אם יש לך שמש

אף פעם לא סבלתי משקפי שמש. תמיד האמנתי שצריך לראות את המציאות כמו שהיא, ולא בצבעים כהים יותר. גם כשהלכתי בקיץ עם עדשות מגע, וכולם אמרו לי כמה שזה לא בסדר ומזיק לעיניים, לא הקשבתי להם. כשהסתובבתי עם משקפיים זה בכלל לא היה רלבנטי. אף פעם לא הבנתי את אלה שקונים את משקפי ה"גם וגם", הן תמיד נראו לי מכוערות מדי.

בצבא יותר מדי מפקדים רכשו לעצמם משקפי דיסטנס, ויותר מדי לא-טייסים רכשו לעצמם משקפיים לא נכונות. בכלל, במהלך השנים פגשתי יותר מדי אנשים שהוציאו יותר מדי כסף  – אני מכירה כאלה שיש להם כמה זוגות, או כאלה שמחליפים כל שנה – כדי שלא יוכלו להסתכל להם בעיניים. גם הגנה וגם מגננה באותו מחיר, יופי של עסקה.

החיסכון הכספי שלי הגיע לסיומו יחד עם ניתוח הלייזר. יש דברים שלא מתעסקים איתם, אפילו לא אני. אומנם הרופא אמר שלא צפוי שום נזק בריאותי, מקסימום אני אהיה קצת מסונוורת, אבל הפעם הסביבה הצליחה להפחיד אותי מספיק. נכנעתי לטונים הכהים, ורכשתי את זוג משקפי השמש הראשון שלי (למען הסדר הטוב, והצקצקנות של החברות הוותיקות: אני כן זוכרת את הזוג המעפן שההורים קנו לי בגיל 16, אבל אנחנו לא סופרים אותו כי הוא היה כל הזמן במגירה וזה לא נחשב).

כמובן שמרוב התלהבות קניתי כבר בינואר זוג לא זול של ארמאני מקולקציית 2008 – בדרך כלל ממש לא מעניין אותי להיות הראשונה במשהו, אבל הפעם היו נסיבות בריאותיות. כמובן שזמן קצר אחר כך גיליתי שהטרנד המוביל לאביב הנוכחי הוא בכלל משקפי שמש עם מסגרת אדומה – אפשר לבחור למשל בין דגם של ויקטוריה בקהאם שעולה 325 דולר, לדגם של ג'י וייס סאסי שעולה 199 דולר. בין הכוכבות שכבר אימצו את הצבע: כריסטינה אגילרה, ג'סיקה סימפסון ומריה קאריי.

זה כנראה עניין של פרחות, סימנתי לעצמי, ועברתי לבחון כמה קולקציות של כמה חברות. המסקנה: כנראה שמישהו נתקע עם סחורה, צעק לעצמו "צבע אדום" ומייד נכנס לכוננות סלבס זולות.*

אז מה יהיה לנו הקיץ:
 

הכי קול

עברתי על הרבה מודעות בהרבה מגזינים אמריקניים. במקום הראשון, מבחינתי, נמצאים משקפי השמש של המותג האיטלקי בוטגה ונטה, שנוסד ב-1966 בויצ'נצה. גם לגבר וגם לאישה, הן פשוט לקחו את טרנד הרטרו למקום הכי נכון שיש (צבע המשקפיים בתמונה מכונה "אפור פרפר").

מחירים: 270 עד 400 דולר

 

 

תור הזהב

באירוקה טוענים שמה שכובש את העולם זה דווקא הגולדן שיק, כלומר "משקפי שמש בזהב מסנוור". הנימוק: טרנד הרטרו מביא איתו גם את הזהב המהפנט. כדוגמה הם מביאים דגמים של דולצ'ה וגבאנה, אמפוריו ארמאני ופראדה.

מחירים: 899 עד 1,840 שקל

 

בשם הספורטיביות

בחברת נייק החליטו להרחיב את מותג הספורט, והשיקו את קולקציית Nikevision, הכוללת משקפי ריצה, משקפי גולף, משקפיים לאופניים ומשקפי התעמלות-ספורטיביים לגברים ולנשים. אומנם מדברים שם על מגוון רחב של צבעים, אבל רוב הדגמים שראיתי הם בצבעים הבנאליים והמוכרים.

בחברה מתגאים בדיוק במה שאני לא אוהבת: "ניתן לשלב בחלק מהדגמים התקן בעל מנגנון קליפס שבאמצעותו ניתן להרכיב עדשות ראייה על גבי משקפי השמש, וליהנות מראייה טובה גם במהלך הפעילות". על המראה הכולל של מי שיעשה את זה, הם לא מדברים. אז כן, אני מכירה כמה אנשים שממש לא אכפת להם איך הם נראים ומה חושבים עליהם, אבל מדובר ביחידי סגולה.

מחירים: 599 עד 1,500 שקל

מהיר ועצבני

משקפי השמש של חברת הרכב האיטלקית פרארי נועדו במקור לגברים, אבל כעת טוענים שם שמדובר במשקפי יוניסקס. בכל אופן, הקו של מיכאל שומאכר כולל משקפיים קלות במיוחד, ששוקלות 30 גרם בלבד. הידיות מאוד גמישות ועוד כל מיני סופרלטיבים שמתאימים למשוגעים לדבר.
מחירים: 243 עד 444 דולר

סימן שאלה גדול

בתחילת החורף דיווחה חברתRave  ישראל כי היא בוחרת להשיק את המותג באמצעות שיווק ויראלי. כלומר: במקום לפתוח חנויות, העלו אתר אינטרנט והציעו ללקוחות לקבל בחינם את מוצרי החברה תמורת דמי משלוח בלבד. ההשקה הרשמית מתוכננת לאוקטובר 2008, וההבטחה היתה שהמבצע יימשך עד חודש מרץ ולאחריו ייפתחו ארבע חנויות קונספט. בינתיים, באתר של Rave לא כתוב על כך דבר (אם כי העמוד "הידעתם" מאוד מרשים).

RAVE, כך נכתב בקומוניקט, היא "חברה אמריקאית ותיקה שידועה בעיקר בתחום הג'ינסים, ולאחרונה התרחבה גם לתחום אביזרי האופנה. RAVE ישראל תייבא בשלב הראשון משקפי שמש ושעוני יד לגברים ונשים, ולאחר מכן פריטים נוספים". באופן אישי, לא הצלחתי למצוא בגוגל שום חברת ג'ינסים בשם Rave. מצאתי אתRaven Denim  אבל לא נראה לי שזה אותו מותג. בנוסף, באתר הרשמי של רייב ישראל כתוב רק ש"כל המוצרים מיוצרים מחומרים איכותיים במפעלים המובילים בתחומם בסין, תחת המותג RAVE", אין שום איזכור לעניין האמריקני. בקיצור, תעלומה.

מחירים: בקומוניקט – 35 שקל דמי משלוח; באתר של רייב – 39 שקל דמי משלוח

ולסיכום: אם קשה לכם להחליט, אתם צריכים לעשות רושם או שסתם בא לכם לגוון, באתר הזה אפשר להשאיל משקפי שמש לשבוע, לחודש או לשנה. יש להם את כל הדגמים הכי שווים, והמחירים סבירים ביותר. בעיקרון הם יושבים בארה"ב, אבל הם טוענים שאין להם בעיה לשלוח את הפריטים – למעשה, זה הרבה יותר מרק משקפי שמש – למקומות שונים בעולם. 
 
 
* תזכורת: זה בלוג לייף סטייל, הוא אמור להיות מנותק מהמציאות. אין מה להשוות בין משקפי שמש למצב בשדרות וכו'.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • לא חשוב  On 13 במאי 2008 at 1:47

    משקפיים זה זכר

  • שרון רז  On 13 במאי 2008 at 8:40

    לייף סטייל זו אוננות צרכנית למי שיש ממון בכיסו, לא? אני מבין שיש הרבה צרכים כאלה לאנשים היום, לקרוא על מוצרים וטרנדים שיעוררו אותם (או אותן) לקנות עוד ועוד. הצילומים יפים. במיוחד הזוג הסגול . אהבתי שנתת אופציה זולה בסוף ואפילו כזו להשכרה. אני בעד לקנות רק מה שצריך, כמה שפחות, כמעט ולא, ופעם אחת, ולמשל משקפי שמש, ללכת עם אותו זוג עד שהוא יתקלף. תודה. לעיניים בהירות זה כנראה חובה.

  • ענת פרי  On 14 במאי 2008 at 9:36

    לייף סטייל זה בשביל לקרוא בתור ספרות יפה ולהינות מהכתיבה של גלית. ממש לא מוכרחים ללכת אחר כך לקנות, וחלקנו לפחות גם לא יכולים להרשות לעצמנו.

    ושמחתי לקרוא הבוקר ב"גלריה" ששרה ג'סיקה פרקר עיצבה שמלות פרחוניות שנמכרות במחיר מצחיק, מה שאומר שלייף סטייל יכול להיות גם זול וכייפי.

    ואם כבר לכעוס – אז לא על עיסוק באופנה, אלא על אנשים שמתייחסים בבוז ובזלזול למי שלבושו מסגיר דלות, דלות ממש ולא שלומפריות מסוגננת של אנשים מבוססים שמרשים לעצמם לזלזל במראה החיצוני.

    כי גם ג'ינס שחוקים ומשקפיים מתקלפים זה סוג של לייף סטייל, שאדם עני באמת לא ירשה לעצמו, כי יתייחסו אליו כמו לזבל.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: