעמים, יש חשק להדפיס ולתלות על הקיר. איזה קיר – את זה כבר נשאיר לפעם אחרת.

בכל מקרה, הנה שמונה קמפיינים עולמיים, רובם מ-2007-8, בכיכובם של החבר'ה:
 

איכות סביבה

המפרסם: ארגון WWF (ראשי תיבות של World Wildlife Fund)
מדינה: פינלנד
משרד פרסום: EuroRSCG הלסינקי
הקמפיין: לעצור את ההתחממות הגלובלית
האמצעי: דב קוטב, כלב ים ופינגווינים כהומלסים ברחובות עירוניים
המסר: אנחנו אלה שהופכים אותם להומלסים, אנחנו אלה שיכולים לעצור את זה. ובמילים של הקמפיין: You can help. Stop global warming. Animals around the world are losing their habitats due to climate change. By turning off your TV, stereo and computer when not using them, you can help prevent this. Take action now
דעתי האישית: בעד. למרות ש – 1 המסר קצת מתחכם 2 יש כאלה שיתפסו אותו כהומוריסטי בלבד ואולי יפספסו את המסר.

 

תכשיטים

המפרסם: Harry Winston
מדינה: ארה"ב
הקמפיין: שרשראות, עגילים, סיכות
האמצעי: תוכים, פרפרים, טווסים וגם חרקים, ועליהם תכשיטים של המותג
המסר: גם היפים יכולים להיות יותר יפים, גם הדוחים יכולים להיות מושכים
דעתי האישית: התלהבתי מאוד בהתחלה, אחר כך עבר לי
 

נעליים

 

המפרסם: Puma
מדינה: ארה"ב
משרד פרסום: פרויקט עצמאי של הצלם אנדרו צוקרמן, בעקבות פנייה של פומה
הקמפיין: קולקציית נעליים חדשה
האמצעי: בעלי חיים שמשתלבים בטבעיות עם הדגמים – דמיון בצבעים, התחלה חדשה וגם שעשוע
המסר: עם פומה, אפילו צב יעקוף ארנב. וחוץ מזה, פומה מתחברת לטבע ולהשפעתו המרגיעה עלינו
דעתי האישית: לא מאוד מקורי אבל מה לעשות, פשוט מקסים. יש גם גרסה טלוויזיונית, בחסות סוכנות Version2 הניו יורקית, והיא הרגיזה מאוד את ארגון PETA.
 

משקפות

המפרסם: Zeiss
מדינה: גרמניה
משרד פרסום: TBWA, France
הקמפיין: דגם חדש של משקפת בשם Victory Compact
האמצעי: בעלי חיים אוביסיים (כלומר עם בעיית אכילה, שמנים מאוד)
המסר: מה היה קורה אילו היינו רואים אותם דרך המשקפת
דעתי האישית: יש גם ורסיה עם מרלין מנסון. הרבה יותר דוחה
 

אופנה

המפרסם: הרמס
מדינה: צרפת
הקמפיין: בגדים ונעליים, קולקציית אביב-קיץ 2008
האמצעי: הדוגמנית הדרום אסיאתית לקשמי מנון ופילים מצוירים בהודו
המסר: האופנה בהשראה הודית? אנחנו מצלמים בהודו. הצטרפו אלינו!
דעתי האישית: לא אהבתי בכלל, ולא הבנתי מה הקטע לצייר על בעלי חיים.
 

תקשורת

המפרסם:  Optus
מדינה: אוסטרליה
משרד הפרסום: George Patterson Partners התחילו את קו בעלי החיים ב-1999. ב-2003 עברו המושכות ל M&C-סאצ'י, שהמשיכו את הקו ואף זכו עליו בפרסים
הקמפיין: חברת התקשורת בקידום עצמי
האמצעי: בעלי חיים עוברים האנשה ומסתובבים עם ציוד הקלטה אלקטרוני
המסר: אצלנו יש מי שמקשיב לך
דעתי האישית: בעד בשביל האוסטרלים, כנראה שבישראל זה לא היה עובד
 
 

משקאות

המפרסם: Orangina
מדינה: צרפת (אבל גם במדינות נוספות באירופה)
משרד פרסום: FFL Paris
הקמפיין: מיץ תפוזים
האמצעי: בעלי חיים במראה סופר סקסי משל היו בני אדם
המסר: כולם סקסיים כשהם שותים אורנגינה
דעתי האישית: מרגישה שחיברו אורנג' עם אנגינה, וזה ממש לא עובד עליי. כלומר, מדובר בהומור נמוך
 

תרופות

המפרסם: Pfizer Animal Health
מדינה: ארה"ב
משרד פרסום: D’Adda, Lorenzini, Vigorelli, BBDO, מילנו, איטליה
הקמפיין: תרופות לבעלי חיים
האמצעי: חזירים כמו קואלות, קואלות כמו חזירים
המסר: אנחנו לא עושים ניסויים בבעלי חיים, אנחנו דואגים לבעלי חיים. ובלשון המודעה: we protect every pig as if it were the last one.
דעתי האישית: לא בעד. קודם כל, זה אולי יפה אבל המסר הוויזואלי לא ברור. ושנית, מצאתי השוואה לקמפיין של WWF מ-2004, שמוכיחה שמקוריות גדולה אין פה.
 
 
* יש עוד הרבה, זה ממש בלתי נגמר. אבל לי כבר נגמר 🙂

* ובכל זאת: איתמר ביקש חלזונות, אז הנה אחד, ששימש את חברת אפל במלחמתה באינטל, כשהשיקה את הפאואר-מק G3, לפני כמה שנים. למעוניינים, יש גם סרטון ביו טיוב.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • שלומית  ביום 24 ביוני 2008 בשעה 0:26

    פוסט מקסים.
    ואני לא רוצה להגיד לך על מה חשבתי כשראיתי את התוכי עם הטבעת בפה…טוב, זה ברור. אוטוטו הוא בולע וצריך לדוג אותה…

  • מירי  ביום 24 ביוני 2008 בשעה 1:23

    מעניין.
    מעניין במיוחד הקמפיין של אורנגינה.
    לדעתי חיברו שם אורנג' עם ואגינה, ולא עם אנגינה

  • שלומית  ביום 24 ביוני 2008 בשעה 5:08

    או שפן???
    לוקחים מקום ראשון, בגלל הקו הנקי והאזכור הסיפרותי שמעלה חיוך

    אה… עכשיו הכל מובן

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  ביום 24 ביוני 2008 בשעה 9:26

    לראות את החיות בסיטואציות האלה.

    דוקא את הפודל של מפעל הפיס אני אוהבת. יותר נעים לראות כלב לוקסוס מכלב הומלס.

    בכל מקרה יצא לך פוסט עצוב על ניצול חיות.

  • עומר  ביום 24 ביוני 2008 בשעה 10:49

    אהבתי מאד מאד

  • אסתי  ביום 24 ביוני 2008 בשעה 12:41

    ואני יש לי כל כך הרבה להגיד על השימוש של בעלי חיים בפרסומות
    ובעיקר יש לי כל כך הרבה קמפיינים של איכות סביבה להראות באותו הקשר אבל א. אי אפשר להצמיד כאן בתגובות את המודעות הרלוונטיות
    וב. מדובר בקמפיינים שהבאת.

    אז רק כמה מילים על הנושא.
    אחד הדברים החביבים על קריאטיב זה להביא איזה ויז'ואל מהמם. קשור לקונספט או לא זה ממש לא משנה העיקר שיהיה מאאאמם ומגניב וחזק
    וחיות וילדים ושדיים כידוע מאוד מוכרים, ככה שלמה לא אם אפשר.
    זה מה שקורה ברוב הקמפיינים שהבאת, בניגוד לראשון ששם זה בילט אין בנושא (החיות ההומלסיות)
    וזה באמת קמפיין מבריק
    גם הקמפיין של פומה. מצויין ורלוונטי
    בהזדמנות אביא את הקונטרה שלי בנושא איכות הסביבה ויהיה מעניין להשוות את הדברים.

  • שרון רז  ביום 24 ביוני 2008 בשעה 13:38

    הפיני טוב והנעליים של פומה יפה, תודה על הפוסט

  • איתמר  ביום 24 ביוני 2008 בשעה 17:01

    מעורר השראה. חבל שאין חלזונות, אחד מבעלי החיים האהובים עלי

  • גלית חתן  ביום 24 ביוני 2008 בשעה 17:09

    1. כתבתי ארנב רק בשביל החרוז 🙂 מעניין שדווקא הם המועדפים עלייך, אני חשבתי שזה קצת בנאלי למרות הנימוקים שהבאת

    2. אורנג' עם ואגינה הרבה יותר מוצלח, סחתיין 🙂

  • גלית חתן  ביום 24 ביוני 2008 בשעה 17:11

    לתגובה שלך חיכיתי… בכל זאת, דעת מומחה לא דבר שלא הולך ברגל או נוסע באוטובוס.

    אשמח להסברים למה מצא חן בעינייך הקמפיין של פומה, ואחכה לפוסט שלך בסבלנות

  • גלית חתן  ביום 24 ביוני 2008 בשעה 17:12

    1. מי ידע שהפינים כל כך יצירתיים? לא זכור לי שראיתי אי פעם קמפיין יוצא דופן שלהם

    2. אני אחפש לך חלזונות, לא לדאוג, בטוח יש

  • אסתי  ביום 24 ביוני 2008 בשעה 18:30

    וזה לא בגלל שהם פינים ואני גם לא בטוחה שדווקא בפינלנד נמצאים הקיראטיב שלהם אבל נתקלתי בכל כך הרבה קמפיינים מצויינים של החבורה הלוחמת והבלתי נלאית הזאת.
    דוגמאות אביא כאמור בהזדמנות הראשונה.

    ולגבי קמפיין פומה, אז קודם כל אני אוהבת את הנקיון. את הדף הלבן שעליו נמצא הקריאטיב. זה עדין אבל זה בולט עד מאוד על רקע כל ועדות הקישוט מסביב.
    עכשיו מה שחזק בעניין זה השימוש בתכונות של חיות כדי להדגיש את יתרונות המותד כשללא ספק כעל הרעיון התחיל משם המותג – פומה. ויש כאן את מה שאנחנו קוראין בפירסומית – the unexpected relevant
    אגב, שמת לב שכל העסק הוא ללא קופי בכלל. לא צריך.
    חכם ופשוט. ההרכב המנצח.
    keep it simple

  • ענת פרי  ביום 24 ביוני 2008 בשעה 18:37

    עכשיו ראיתי שנשמטו לי השם והכתובת מהתגובה.

    מאד לא אהבתי לראות את בעלי החיים בסיטואציות האלה.

    למרות שאני מניחה שרובן נעשו במחשב ולא התעללו בבעלי חיים בפועל.

    עדיין זה נראה לי מיותר לגמרי.

    אפילו הנעל על הגב של הצב גרמה לי להרגשה לא נעימה ולהרבה מחשבות עצובות.

  • גלית חתן  ביום 24 ביוני 2008 בשעה 18:47

    טוב, עכשיו כשאני יודעת שזו את, אני יכולה לשאול: האם לדעתך בכל המקרים יש התעללות? מה למשל הבעיה עם גור הנמרים הקטן בקמפיין של פומה? נניח שלקחו אותו מגן החיות לכמה שעות צילומים, למה לדעתך הוא סבל? זה לא שהוא בקרקס או משהו כזה. והקמפיין נגד התחממות גלובלית, אני מניחה שצילמו את החיות בסביבתן הטבעית ואז הוסיפו פוטושופ. מה הבעיה עם זה?

  • ענת פרי  ביום 24 ביוני 2008 בשעה 20:57

    בסדר, הפומה מאד חמוד עם הנעליים.

    ועדיין אני לא אוהבת פרסומות עם חיות וילדים ונשים, שהופכות אותם לחפץ. לא נעים לי לראות את זה.

    לא נעים לי לראות חזירה וחזירון קטן תלויים על ענף, למרות שאני מבינה שזה רק עיבוד מחשב, ולא נעים לי לראות את הג'ירפה מנופחת בשביל להזכיר אשה שמנה מדי, ולא נעים לי לראות המחשה של חתולות מין, ואת הפילים במיוחד לא נעים לראות.

    אין מה להסביר בעצם. או שאתה מרגיש את זה מהבטן או שלא.

    וגם המודעות האקולוגיות, יותר מראות עד כמה התרבות ההומלסית מושרשת בתודעה האמריקנית, יותר משהן מעודדות שמירה על כדור הארץ. בסך הכל עצוב.

  • איתמר  ביום 25 ביוני 2008 בשעה 8:00

    עשית לי את היום

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.

%d בלוגרים אהבו את זה: