מה קרה ליוקרה

 

לפני ארבע שנים, בהתראה של שבועיים פחות או יותר, הצעתי לענבל לנסוע איתי לחופשה בת שבוע ללונדון. היא חשבה על זה כמה שעות, והסכימה. בחיפוש אחרי מלון, שהיינו צריכות לבצע מהר יחסית, מה שקבע היה קודם כל המיקום, ואחר כך המחיר. אחרי שבחנו כמה אופציות בחרנו במלון מוסטין, שנמצא ברחוב שקט מאחורי רחוב אוקספורד המפורסם, לא רחוק מקשת השיש (מארבל ארץ') שבקצה הייד פארק.

בשדה התעופה היתרו, ביציאה מהמטוס, פגשנו את דוד, ישראלי נחמד שעושה הסעות למלונות ברחבי העיר. השעה הייתה שעת ערב מאוחרת, המחיר שדוד הציע היה סביר, ולנו לא היה כוח לבדוק עוד אפשרויות, כמו רכבת או מונית. יחד עם עוד חמישה נוסעים יצאנו לדרך. כיוון שמסלול הנסיעה עבר דרך ההייד פארק עצמו, כשהרכב נעצר ליד מלון מהמם עם שיק גותי, קיווינו מאוד שזה המלון שלנו. מה רב היה הצער כשהתברר שהמלון שלנו הוא רק המלון הבא, וכאן מתאכסנים זוג מבוגרים. האמת, זה היה הגיוני: שילמנו עבור החדר שלנו סכום סביר, ולא יותר מזה. למה שנקבל תמורתו את כל היופי הזה?

בסופו של דבר, המלון שלנו לא היה כל כך נורא. להפך, אפילו יצאנו משם עם כמה חוויות לחיים. לכן, אחרי כמה חודשים החלטנו לבדוק מה התעריף האקטואלי ללילה שלא בעונה החמה. להפתעתנו, המחיר לא רק שלא ירד, אלא אף קפץ פלאים. בירור קטן העלה את הסיבה: סר מייקל קיין פתח במלון מסעדה הודית.

לא רק מסעדות הופכות מלון ליוקרתי. למעשה, יש עוד מגוון רחב של קטגוריות שמשפיעות על דירוג הכוכבים ושביעות הרצון. אבל מה הן הקטגוריות הללו? מה קובע אם מלון שווה את המחיר שאנחנו משלמים עליו?
בשבוע האחרון בצעתי סקר לא רשמי בקרב כעשרים משתתפים, גברים ונשים – כאלה שטיסות לחו"ל הן חלק מעבודתם, כאלה שמטיילים הרבה בעולם, סטודנטים לאדריכלות ועוד בעלי מקצועות שונים בגילים שונים. כולם קיבלו שאלון זהה, שביקש לדרג בר-מצווה של קטגוריות שלדעתם רלבנטיות ליוקרה של מלון, ובנוסף בקשה להרחיב מניסיונם.

ואלה הן התוצאות:

במקום הראשון: שירות

מהרגע שאנחנו מגיעים לפתח המלון אנחנו רוצים שיהיו נחמדים אלינו ושידאגו לנו ולכבודה שלנו. במלונות Four Seasons, למשל, דואגים שלא יעברו יותר מ-X דקות מהרגע שהמונית מגיעה ועד שפותחים לך את דלת הרכב, יש מקסימום דקות עד שהמזוודות מגיעות לחדר וכיוצא בזה. במלונות אחרים נוהגים לקבל את פני האורחים במשקה קל או בשמפניה. באותם מלונות נהוג גם לשלוח לחדרך בכל אחר צהריים חדרנית ובידה סלסלת שוקולדים וחיוך מנומס, ששואלת אם אתה מרוצה או שאולי חסר לך משהו. לפעמים גם דברים פשוטים יותר, כמו המהירות שבה מגבות אקסטרה מגיעות לחדר באמצע הלילה, יכולים לעורר הערכה.

במקום השני: ארוחת בוקר

נכון שקשה להתחרות בארוחות הבוקר הישראליות, אבל יש לא מעט מלונות שמצליחים לעמוד בכך בכבוד, ואף הופכים את הבוקר לחגיגה קולינארית. במלונות מסוימים אף מחלקים את אולם האוכל למטבחים שונים, מה שמבטיח בילוי ארוך טווח בסביבה. אגב, את ארוחת הבוקר המעניינת ביותר שלי, לפחות לפי הזיכרון המעומעם, אכלתי במלון עסקי בגטבורג, שבדיה. כזה מבחר של גבינות וממרחי דליקטס לא ראיתי הרבה זמן.

במקום השלישי: לובי

זהו בעצם הדבר הראשון הנגלה לעיני המבקר, ומכאן מתחילה חוויית השהייה. לכן העיצוב חשוב ביותר, ובין היתר תפקידו לנתב בין האורחים החדשים לאורחים הוותיקים שנמצאים פה כבר יומיים. הוא צריך להיות נעים, מזמין, מרווח, בעל פינת ישיבה מאובזרת ועם חשיבה לגבי התמונות או השטיחים על הקירות. אגב חשיבה עיצובית: באחד המלונות בהם התארחתי, דלפק הקבלה היה בצורת ר', כאשר דופן אחת הייתה חסומה על ידי דלת, שמאחוריה נערך התשלום – כדי שאורחים אחרים לא יוכלו לדעת כמה אתה משלם ואיך. לובי שמאפשר דיסקרטיות ברגע הנכון הוא לא עניין של מה בכך.

במקום הרביעי: אבזור בחדר האמבטיה

מקום נפלא להרבה אקסטרות: חלוק מקלחת רך, כפכפים לאמבטיה, מגבות חמות, שמפו וקונדישינר של חברה יוקרתית באמת, סבון לפנים, כדורי מלח לאמבט, ערכת עזרה שנייה, מוצרי מניקור, מברשת שיניים, משחת שיניים. אמבטיה בעיצוב מדליק, אפשרות לכוון במדויק את טמפרטורת המים, זרם מים שיוצא ממש מהתקרה כמו גשם (מניסיון, מאוד כיף), טלפון במקלחת (מניסיון אחר, מאוד מוזר), רדיו עם רמקולים במקלחת. תארו לכם מקום שמציע את כל זה ביחד.

במקום החמישי: גודל החדר

מכיוון שאני גרה בדירה די קטנה, זהו המדד האהוב עליי בשנים האחרונות – האם חדר המלון גדול מהדירה שלי או לא. במלון האחרון בניו יורק, על אף שקשה להכריז עליו כיוקרתי, התשובה הייתה כמעט כן. בכל מקרה, חדרים גדולים ומרווחים נותנים תחושה שהחופש ממשיך גם כשאתה בתוכם, ובעיקר מאפשרים להתפזר בכיף. אם יש מרפסת, זה בכלל מצוין. מצד שני, יש כאלה שיותר חשוב להם שהדלתות והחלונות בחדר יהיו אטומים לרעש.
 
עוד קטגוריות שנבחנו: נוף הנשקף מהחדר, מיקום בעיר, גודל המיטה, האורחים האחרים במלון, עיצוב המלון כולו (חשיבות המעצב), מסעדה בתחום המלון, בריכה וגודל מסך הטלוויזיה. עוד דברים שמוסיפים נקודות: ספא, ספרייה, חנויות במלון, העיר שבה נמצאים, וכמובן ניקיון.
 
מבין כל הקטגוריות עלתה אחת נוספת שראויה למקום נפרד, אולי לכוכבית גדולה ובולטת: הפינוקים, כלומר ההקפדה על הפרטים הקטנים. הטרנד החדש ביותר הוא חדר עם ערכת אייפוד ורמקולים. למשל: ב-Hotel Renew של רשת אקווה, הפועל בחוף וואייקיקי בהוואי, או במלון Pod בניו יורק, המוקדש כולו לעניין.

אבל אפשר להסתפק בדברים קצת יותר קטנים, כמו תפריט הכריות שנולד לפני שנים אחדות – קטנות וגדולות, רכות יותר או פחות, סוג הנוצות וכיוצא בזה. העיקר שתישנו בלילה כמו שצריך. המהדרין גם מוסיפים שוקולד על הכרית כדי שיהיה טעם טוב לפני השינה. עוד חשובים הפינוקים במיני בר, די.וי.די בחדר, ויש אפילו מקומות ששמים בחדר אקווריום קטן עם דג זהב להפגת בדידותו של הנוסע.

בתחום הבנאלי יותר: פינת קפה בחדר יכולה לשדרג גם קקמייקת שני כוכבים (אח, הזיכרונות מפריז), אבל כמובן שככל שהמלון מוצלח יותר גם הפינה הזו משתכללת, והופכת לפינוק אמיתי. לא לגמרי פינוק, אבל גם מוסיף: אינטרנט אלחוטי בחדרים.

האם פספסתי משהו? האם הייתם במלון מיוחד ו/או בלתי נשכח? – אני אשמח לקרוא את כל הסיפורים שלכם, ואולי אף לעדכן חלקים בפוסט.

 

*** עדכון קל: עברתי אתמול ברחוב מונטיפיורי, וראיתי מבחוץ את מלון הבוטיק החדש של רותי ומתי ברודי (בעלי הבראסרי). נראה מדהים, כמו שמלון יוקרה צריך להיות. מעניין אותי איך זה מבפנים…

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • ענת פרי  On 16 במאי 2008 at 9:42

    הכי הכי חשוב לי מלון שנחמד לילדים קטנים – גם אם החדר מאד צנוע.

    ושאפשר לבקש לשמור לך את המזודה כמה שעות אחרי שכבר פינית את החדר.

    ובקיצור – שיהיו שם בני-אדם.

  • בועז  On 17 במאי 2008 at 8:15

    1
    שקט ונקיון

    2
    נוף

    לא איכפת לי מהלובי, ולא מהעיצוב של האמבטיה ולא מהמסעדות שבמלון.

    רק שקט ונקיון, ונוף מעורר השראה.

  • גלית חתן  On 21 במאי 2008 at 13:56

    מעולם לא חיברתי בין ילדים ליוקרה… בעניין המזוודה – זה קיים בכל מלון שהייתי בו, והייתי גם בשני כוכבים, וגם שיהיו בני אדם – זו דרישה מינימלית.

    בקיצור, יכול להיות שאת קצת ספרטנית? 🙂

  • מלונות בישראל  On 28 בפברואר 2011 at 15:38

    כתבת יפה מאוד ולדעתי כיסית את כל מה שרלוונטי…
    בתור מישהו ששומר מסורת הייתי שמח אם היית נותנת את דעתך בנושא בביקורת הזאת, אבל בכל מקרה מדובר בהחלט בביקורת ממצה על מלונות.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: